Materia je više od brenda – ona je lifestyle pokret, a Maja i Zrinka, sestre i osnivačice ovog wellbeing brenda, odlučile su u Hrvatsku donijeti dašak japanske tradicije i domaćoj publici predstaviti sve benefite matche

Kroz razgovor s osnivačicama doznali smo više o počecima ovog inspirativnog projekta, izazovima s kojima su se suočavale i viziji koja ih vodi. Njihova strast prema zdravom načinu života, balansiranju svakodnevnog stresa i pomicanju granica wellbeing industrije u Hrvatskoj – stoji iza uspjeha brenda Materia, koja je od same ideje prerasla u prepoznatljiv brend s jedinstvenom misijom!

Ispričajte nam nešto više o ideji pokretanja posla s uvozom matche u Hrvatsku i što vas je privuklo ovom specifičnom tržištu?

Maja: Materia je moderan wellbeing brend koji promovira uravnotežen lifestyle, dugovječnost i ljubav prema sebi. Ideja o pokretanju wellbeing brenda dugo je sazrijevala u mojoj glavi i oduvijek sam znala da želim ići u smjeru wellbeinga, ali trebalo se više stvari iskristalizirati i posložiti da bih uopće mogla krenuti, od privatnih do poslovnih. Došla sam u jednu fazu svog života gdje sam osjetila snažnu potrebu da napravim zaokret i poslušam svoje srce koje me vodilo u ovom smjeru.

Kao zaposlenoj mami troje djece i pomajci još troje djece, uvijek sam u potrazi za inteligentnim proizvodima za potporu hektičnom i ubrzanom stilu života, i to je bila vodilja – ono što pomaže meni, vjerujem da može pomoći i drugima.

Što se sve nalazi u vašoj ponudi i kome je Materia namijenjena?

Zrinka: Materia je namijenjena ljudima koji su u potrazi za funkcionalnim proizvodima koji će im pomoći da se osjećaju i izgledaju bolje, a osim Premium Ceremonial grade matche, u našoj ponudi nalazi se dodaci za njezinu pripremu (bambus metlica i žličica, zdjelice i stalci za metlicu), prostirka za vježbanje, boca za vodu, wellbeing rokovnik i tote bag. Imamo i super suradnju s brendom Chozen, koji su kreirali matcha dražeje i matcha namaz.

Jako se volimo povezivati s raznim kreativcima, koji dijele sličnu viziju s nama. U suradnji s izdavačkom kućom Planetopija pokrenuli smo Book Club, na kojem se jednom mjesečno okupljamo kod nas u uredu i razgovaramo o zanimljivim naslovima. Tu je i suradnja s lifestyle medijima u vidu podcasta, u kojem ugošćujemo interesantne sugovornike, a obje smo i kolumnistice.

Kako ste uspjeli povezati svoj brend s hrvatskom kulturom i lokalnim tržištem, s obzirom na to da je matcha tradicionalno azijski proizvod?

Zrinka: Matcha izvorno dolazi iz Japana, gdje se priprema stoljećima, međutim sve veću popularnost postiže i u ostatku svijeta, posebice u Americi i zapadnoj Europi. U Japanu se matcha najčešće pije kao čaj, samo s vodom, međutim u drugim državama omiljenija je verzija matcha latte, u kojoj se matcha kombinira s biljnim mlijekom. Fina je, zdrava, zelena i pomalo egzotična, tako da je malo pomalo zadobila ljubav Hrvata.

Hrvati su bili pomalo skeptični na početku, ali s vremenom vidimo kako interes za ovu čudesnu biljku i kod nas sve više raste.

Osim što je savršena alternativa kavi, matcha je i jedan od najzdravijih napitaka na svijetu, upravo radi brojnih benefita za naš organizam – podiže energiju, poboljšava fokus i koncentraciju, ubrzava metabolizam i djeluje meditativno. Redovito konzumiranje matche obnavlja stanica iznutra – čime nas ona i pomlađuje. Isto tako, matcha održava zdravim srce i bubrege, čisti jetru, djeluje povoljno na krvožilni sustav te štiti od pojedinih vrsta tumora.

Na koji način ste osigurali da vaša matcha bude vrhunske kvalitete i kako educirate tržište o njenim prednostima?

Maja: Prije svega i same smo nekoliko puta bile u Japanu gdje smo se zaljubile u ovaj magični napitak. Po povratku u Hrvatsku bile smo razočarane kvalitetom matche koja se nudila kod nas, a nedugo nakon toga krenule smo s idejom wellbeing brenda i matchom kao jednim od proizvoda. Dugo smo istraživale tržište matche, pregovarale s različitim partnerima, testirale kvalitetu i na kraju našli jednu u koju smo se zaljubile i krenule s distribucijom. Jako smo puno radile (i još uvijek radimo) na edukaciji tržišta kroz različite kanale – od usmene predaje, postovima na Instagramu, reklamama, raznim suradnjama, eventima itd.

Kakav je bio prvi odgovor tržišta kad ste lansirali proizvod i kako ste prilagodili svoju strategiju na temelju povratnih informacija?

Maja: Vidimo da su Hrvati sve osvješteniji i sve više paze na to što unose u sebe, što konzumiraju, kako provode svoje vrijeme i kakav imaju odnos prema sebi, a što je pogotovo vidljivo nakon korone kada su se ljudi počeli brinuti više o svom zdravlju. To nas veseli jer pokazuje da idemo u korak sa svjetskim trendovima i primjećujemo da ljudi žele biti najbolja verzija sebe, a mi upravo nudimo alate koji to omogućuju.

