Posljednjih godina svijet ljepote otišao je korak dalje; više se ne radi samo o make-up proizvodima, kremama ili tretmanima koji naglašavaju prirodne karakteristike lica nego i o kompletnoj estetici koja oponaša plastičnu kirurgiju. Maske, zavoji i razne “lifting” trakice danas se prodaju kao beauty proizvodi, pa je razlika između pravih estetskih zahvata i njihovih jeftinijih, brzih imitacija sve teže uočljiva 

Međutim, ono što se naziva post-surgery estetikom otkriva puno više od trenda. Danas ljepota nije samo rezultat nego i proces koji se prodaje; od iluzije i same ideje transformacije, pa sve do stvarnih zahvata. U takvom sustavu i sama mogućnost promjene postaje roba, a pravo je pitanje tko zapravo profitira od toga: oni koji konzumiraju ili industrija koja stalno stvara nove potrebe?

Recentan primjer, proizvodi poput Skims Face Wrap maske obećavaju zategnutu kožu i poticanje kolagena, iako za takve tvrdnje uglavnom nema čvrstih dokaza. Ipak, njihova popularnost pokazuje da ljude privlači sama ideja promjene, čak i kad je riječ o nečemu privremenoj. Vizualni kôd flastera, oteklina i zavoja pritom igra važnu ulogu: on istodobno izaziva fascinaciju i nelagodu, pretvarajući sâm proces transformacije u jednako važan proizvod kao i rezultat.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by SKIMS (@skims)

Paralelno s tim raste i otvorenost prema stvarnim zahvatima. Dok su se donedavno zvijezde trudile negirati estetske operacije, danas ih otvoreno priznaju, pa čak i detaljno opisuju, a Kylie Jenner i Kris Jenner samo su najsvježiji primjeri. Transparentnost tako postaje nova valuta moći, dok oni koji si ne mogu priuštiti skupe tretmane posežu za “kopijama” u obliku proizvoda koji barem na trenutak nude osjećaj pripadnosti tom lifestyleu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kris Jenner (@krisjenner)

Ovakav vizualni kôd prelazi i u modu i pop kulturu. Isamaya Ffrench u svom beauty brendu koristi medicinski stilizirane elemente, a na modnim pistama Balenciage viđamo namjerno “botched” estetiku; natečene usne, flastere i slične elemente. Ono što je nekoć bio komentar ili satira na industriju, danas očito funkcionira i kao glamurozan statement.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ISAMAYA BEAUTY (@isamayabeauty)


Ipak, problem počinje kad se ta estetika pretvori u standard. Kad “popravljeno” lice postane nova norma, kad raste pritisak da i sami posegnemo za invazivnijim metodama. Post-surgery estetika, iako započeta kao ironija, brzo prerasta u imperativ otvarajući dobro znano pitanje pitanje: gdje završava osobni izbor, a gdje počinje društveni pritisak? Na kraju, post-surgery estetika možda jest karakterizirana kao trend, ali zapravo je simptom vremena u kojem živimo, vremena u kojem i privid transformacije ima jednaku težinu kao i sama promjena. U isto vrijeme, poprilično bizarno, uznemiruje, ali i izgleda – glamurozno.

Foto: Instagram/@skims