„Ova knjiga ponajviše nalikuje rascjepkanoj, nepotpunoj i ne baš sasvim razgovijetnoj autobiografiji. Usprkos tome, vjerujem da će čitatelj na koncu dobiti ponajviše informacija o meni kao sineastu, kao pripovjedaču (piscu) i o tome kako se u mojem životu sve to uspijevalo ispreplesti s još ponečim.
Tako svoje djelo predstavlja Pedro Almodóvar u uvodnom dijelu, predstavljajući ujedno i svaku od dvanaest pripovijedaka od kojih je sačinjeno. Ima u njemu različitih razdoblja, od kraja šezdesetih pa sve do danas, a u svima se zrcale njegove duboko prisutne opsesije: mračno doba školovanja, slavlje humora, njegov umjetnički razvoj, neugodna strana popularnosti ili utjecaj fikcije na život. Nudeći višestruke slojeve čitanja, Posljednji san ustvari je katalog načina pripovijedanja i otkriva nam pisca koji je potajice iznjedrio izuzetno književno djelo, a može se nabaviti u nakladi Ljevak. Knjigu Posljednji san prevela je Željka Somun.
Pedro Almodóvar (Calzada de Calatrava, 1949.), filmski redatelj, scenarist i producent, uz Buñuela kultno ime španjolskog i svjetskog filma. Njegov filmski opus sastoji se od dvadeset četiri filma. Osvojio je sve važne međunarodne filmske nagrade među kojima se ističu dva Oscara, dva Zlatna globusa, Zlatni lav, dvije nagrade festivala u Cannesu i šest nagrada Goya. Autor je kratke priče Fuego en las entrañas (Vatra u utrobi) (1981.) i kronika čija junakinja zna utažiti pokvarenu maštu i prljave strasti, a ime joj je Patty Diphusa (1991.). El último sueño (Posljednji san) prva je njegova zbirka pripovijetki.
Iz kritike:
Pronađeno blago, kolekcionarski san, album sa sličicama u kojem blistaju odbljesci genijalne mašte. – Sabina Urraca
Almodóvarova proza umješna je i oštroumna kao i njegovi filmovi. (…) Nešto, da se tako izrazim, poput iskričavog Warhola, ali žešće. – The Times
Majstor umijeća pripovijedanja razuzdanih i smionih priča. – Le Quotidien du Cinéma
Malo upozorenje svim filmskim redateljima koji pišu. Ovo nije Woody Allen, još manje je Werner Herzog, prije bi mogao biti silno duhoviti William Burroughs: no to je Pedro Almodóvar. – Buchkritik – Deutschlandfunk Kultur
Svojom blagom i pronicljivom pozornošću kao da se trudi ljudske strasti sljubiti s nedokučivom logikom života, stoga Almodóvar razmatra cjelokupan spektar boja naše duše: bol, tugu, ljubav, čežnju, ushit, nemir, neobuzdan poriv za komuniciranjem, izbezumljenost šutnjom. – Antonio Tabucchi
Foto: PR, Profimedia