Danas je umjetna inteligencija (AI) prisutna u gotovo svakom aspektu našeg života: od načina na koji komuniciramo, kupujemo, pa do kreativnih procesa koji oblikuju našu kulturu i modu. Ono što je nekoć bilo znanstvena fantastika, sad je realnost koja mijenja paradigme. AI polako ali sigurno prestaje biti samo alat za automatizaciju rutinskih zadataka te postaje partner koji u stvaranju pruža neke sasvim nove mogućnosti i koji redefinira granice ljudske mašte. Isto je u i modnoj industriji, u kojoj AI tehnologija otvara vrata neviđenim inovacijama koje spajaju tehniku i umjetnost u jedan hibridan svijet

Desigual kao primjer hrabre integracije AI-ja

Poznati katalonski modni brend Desigual prepoznao je potencijal umjetne inteligencije, i to ne samo kao marketinški trik nego i kao temelj za širenje svoje kreativnosti i optimizaciju poslovanja. Tako je Desigual među prvima odlučio prihvatiti AI kao alat koji nadopunjuje i proširuje njihovu viziju, pa su, kroz suradnju sa startupom Neural Fashion, kreirali kampanju s modnim komadima koje je u potpunosti generirala umjetna inteligencija, čime su pokazali kako tehnologija može biti koherentan nastavak vizualnog identiteta, a ne samo efekt za privlačenje pozornosti.

U Desigualu se ne boje pogriješiti i vjeruju u eksperimentiranje kao ključ razvoja; umjetna inteligencija pomaže im u stvaranju novih vizualnih priča, pisanju kreativnih prijedloga i oblikovanju proizvoda, ali i u optimizaciji svakodnevnih procesa unutar tvrtke. A kako i sami kažu iz kompanije, upravo taj spoj ljudske intuicije i tehnološke moći omogućava brendu da oslobodi resurse i fokusira se na ono što najviše vrijedi, a to su autentičnost i inovacija. Također napominju da AI nije zamjena za čovjeka, već alat koji otvara prostor za dublju i bogatiju kreativnost.

This image was generated using artificial intelligence by Neural Fashion for Desigual’s latest campaign.

Tehnički izazovi i nova pravila

Ipak, put prema potpunoj integraciji AI ne prolazi bez izazova. Problemi poput nekonzistentnosti generiranih slika pokazuju da tehnologija još uvijek evoluira, no umjesto da se sputavaju tim ograničenjima, kreativci u Neural Fashionu i Desigualu uče koristiti ih kao novu priliku. Ne teže kopiranju tradicionalnih procesa, već stvaranju novog izraza prilagođenog prirodi umjetne inteligencije, što je samo po sebi revolucija u načinu razmišljanja o modi i vizualnoj komunikaciji, gdje nesavršenosti postaju dio jedinstvenog umjetničkog izričaja.

This image was generated using artificial intelligence by Neural Fashion for Desigual’s latest campaign.

Gledajući unaprijed, jasno je da će budućnost vizualne komunikacije biti spoj ljudske osjetljivosti i digitalne inovacije. Desigual ipak naglašava važnost transparentnosti, odnosno sve slike generirane AI-jem jasno se označavaju, čime nastoje graditi i očuvati povjerenje publike. U svakom slučaju, Desigual tvrdi da ovaj hibridni pristup neće utjecati i promijeniti samu srž brenda, već će je obogatiti i dopustiti joj da ispriča više priča, brže i kreativnije nego ikad. Jer u svijetu koji se mijenja nevjerojatnom brzinom, jedino je otvorenost prema novim tehnologijama i spremnost na eksperimentiranje jamstvo uspjeha i relevantnosti… Hoće li tako uistinu i biti i hoće li uskoro sve modne kompanije krenuti ovim putem, ostaje nam saznati!

Foto: Desigual