
U subotu i nedjelju, 24. i 25. svibnja u 19:00, Tala ple(j)s postat će poprište premijerne izvedbe koja obećava provokativan i duboko osoban uvid u stanje modernog uma. Plesna predstava “Don’t carry the world upon your shoulders” autorice i izvođačice Martine Tomić nije samo koreografska vježba – to je poziv na preispitivanje, na uranjanje u turbulentni svijet prekomjernog razmišljanja koji nas često drži zarobljenima
Od Hamleta do osobne supermoći
Martina Tomić, umjetnica poznata po svojim istraživanjima prevođenja, ovoga puta hrabro ulazi u srž overthinkinga. Kako prevesti pojam koji je istovremeno globalni fenomen i intimna borba? Kroz predstavu, Tomić pretražuje jezične labirinte, pokušavajući uhvatiti pokret, to fluidno stanje između misli i akcije. Iako započinje s najpoznatijim književnim overthinkerom, Hamletom (nastavljajući tako Shakespearovske reference iz njezine prethodne predstave “Il sonetto”), Tomić se brzo odmiče od fikcije kako bi se posvetila vlastitim prekomišljajima. Ovdje se osobno i profesionalno isprepliću, rastežući se između dva pola: blokade koja paralizira i supermoći koja transformira.
Predstava je oblikovana kao izvedbeno predavanje, što joj daje intrigantan hibridni karakter. Ne samo da otvara prostor popularno-znanstvenom pristupu overthinkingu nego i pruža intiman kutak za autorefleksiju. To je mjesto gdje se poetizira, gdje se kroz pokret daje forma onom neuhvatljivom, unutarnjem dijalogu koji nas sve proganja. Zamislite to kao “Vogue” esej pretočen u ples, s oštrom analitičkom crtom “The Guardiana”.
Tko je iza plesne predstave “Don’t carry the world upon your shoulders”?
Osim Martine Tomić, koja potpisuje koreografiju i izvodi predstavu, za ovu multidimenzionalnu kreaciju zaslužan je impresivan tim. Ivana Đula preuzima ulogu dramaturginje, dok je Matea Bilosnić koreografska podrška. Za glazbenu podlogu, koja će nesumnjivo prodrijeti duboko u publiku, zadužen je Luka Vrbanić, a dizajn svjetla, ključan za atmosferu i emociju, potpisuje Saša Fistrić. Scenografiju osmišljava Stefano Katunar, a kostimografkinja Tina Spahija oblači misli u materiju. Vizualni identitet predstave upotpunjuju crteži Lene Kramarić koje u projekcije pretače Ivan Lušičić Liik. Za cjelokupni grafički dizajn zaslužna je Martina Granić, dok je fotografije snimio Neven Petrović.
Predstava je nastala u produkciji UO Genijatora te u koprodukciji PLATFORME HR 2025 i Plesnog centra Tala, što svjedoči o njezinoj važnosti u domaćoj umjetničkoj sceni.
Ulaznice i podrška
Ulaznice za ovo jedinstveno iskustvo dostupne su po cijeni od 10 EUR. Za članove UPUH-a i PULS-a cijena je 7 EUR, dok studenti mogu ući za simboličnih 5 EUR. Apsolventi Plesnog odsjeka ADU, učenici plesnih škola, osobe s invaliditetom i njihova pratnja imaju besplatan ulaz – jer umjetnost bi trebala biti dostupna svima. Ulaznice se prodaju na blagajni Tala ple(j)sa sat vremena prije predstave, a rezervacije se mogu napraviti putem e-maila: tala@tala.hr.
Ova predstava dio je rezidencijalno-istraživačkog festivala PLATFORMA HR, koji okuplja hrvatske i međunarodne plesne i izvedbene umjetnike. Festival je financiran od strane Grada Zagreba, Ministarstva kulture i medija RH te Zaklade Kultura nova, što omogućuje ovakve inovativne i važne umjetničke projekte.
Dođite i prepustite se plesu koji razotkriva, provocira i – možda – oslobađa. Jeste li spremni suočiti se s vlastitim overthinkingom?