Mirna Mihoković već nam je odavna zapela za oko, stoga se nismo previše premišljali oko toga tko će biti treći dobitnik ili dobitnica web shopa koji će izraditi tvrtka Comms. Kada smo vidjeli njezino ime među prijavljenima, znali smo da nagrada sigurno odlazi u prave ruke
Mirnu su možda mnogi zapamtili još od prije tri godine kada je portalima protutnjala vijest o jednoj mladoj curi iz Brezovice koja svoj san želi ostvariti pošto-poto. U njezinom slučaju taj “pošto-poto” značio je osnivanje crowdfunding kampanje kako bi si financirala školovanje na pariškom College of Arts. Ovo mnogo govori o njezinoj proaktivnosti koja se ponovno dokazala osnivanjem brenda Candybalism, koji smo štoviše zamijetili i prije nego smo ju vidjeli među prijavljenima, te ju uvrstili u našu rubriku “Modni Crush” u tiskanom izdanju časopisa Grazia. Osim samoj kolekciji, divili smo se i njezinoj snažnoj ljubavi prema modi kojoj je, čini se, predana svakim svojim atomom. Kako kaže, odmalena je imala potrebu nešto izrađivati, crtati razne kreacije, stilizirati sebe i sebi bliske ljude. No, nije joj bilo lako ustrajati s obzirom da je zbog specifičnog stila i ukusa često bila na meti zadirkivanja .
“Kako moja majka nakon rastave nije baš bila financijski stabilno, uz ono što bi nam ona tu i tamo kupila, dobivali smo odjeću odasvud, pa su se tako na meni znali naći svakojaki komadi koje sam pokušala oblikovati u stajling. Doduše u osnovnoj školi ne znaš za pojmove “look” ili “stajling” ali znam da mi se to kombiniranje dopalo i da me zabavljalo. Naslušala sam se svakakvih pogrdnih komentara okoline oko mog izgleda i odabira odjeće. Rugali su mi se za to od malih nogu pa sve do završetka faksa.” priznaje Mirna koju ipak ništa nije spriječilo da slijedi svoj san, pa čak ni uvjerenje da nije baš toliko dobra (?!) “Osim toga mislila sam da jako loše crtam i, iako sam oduvijek htjela, jedva sam skupila hrabrosti ići na prijemni za Tekstilno tehnološki fakultet. No ispalo je da imam talenta i da uživam u tome maksimalno. Upisom Tekstilno Tehnološkog fakulteta krenulo je to modno usmjerenje. Potom se dogodila razmjena na sjeveru francuske na ENSAIT gdje sam se i zaljubila u tu zemlju, pa PCA u Parizu nakon čega sam stažirala kod Stephane Rollanda te se okušala u haute coutureu. Zapravo odjeća mi je oduvijek strast, kreiranje i stiliziranje, osmišljanje i mijenjanje” kaže nam Mirna.
Novi početak
Nakon mnogih eksperimentiranja i pomalo ad hoc stvaranja, to jest, izbacivanja određenih komada kako je osjećala želju za stvaranjem, pomalo se počela kristalizirati ideja realiziranja jednog homogenog brenda koji se premetnuo u brend s kojim je osvojila ovaj natječaj – Candybalism. “Rađanje ideje za Candybalism bilo je u isto vrijeme shvaćanje da imam dva naglašena izričaja od kojih je jedan elegantni, sanjivi, ženstveni i na rubu svečanog, a drugi u smjeru jednostavne, svakodnevne i iznimno nosive odjeće simpatičnih detalja. Što se tiče potonjeg, primijetila sam da postoji potreba na našem tržištu za brendom koji pruža ugodnu, etičnu i kvalitetnu odjeću za sve ljude koji nisu ili “komercijalni trash” ili underground. Koji ne prate toliko trendove, koliko stavljaju naglasak na kvalitetu i dobar komad koji mogu nositi na posao, ali i van; komad koji je jednostavan, s kojim se može mnogo toga upariti bez previše razmišljanja, koji je suvremen i stylish. Primijetila sam da jako puno brendova radi odjeću za neke specifične “posebne i sretne trenutke”, ali, barem u mojem slučaju, trenuci u kojima sam najsretnija su oni sasvim obični trenuci gdje objedujem s obitelji, pijem kavu ili pića s prijateljima, idem na izlet u prirodu s partnerom. Takvi trenuci traže odjeću u kojoj nam je ugodno, ali u kojoj se osjećamo dobro i sređeno na nepretenciozni način.” uvodi nas Mirna u svoj svijet.
