Kazalište je uvijek dobra ideja, a mi vam predlažemo dvije odlične, vrlo opuštajuće opcije za ovaj nadolazeći petak.

Play Harms ili sasvim obične besmislice u centru KNAP

Daniil Harms (1905. – 1942.) bio je ruski pjesnik, prozaik i dramatičar, a njegova kratka proza, nastala uglavnom između 1930. – 1940. g. predstavlja vrhunac svjetske avangardne književnosti. “Mene zanima samo besmislica, jedino to nema nikakvog praktičnog značenja” uzvikuje Harms u jeku stvaranja kulta novog sovjetskog utilitarnog čovjeka. Njegovo pismo plijeni britkim crnim humorom kao i vječno svježim, dječje začuđenim pogledom na svijet. Iako se temelji na tekstovima ruske avangarde s početka 20. stoljeća, situacije u kojima se glumci nalaze korespondiraju s aktualnim vremenom. Besmisao i apsurd koji nas okružuje i diktira nam živote u posljednje vrijeme, razlikuje se od onog kojega Harms opisuje u svom djelu, samo u površinskim detaljima, dok mu srž ostaje ista. Iznimno duhovita predstava Play Harms ili sasvim obične besmislice puna je bizarnih i neopisivo besmislenih situacija i šarmirat će svakog gledatelja. Harmsove Play Harms ili sasvim obične besmislice na daske kazališta Knap postavio je poznati redatelj i voditelj kazališta Knap Boris Kovačević, dok glumačku postavu čine vrhunski glumci Filip Detelić i Marko Hergešić, koji svojom energijom plijene pažnju gledatelja u svakoj sekundi predstave. Možete ju pogledati u centru KNAP, a ulaznice su u prodaji po cijeni od 60 kn.

Suvremeni ples, klasična glazba, techno & stand-up u ZPC-u

U Zagrebačkom plesnom centru (Ilica 10) 18. veljače u 20 sati očekuje nas jedna sasvim posebna interpretacija poznatog klasika, Ane Karenjine. Riječ je o cross-genre kazališnoj predstavi za dvoje izvođača koja pred publikom nastaje kao plesna predstava, klavirski koncert i kvazi stand-up ispovijest, inspirirana velikim romanom Lava Tolstoja. Nakon posvećenog istraživanja slavne knjige, autor Karlo Hubak na nju daje svoj umjetnički odgovor – predstavu „Anna Karenjina: Hoću ljubav, a ljubavi nema.“ Odgovarajući na ideje iz Tolstojevog romana autor kao pijanist u predstavi interpretira i odabranu glazbu Sergeja Rahmanjinova, a na njegov se nastup plesom i pokretom dijaloški referira koreografkinja-plesačica Tessa Ljubić uz zvukove jazz ili techno-glazbe. Na svoj individualan suptilni način autor u predstavi kombinira dva „ozbiljna” žanra – suvremeni ples i klasični koncert, s jednim „lakim” i humorističnim žanrom kao što je stand-up, čime osim granica žanra širi i polje zainteresiranih gledatelja, odnosno slušatelja.

planovi za petak

Kako solirati u paru? To je problem koji ova predstava rješava na formalnoj, kao i na sadržajnoj razini. Je li sloboda preduvjet ljubavi, ili je obrnuto? Možemo li učiti na tuđim greškama? Sirota Ana Karenjina nije se snašla, ali za nas ostale još uvijek ima nade… – poručuje autor. Ulaznice po cijeni od 50 kn, odnosno 40 kn za studente, umirovljenike i slobodne umjetnike, mogu se kupiti na blagajni Zagrebačkog plesnog centra , Ilica 10 ili na web stranici ZPC.

 

Foto: Vladimira Spindler, John Pavlish