Metaverzum je tu. Možemo ga ignorirati, ali vjerojatno će nam život u budućnosti biti lakši što prije ga prihvatimo. Modni brendovi već su tome prionuli

Otkad se Mark Zuckerberg pojavio u obliku avatara i pompozno najavio da će se njegov Facebook od sada zvati Meta, a Grimes prodala svoju digitalnu umjetnost za 6 milijuna dolara u obliku NFT-ja, postavlja se pitanje što je taj metaverzum, kako se u njega ulazi i zašto svi žele biti tamo? Ukratko, metaverzum je digitalni prostor. Obuhvaća sve od platformi i igara kao što su Roblox ili Fortnite, preko video poziva i online škole do društvenih mreža. Metaverzum je kao što mu i samo ime kaže, svijet unutar svijeta. 

Njegov je glavni problem za sada, čini se, taj što se ne možemo slobodno kretati s jedne platforme na drugu tj. na svakoj platformi ispočetka gradimo svoj profil. Ili slikovitije, digitalnu Gucci torbicu koju smo kupili u Roblox svijetu ne možemo nositi na sastanak na Zoomu. No, ako je vjerovati Zuckerbergu, piše Bloomberg, to će u ne tako dalekoj budućnosti biti moguće, a digitalni avatari u obliku kojih ćemo se kretati kroz metaverzum bit će nešto poput današnjih profilnih fotografija.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Roblox (@roblox)

Dakako, metaverzumom nećemo moći hodati goli pa su među prvim kompanijama koje su uvidjele potencijal novog digitalnog tržišta, upravo one modne. Prvi su bili brendovi digitalne odjeće i to već nam dobro poznati hrvatski Tribute Brand koji se našao i na naslovnici Grazije za listopad 2021., kao i nizozemski brend The Fabricant ili platforma za kupnju i nošenje digitalne odjeće Dress X. Njihov potencijal ubrzo su uvidjele velike modne kuće. Carolina Herrera u rujnu 2021. je tako predstavila aplikaciju u kojoj možete isprobati digitaliziranu verziju njihove fizičke haljine iz kolekcije za proljeće i ljeto 2022., a koju su napravili u suradnji s Tribute Brandom.

Dio modnih kuća odlučio je svoj ulazak u metaverzum ipak potražiti na platformama koje su već etablirane i nisu nužno vezane samo uz modu. Gucci je tako unutar Roblox svijeta lansirao pop up trgovinu Gucci Garden iz koje su se digitalni komadi za čas rasprodali, a jedna torbica postigla je cijenu od 4 tisuće dolara u preprodaji. Više nego što vrijedi u fizičkom obliku. Burberry je kreirao kolekciju NFT-jeva za igru Blankos Block Party koja se prodala za ukupno 400 tisuća dolara. Kuća Balenciaga je u rujnu izbacila liniju odjeće unutar igre Fortnite, Ralph Lauren imao je Winter Escape kolekciju unutar Robloxa, a čak i otkazani Dolce&Gabbana prodali su kolekciju NFT-jeva za gotovo 6 milijuna dolara u rujnu na platformi UNXD.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dolce&Gabbana (@dolcegabbana)

Financijski potencijal metaverzuma je ogroman. Konglomerat OTB koji je vlasnik brendova Diesel, Margiela, Jil Sander, Marni i niza drugih u svojim je redovima već oformio posebnu grupu stručnjaka pod nazivom Brave Virtual Xperience koji se bave samo metaverzumom. Isti je potez početkom prosinca najavio i CEO Balenciage Cédric Charbit kojem se također u očima okreću dolari kao na jednorukom Jacku. Čini se da se na vlak za metaverzum valja ukrcati što prije. Jer kako sada stvari stoje za dvadesetak godina bi umjesto Diora iz šezdesetih i Halstona iz sedamdesetih, vintage dileri mogli prodavati digitalnog Jeana Paula Gaultiera iz dvijetisućedvadesetih.

Naslovna fotografija: Tribute Brand