Well-being je pojam koji je posljednjih nekoliko godina, posebice za vrijeme pandemije, dobio sve veću važnost i pozornost.
Postoje razni načini na koje možemo poboljšati svoj well-being, a jedan od njih su svi oni mali, ali vrlo važni self-care rituali. Jedan od sjajnih načina je uvođenje svakodnevnog rituala ispijanja matche, koja je izvrsna i zdrava alternativa kavi. Matcha je već stoljećima dio tradicionalne japanske ceremonije čaja, gdje se smatra posebnom umjetnošću i svojevrsnom životnom filozofijom, a pod njom podrazumijevamo nježan, fino mljeven prah dobiven od mladih listića zelenog čaja. Za razliku od drugih čajeva kod kojih se pije samo ekstrakt listova, kada pijemo matchu konzumiramo cijeli list. To znači da unosimo samo čistu, zelenu energiju, kao i obilje antioksidansa, aminokiselina, hranjivih tvari i minerala. Nije bez razloga da je nazivaju „čudesnim zelenim napitkom“.
Koncentracija nutrijenata u matchi viša je nego u drugim vrstama zelenog čaja. Jedna šalica matche ekvivalent je čak 10 šalica zelenog čaja po nutritivnim i antioksidativnim svojstvima. Antioksidansi su inače moćni spojevi, zaslužni za niz čudotvornih funkcija u našem organizmu, poput regulacije razine kolesterola, smanjenja rizika od pojedinih vrsta raka, zaštite srca i krvnih žila, a djeluju i vrlo blagotvorno na kožu, tako da ublažavaju upalne procese i usporavaju razvoj bora. Između velikog broja različitih antioksidansa najmoćniji su katehini, posebice epigallocatechin gallate (EGCg), koji čini 60% katehina u matchi, a najpoznatiji je po svojim svojstvima za borbu protiv raka. Brojna istraživanja pokazala su kako matcha sadrži preko 100 puta više dragocjenog EGCg-a nego bilo koji drugi čaj.
Jedinstvena zelena boja Materia matche proizlazi iz svježine biljke, lokacije njezina uzgoja i njege koju dobiva u svakom koraku proizvodnje. Okus je blago zemljast i smirujuć, s kremastom, bogatom umami notom. Za tradicionalnu pripremu matche koristi se bambusova metlica, odnosno chasen. Osim što stvara ugodan meditativni zvuk za vrijeme miješanja matche u zdjelici, metlica je zaslužna za finu kremastu pjenicu na površini napitka te da se matcha prah u potpunosti razgradi u vodi.
Za sve veću popularnost matche u Hrvatskoj nedvojbeno je zaslužna Materia, well-being kompanija čiji je cilj pozitivan utjecaj na ljude, posebice u području funkcionalne hrane. Vode je dvije sestre, Maja i Zrinka, odlučne u tome da postane naš omiljeni dnevni napitak o kojem su putem itekako puno naučile. Najzdraviji i najkvalitetniji izvor pronašle su u dalekom Japanu iz kojeg dolazi njihova matcha. Rekle su nam više o tome.
Tko stoji iza brenda Materia i kako ste se odlučile na taj pothvat?
Materia je moderni well-being brend kojeg je pokrenula Maja Blažević, čija je strast zdravi način života i sve povezano s tim. Paralelno s dugogodišnjom karijerom u jednoj od međunarodnih konzalting kuća započela je graditi ovu priču iz vlastite potrebe za kvalitetnim i funkcionalnim proizvodima koji nam pružaju podršku u svakodnevnom životu. Kao zaposlenoj majci troje djece i pomajci još troje djece, sa svime što njezin dan nosi uvijek traži načine na koje može podignuti energiju kako bi mogla optimalno funkcionirati uz sve obaveze. Maji se u ovom projektu pridružila sestra Zrinka, koja je nakon karijere u PR svijetu napravila zaokret i sada je zadužena za prodaju i komunikacije u Materiji. S obzirom da je i sama također ljubiteljica aktivnog načina života i veliki foodie, lako se snašla u novoj ulozi.
Jedan od prvih proizvoda koji je brend lansirao je premium japanska matcha i sve za njezinu pripremu, a u ponudi će uskoro biti i prostirke za vježbanje te ostali well-being proizvodi.
Gdje ste se prvi puta susrele s matchom i što vas je oduševilo?
