Zaštita kože od sunca jedan je od ključnih koraka u očuvanju zdravlja i prevenciji prijevremenog starenja. Upravo zato SPF, zaštitni faktor od UV zračenja, odavno je postao neizostavan dio svakodnevne rutine. No, koliko možemo vjerovati onome što piše na bočici određenog proizvoda? 

Najnovije istraživanje potrošačke udruge Choice, o kojem je izvijestio The Guardian, otkrilo je zabrinjavajuće rezultate jer većina testiranih krema u Australiji ne pruža razinu zaštite koju navodi na deklaraciji. Naime, u laboratoriju je testirano 20 proizvoda s oznakom SPF 50 ili 50+, ali njih čak 16 ih nije ispunilo navedene tvrdnje. Najlošije rezultate imala je krema Ultra Violette Lean Screen SPF 50+, koja je, umjesto deklarirane razine zaštite, pokazala stvarni SPF od svega 4 u prvom te 5 u drugom testiranju.

Unatoč osporavanjima rezultata od strane proizvođača, CEO udruge Choice, Ashley de Silva, izjavio je kako su rezultati potvrdili ozbiljnu zabrinutost: “Da 16 od 20 testiranih proizvoda ne ispunjava SPF tvrdnje, to je značajan broj.” Udruga je rezultate podijelila s proizvođačima, a TGA (Therapeutic Goods Administration) i ACCC (Australska komisija za zaštitu tržišnog natjecanja i potrošača) pokrenuli su vlastite istrage.

Cijelo istraživanje i više o temi te testiranim brendovima pročitajte na linku!

Zašto je SPF bitan i ne bi smio podilaziti marketingu?

SPF, odnosno zaštitni faktor od sunca, nije samo broj na ambalaži, nego važan pokazatelj koliko nas proizvod štiti od UVB zračenja koje uzrokuje opekline, ubrzano starenje kože i povećava rizik od raka kože. Upravo zato, informacije o SPF-u trebaju biti točne, provjerene i utemeljene na relevantnom testiranju. Kad se proizvođači koriste visokim SPF oznakama isključivo kao marketinškim alatom, bez da ih podrže stvarni rezultati testiranja, dolazi do opasnog zavaravanja potrošača. Ljudi tada vjeruju da su zaštićeni, iako možda nisu, što može dovesti do ozbiljnih posljedica po zdravlje kože. Zbog toga je važno birati proizvode renomiranih brendova, pratiti neovisna testiranja i uvijek imati na umu da kvaliteta zaštite ne smije ovisiti o dizajnu pakiranja ili marketinškim obećanjima.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Alicia Breuer (@aliciarosebreuer)

Foto: Instagram/@angelina.lilienne