Netflix novim poslovnim potezom prisvaja “svete” trijumfe WBD i HBO carstva: “Harryja Pottera”, “Batmana” i “Game of Thrones”, ali potencijalno utječe na kompletno tržište
Streaming servisi transformirali su se iz simplificiranih kataloga i videoteka u sklopu operatora i postali pokretači entertainment industrije, pa i cjelokupne suvremene pop kulture. Nisu riznice na tisuće sati sadržaja, nego mašinerije koje proizvode nove TV brendove, koji se potom pozicioniraju na brojna tržišta kroz širenje utjecaja u sferi modne industrije, video-igrica, sve češćih live iskustava, brendiranih tech linija i sličnih pothvata.

Začetnik serviranja personaliziranog (ili se barem tako čini) iskustva gledanja upravo je Netflix, koji je ušao u entertainment deal godine, ako ne i desetljeća. U takozvanom bidding waru, u kojem su sudjelovali i drugi globalni igrači kao što su Paramount Skydance i Comcast, Netflix je osvojio pravo na preuzimanje Warner Bros. Discoveryja i HBO-a za više od 70 milijardi dolara.
U prijevodu – pred nama je potencijalno spajanje dvaju od tri najveća streaming servisa na svijetu i jednog od povijesno najutjecajnijih filmskih i televizijskih studija.

Što ćemo gledati nakon najvećeg spajanja u povijesti streaminga
Netflix, na kojeg inače gledamo kroz prizmu visokobudžetnih hitova ili filmova na tragu Hallmarkove produkcije koje objeručke prihvaćamo, posebice u vrijeme Božića, za većinu publike simbolizira novu eru pop kulture. Onu obilježenu algoritmima, korisničkim iskustvom koje je važnije od samog sadržaja i snažnim utjecajem viralnog, digitalnog marketinga. Gotovo da možemo podijeliti legendarna djela pop kulture i način na koji smo je konzumirali na period prije i poslije Netflixa. Pa tako pretpostavljamo da se gotovo svi sjećamo religioznog praćenja nastavaka “Harryja Pottera” u kinima ili gledanja “Breaking Bada” na televiziji. Netflix bi ovim ugovorom mogao dobiti vlasništvo upravo nad brendovima poput “Harryja Pottera”, “Batmana” ili “Game of Thronesa” – nečim što smo tradicionalno vezali za Warner Bros., a potom i HBO Max. Megalomanska kompanija, koja je gotovo postala začetnik streaming premijera i antidot kinu, sada će imati priliku ući u biznis kino-industrije.

Za Netflix je ovo zlatna koka jer će WBD-ovim sadržajima drastično povećati broj serija i filmova, ali i oplemeniti svoju ponudu, što je benefit za gledatelje. S druge strane, upitan je nastavak ulaganja u kinodistribuciju; zasad je Netflix potvrdio da će zadržati planirane kinopremijere do 2029. godine. HBO Max ostat će prisutan kao zasebna usluga. Streaming div također je, prema izvoru Reutersa, najavio da bi potencijalno ujedinjavanje usluge moglo značiti manje cijene za različite bundlove sadržaja, no upitna je isplativost budući da velik udio korisnika već ima obje usluge.
No iako je bidding war završio, nije završila vjerojatno još žešća borba sa saveznim vlastima i regulacijama. Zbog golemog utjecaja koji imaju i Netflix i WBD, otvorit će se pitanja monopola i zakonitosti, zbog čega ovaj cijeli scenarij još uvijek nije siguran.
Foto: IMDB, Netflix, WBD