Koji su bili najveći izazovi s kojima ste se suočili prilikom pokretanja poslovanja u ovoj niši?

Maja: Izazova ima uvijek i prvi je bio uopće krenuti. Nakon što sam užem prijateljskom i obiteljskom krugu pričala o ideji znalo je biti svakakvih komentara koje sam trebala zanemariti i slušati sebe. Ako u nešto čvrsto vjerujete i svim srcem radite na tome onda treba samo gurati naprijed. Na putu se pojavljuju različite prepreke, od administrativnih, financijskih, birokratskih itd., ali sve je to dio poduzetničkog puta.

Brendiranje vašeg proizvoda je vrlo prepoznatljivo. Možete li nam reći nešto više o procesu stvaranja brenda i što ste željeli komunicirati kroz vizualni identitet, ali i brojne evente iza kojih stojite?

Maja: Proces stvaranja brenda je zaista bio dugotrajan. Prvo je sazrijevala ideja o proizvodu i grani poslovanja. Zatim sam dugo promišljala o imenu i svim ostalim elementima koje čine brend, look & feel itd. Pregovarala sam s različitim dizajnerima i ljudima koji su trebali viziju pretočiti u život.

Na kraju sam došla do jednog dizajnera iz Engleske koji nam je dizajnirao i proizvode, i web stranicu i koji je zapravo udario temelje brendu Materia. Kada smo počeli surađivati rekao je da nikad nije primio razrađeniji brief jer je vizija bila dosta jasna i opširna tako da smo s lakoćom kretali dalje i vizualno razvijali brend. Glavne točke su bile elegancija i pomalo futuristički prizvuk s utjecajem nebeskih tijela (mjesec, sunce, zvijezde itd). Ono što uvijek želimo komunicirati su – briga o sebi, zdravi izbori i ljubav prema sebi. To je u srži svega što radimo.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Materia (@materia_life)

Možete li izdvojiti ključne strategije koje ste koristili kako biste se istaknuli od konkurencije na hrvatskom i regionalnom tržištu?

Maja: Prije svega kvalitetan proizvod koji dolazi direktno iz Japana bez posrednika, prepoznatljiv brending i uvijek biti tu za kupca te sve riješiti u što kraćem roku.

Koji su vaši glavni kanali za marketing i kako ih koristite?

Zrinka: Koristimo razne kanale za marketing, no glavni kanal su nam definitivno društvene mreže (Instagram, Facebook i LinkedIn) i suradnje s influencerima. Osim toga, tu su i PR članci u lifestyle medijima, vlastita web stranica i naš newsletter, Instagram/Facebook oglašavanje, Google ads… Međutim, najbolji marketing je “word of mouth” i naši zadovoljni klijenti, a trudimo se i što više biti prisutne na raznim eventima, konferencijama, radionicama i sl. jer se najbolji učinak postiže kad nekome uživo prezentiramo i ispričamo o svom proizvodu.

Možete li podijeliti nešto više o logističkom dijelu poslovanja – kakvi su bili izazovi s uvozom matche i distribucijom unutar Hrvatske?

Maja: Izazova ima u svakom dijelu poslovanja, pa i ovom. Srećom, imamo pouzdane i profesionalne partnere u Japanu na koje se možemo osloniti i to je zaista velika stvar. Vezano za distribuciju unutar Hrvatske, tu situacija zna biti izazovnija. Našim partnerima se može dogoditi propust – ili je nestašica kvalitetne radne snage ili radne snage uopće i onda to naši klijenti znaju osjetiti i to je nešto što ne ovisi o nama. A opet je dio cijelog “client experienca” tako da svakako utječe na zadovoljstvo uslugom. Mi s naše strane radimo sve kako bi taj put bio gladak i kako bi klijent dobio naručenu robu u što skorijem roku.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Materia (@materia_life)

Koji su vaši planovi za budućnost brenda? Imate li namjeru širiti asortiman proizvoda ili ulaziti na nova tržišta?

Maja: Sve prisutniji smo u različitim sferama, a plan je širiti HoReCa tržište i otvarati druge kanale. Radimo na razvoju dodatnih wellbeing proizvoda koje ćemo uskoro lansirati. Također, stalno se povezujemo s inspirativnim pojedincima s kojima želimo graditi ovu wellbeing zajednicu kroz njihova iskustva koja mogu podijeliti s drugima kroz našu platformu.

Koji biste savjet dali poduzetnicima koji razmišljaju o pokretanju sličnog poslovanja u specifičnim nišama poput vaše?

Maja: Poručila bih svima koji razmišljaju o pokretanju vlastitog posla da se odvaže i krenu. Važno je vjerovati u sebe i slijediti svoje srce, ali i temeljito istražiti sve aspekte poslovanja prije nego što se upuste u poduzetnički put. Ako je to nešto što ih zaista ispunjava i strastveno žele raditi – trebaju pokušati. Najgore što se može dogoditi je neuspjeh, ali i iz toga se mogu izvući vrijedne lekcije koje će ih pripremiti za sljedeći pokušaj, možda još uspješniji.

Foto: Danko Šimunović, Instagram