Jednostavno, kvalitetno, nenametljivo i održivo
Elementi Candybalisma najviše se prepoznaju u tome da se radi o liniji odjeće osnovnog kroja koja je definirana jednostavnim, ali sofisticiranim dizajnom. Udobna i opuštena forma i silueta namijenjeni su za one opuštene trenutke koje vodimo u društvu najdražih ali i za kombiniranje sa stilski zahtjevnijim komadima. Prvi modeli su bile majice, a za sljedeće modele Mirna kaže da izlaze uskoro te da će pretežno biti fokusirani na ženske krojeve uz jedan uniseks model. Ali da će ubrzo stići i muški modeli s pojedinim uniseks krojevima. “Sastav prvih modela majica je 80 – 100 % pamuk ovisno o modelu majica. Svi imaju certifikate da dolaze iz procesa obrade vlakana te proizvodnje tkanine koja je po svim bitnim ekološki održivim standardima, recikliranih načina i sličnih potrebnih dokaza da meni, i mojim klijentima duša bude na mjestu da ne nosimo nešto što ugrožava našu okolinu. Namijenjen je da okupi i inspirira kreativnu zajednicu ljudi kroz zajedničke vrijednosti i ukuse” opisuje Mirna njoj, a i sada sve većem broju članova društva, bitnu priču iza proizvodnje kolekcije.
“Stvaramo kroz agilnu proizvodnju. Kontinuirano kroz godinu, proizvodimo manje količine modela. Tako se smanjuje potreba za velikim produkcijama te ostacima modela i veličina nakon promjene sezone. Koncept nam je okrenut zero waste pristuput“ objašnjava.
Ova točka nam je bila gotovo presudna, ali još nam se više svidjelo što “prakticira ono što propovijeda” kako bi rekla popularna američka uzrečica. Tako će na primjer za svaki prodani primjerak, jedan pokloniti potrebitima. “Candybalism je vođen uvjerenjem da je zajedništvo i empatija nužna. Zato ćemo za svaki odjevni predmet koji prodamo, jedan pokloniti onome kome je potreban. Ostvarila sam partnerstvo sa socijalnom radnicom koja je dobro povezana, kako s individualnim potrebitim obiteljima, tako i s raznim udrugama, centrima i azilima te ćemo s njome, to jest preko njem, dijeliti sreću dalje. Na ovaj način više nas može uživati u tim sretnim i toplim trenucima.”
Poslovni uspjeh iza ugla?
Za osobu s odista širokom modnim znanjem, koji se akumulirao na Tekstilno Tehnološkom fakultetu, pa pariškom College of Arts, na stažiranju kod Stephane Rollanda, a trenutno i tečaju Centra za održivu modu na London College of Fashion, Mirna smatra da je kreativna modna edukacija najmanje bitna ukoliko osoba želi imati vlastiti brend, a ne raditi za druge. “Poslovno znanje je puno bitnije da brend uspije na tržištu. Pod time mislim na računovodstvo, marketing, odnose s javnošću, vođenje logistike, poznavanje poslovne terminologije i vladanje vremenom i financijama. Sami uvid u produkciju i menadžment od sirovine do tkanine, process proizvodnje i testiranja krojeva, kako se ponašaju tkanine i kako ih koristiti, kako organizirati snimanja, pisati tekstove, odrediti ciljanu publiku, plasirati na tržište i ostalih milijun informacija koje leže iza jedne “obične” majice, su neophodne ako želiš postići dugoročno kvalitetno putovanje brenda. Kreativnost je super, ali ako nemaš tim ili znanje o poslu iza nje, ne doprinosti previše poslovnom uspjehu. Pa i kod nas ima mnogo ljudi koji nemaju kvalitetan dizajn niti kreativnosti, ali imaju poslovno znanje ili prave ljude koji ih uspješno lansiraju na tržište bez obzira na to što prodaju osrednji ili čak loš proizvod. Dok s druge strane možeš imati fantastičan proizvod i kvalitetan dizajn, ali s nula znanja o vođenju posla, “džabe si krečio”” smije se Mirna.
Nadamo se da će Mirnu i dalje pratiti sreća na njezinom poslovnom putu te se veselimo njezinom web shopu na kojem ćemo s guštom čekirati i stavljati u košaricu nove Candybalism komade! Ustvari, ispravak netočnog navoda, naravno da će ju pratiti sreća, jer sreća prati one odvažne, hrabre i – uvijek svoje.
Ostalo je još samo par dana do proglašenja četvrtog, ujedno i posljednjeg, dobitnika web shopa. Požurite s prijavom, kliknite ovdje.
Fotografije: Nes Agnes, Mario Dragičević