Maja se prvi put susrela s matchom u Japanu prije sedam godina, kada ju je dočekala kao welcome drink u jednom ryokanu (tradicionalnom hotelu) u Kyotu. Odmah joj se svidjela te je počela istraživati više o tom čudesnom napitku. Bila je frustrirana što se u Hrvatskoj nije mogla kupiti kvalitetna matcha niti konzumirati u kafićima, restoranima i hotelima. Željela je ljude upoznati s benefitima matche za organizam jer ih je i sama iskusila te se oduševila osjećajem koji matcha stvara. Taj osjećaj naziva se calm euphoria – u isto vrijeme smiruje i podiže energiju. Matcha nosi titulu i jednog od najzdravijih napitaka na svijetu, upravo radi mnogih benefita za naš organizam – poboljšava fokus i koncentraciju, potiče gubitak težine, ubrzava metabolizam i djeluje meditativno. Redovito konzumiranje matche zaslužno je za obnovu stanica iznutra – čime nas ona i pomlađuje. Uz to, matcha održava zdravim srce i bubrege, čisti jetru, djeluje povoljno na krvožilni sustav te štiti od pojedinih vrsta tumora. Istinski detox za naše tijelo – iznutra i izvana. Maja je potom Zrinku upoznala s matchom, kojoj se odmah svidjela cijela priča oko tog zanimljivog zelenog napitka, a nedugo zatim ju je i sama probala na putovanju u Japan.
Koliko je bilo izazovno pokrenuti takav nišni tip brenda?
Pokretanje brenda je uvijek izazovno bez obzira o kojoj vrsti poslovanja se radi. Ideja je dugo sazrijevala i polako se kristalizirala dok nije bila spremna za izlazak. Najvažniji korak u cijelom procesu je postavljanje jasnog cilja i vizije. Zanimljivo je da je inicijalni plan bio izbaciti jedan drugi well-being proizvod, a u međuvremenu se to promijenilo te smo izašli na tržište upravo s matchom. Puno je koraka koji se trebaju napraviti da bi se jedan brend lansirao. Od pronalaska/stvaranja pravog proizvoda, davanja imena brendu, kreiranja vizualnog identiteta (koji smo osmislili u suradnji s kreativnim direktorom iz Londona), pronalaska klijenata itd. Materia svoje proizvode prodaje u HoReCa (hoteli, restorani i kafići) kanalima te firmama u beauty/health segmentu. Također ima vlastiti webshop za krajnje korisnike. Pokretanje webshopa je posebna priča i sama po sebi je jako izazovna ako poslujete u Hrvatskoj (npr. većina stranih payment gatewaya još ne posluju na ovom tržištu).
Gdje vas sve možemo pronaći i kakvi su vam planovi?
U Zagrebu se Materia matcha može popiti na brojnim mjestima, poput Broom44, Jolie Petite Patisserie, A Most Unusual Garden, Velvet, Bread Club, Hemingway, Barbieri’s, Khala, Restaurant & Bar, Figa Garden, Amelie, Park caffe u Maksimiru, KIC, Torte i to, Bulldog, Takenoko, Blend Bar, Come to Mama, Esplanade, Barbieris, Manos by Ivana, Orlando fitnessi itd. Tu su još i Hilton Costabella Spa & Resort na Kvarneru, nekoliko mjesta u Rijeci i Karlovcu, a u planu je širenje na Istru, Dalmaciju, ali i sjevernu i istočnu Hrvatsku. Smatramo kako su ljudi polako spremni da prigrle nešto novo (iako je u Japanu matcha prisutna gotovo tisuću godina) i drugačije, a opet vrlo ukusno i zdravo. Sve češće čujemo kako su se ljudi zasitili kave, da li zbog osjećaja nervoze koji često izaziva ili pak radi gastrointestinalnih problema. Matcha je idealna alternativa kavi. Zbog visokog udjela aminokiselina u matchi (posebno L-teanina), kofein iz matche ulazi u organizam sporije nego kofein iz kave, što znači da nema osjećaja anksioznosti i dehidriranosti. Možemo reći da je matcha zapravo alkalizirajuća kava.
Planovi su i dalje širiti svijest o well-beingu te ukazivati na važnost onoga što konzumiramo. Volimo se povezivati s inspirativnim firmama i pojedincima s kojima stvaramo podražavajuću zajednicu istomišljenika, dajući prednost svojoj dobrobiti – umu, tijelu i duhu. Materia je lifestyle koncept koji promovira brigu o sebi i dugovječnost kroz funkcionalne proizvode, svjesnost i što je najvažnije – ljubav prema sebi. Tako lakše možemo pronaći ravnotežu u ovom užurbanom modernom svijetu i postati usredotočeniji, jači i puni ljubavi. Napomenule bismo još kako u dogledno vrijeme planiramo lansiranje novih proizvoda, a sve možete pronaći na nađem www.materia.eu i Instagram profilu @materia_life.