Da ste nas prije desetak dana pitali koji je glazbeni događaj obilježio jesen ili barem mjesec iza nas na mainstream sceni, vjerojatno bismo rekli novi album Taylor Swift. I dakako, o tom se albumu ponajviše pričalo, no nakon “The Life of a Showgirl”, stigla su još dva albuma i jedan singl koje neprestano slušamo

Sezona glazbenih nagrada obično kulminira dodjelom Grammyja u zimskim mjesecima. MTV Video Music Awards obilježio je, primjerice, trijumf Lady Gage, no tek smo sad zakoračili u najdinamičnije glazbeno razdoblje, barem ako je suditi po najnovijim albumima i singlovima koji su došli posljednjih dana. I baš kada smo pomislili da će listopad ostati u znaku u potpunosti podijeljenih reakcija na posljednji album Taylor Swift, britanska je glazbena scena prodrmala ta očekivanja.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lily Allen (@lilyallen)

Britanska glazbenica i kantautorica Lily Allen izbacila je, nakon sedam godina izbivanja s glazbene scene, album “West End Girl”. U svega nekoliko sati gotovo su se svi najpoznatiji glazbeni kritičari složili da je u pitanju najbolji album u njezinoj diskografiji, a svakako najzanimljiviji novitet u areni glazbene ponude 2025. godine. Predstavnica britpopa 2000-ih petim je studijskim albumom pokazala da još uvijek vješto barata popom i electropopom, a posebice tekstovima koji, više nego ikad, pokazuju njezino pronicljivo poigravanje sarkazmom i istinom. “West End Girl” privukao je veliku pažnju ne samo potpisom Lily Allen nego i kontekstom koji ga okružuje – glazbenica ga izbacuje nedugo nakon razvoda od glumca Davida Harboura, inače miljenika publike koji je širu javnost “kupio” ulogom Jima Hoppera u planetarno popularnoj seriji i TV brendu “Stranger Things”. Kroz ranjive, a istovremeno direktne stihove, Allen se osvrće na propadanje njihovog partnerskog odnosa, obilježenog prevarom. Jedan je ovo od albuma koji se sluša od početka do kraja jer samo tako prenosi brutalnu puninu priče o prevari i težnjama autorice da eskapizam potraži u ovisnostima, dok istovremeno oživljava telefonski razgovor s preljubnicom svog supruga. Album je oversharing u svom najboljem izdanju, zbog kojeg se osjećate kao da prisluškujete genijalno melodiozan razgovor koji možda ne biste trebali. Ubrzo su uslijedile usporedbe s albumom “Lemonade” Beyoncé iz 2016. godine. Zabavna igra riječima u samim tekstovima i pamtljivi refreni čine cijeli album idealnim za neprestano preslušavanje, no neki mu zamjeraju ono što obuhvaća parola style over substance, odnosno činjenicu da konceptualno i produkcijski album nije inovativan ili napredniji od Allenine prethodno izdane glazbe.

Za razliku od direktnih prepričavanja Lily Allen, album “Everybody Scream” Florence Welch suptilan je, mračan, poetičan i sve ono što biste očekivali od Florence + The Machine. Kad je u kolovozu izašao istoimeni prvi singl, bilo je jasno da ćemo od Welch dobiti ono po čemu se i ističe na globalnoj glazbenoj sceni – moćan balans alt-rocka i folka. Naposljetku, po tome je i postala jedan od najprepoznatljivijih britanskih glasova sa snažnim utjecajem na moderni pop. Kako piše The Guardian, njezine su pjesme “sampleali Kendrick Lamar i Drake, surađivala je s Taylor Swift i Lady Gagom, inspirirala je Beyoncé, a njezin je zvuk očigledno u DNK-u Ethel Cain, Chappell Roan i The Last Dinner Party.” “Everybody Scream” u sebi nosi Welchino osobno iskustvo, ovoga puta obilježeno pobačajem odnosno ektopičnom trudnoćom zbog koje je usred turneje trebala na hitnu operaciju, samo da bi dva tjedna kasnije ponovno bila na pozornici.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Florence Welch (@florence)

Teme smrtnosti, tjelesnosti, značenja glazbe i nastupanja pred publikom u ranjivim trenucima odjekuju ovim albumom. Muzički je to dobro nam poznat spoj gotičke atmosfere i folka, ovoga puta savršeno uparenih s orkestralnim aranžmanima. No što još možemo očekivati od Florence Welch? Koliko je maksimalno istančani glazbeni stil ograničava u vlastitoj reinvenciji? Ostaje otvoreno pitanje hoćemo li od Florence + The Machine čuti nešto što ostaje u njihovom glazbenom điru, ali s twistom?


Ako zvuči kao gotovo nemoguća misija, Rosalía je tu da dokaže suprotno. Njezin novi album “Lux” još nije stigao, izlazi 7. studenoga. No ako je suditi po prvom singlu “Berghain” – reinvencija je moguća, uz zadržavanje vlastite umjetničke vizije i stila. Pjesma je nastala kao suradnja s Yvesom Tumorom i Björk. Sudar klasične glazbe i eksperimentalnog popa stvorio je jednu od najzanimljivijih pjesama godine. Rolling Stone piše da je “nelagodna, dezorijentirajuća, a pritom magnetična – rizik koji definira Rosalíjin najbolji rad.” Iako će joj neki zamjeriti tu kaotičnost, mi ćemo objeručke dočekati novi album.

Foto: Profimedia.hr, Instagram