Kad smo dobili priliku porazgovarati s kreativnom direktoricom Chanela o njezinom radu na nadolazećoj proljetno-ljetnoj kolekciji, uskočili smo u avion i našli se s njom u Chanel uredima u Parizu. Rezime susreta? Oduševili smo se Desert Dream kolekcijom, već odabrali svoj omiljeni komad te se vratili u Zagreb s novim girl crushem – Lucijom Picom!

Kreativnu direktoricu Chanel beauty teško je ne zamijetiti. Utjelovljenje Chanelova nasljeđa, Lucia Pica očarava svojom gracioznošću, elegancijom, skromnošću i, naravno, upečatljivim prodorno plavim očima, brižno usmjerenima na svakog njezinog sugovornika, sjajeći se ispod razbarušenih šiški koje jednostavno vrište pariški chic. Znam, floskula, ali toliko je snažan taj pariški dojam da se moram podsjetiti kako je riječ o Talijanki, koja nas je, štoviše, prošle godine vodila u Napulj da bi nas upoznala s tadašnjom kolekcijom inspiriranom njezinim rodnim gradom. I to je ujedno bio prvi put kada sam dobila priliku uživo doživjeti i upoznati ovu fantastičnu Talijanku filmskog životopisa. 

Lucia Pica se s 22 godine, u želji da se ostvari kao make-up artistica, preselila iz Napulja u London, što joj je s ovim dvostrukim odmakom definitivno potez života. Polako je gradila karijeru, dokazivala se na mnogim stranama, da bi ubrzo dobila šansu kao asistentica Charlotte Tilbury, rekli bismo najpopularnije britanske make-up artistice koja je radila kampanje s nekima od najvećih dizajnera današnjice kao što su Tom Ford, Roberto Cavalli, Stella McCartney… S njom je radila tri godine, a mnogi kažu da ju je ta suradnja, zajedno s radom na editorijalima časopisa nezavisnih medijskih kuća koji su joj dali eksperimentalni duh, ono što ju je kreiralo u toliko fantastičnu make-up artisticu: buntovnicu koja krši pravila ali u isto vrijeme cijeni nasljeđe brenda koji radi. “Moja istina i moje “ja” slaže se s nasljeđem Chanela. Trenutačno ne vidim nijedan brend s kojim bih mogla toliko dobro funkcionirati”, kaže mi Lucia tijekom našeg razgovara u Chanel prostorijama u Parizu toliko uvjerljivo da od sada nadalje ne prihvaćam nikoga drugoga na toj poziciji, niti Luciju u niti jednoj drugoj beauty kući. Ali razloga za moje možebitne ljutite apele ili peticije vjerojatno neće biti jer ljubav je definitivno uzajamna. Otkad je postavljena za kreativnu direktoricu Chanel beauty 2015. godine, njihova suradnja cvjeta, a plodovi su fantastične kolekcije na kojima rade “nekih godinu i pol dana kako bi sve bilo napravljeno i odobreno”, kaže mi Pica, a koje ostanu upamćene po revolucioniranim izborima boja, poput crvenog sjenila za oči ili plavog sjajila, i teksturama zbog kojih redefiniramo osjećaj make-upa pod prstima i, primjerice, na usnama. Sad vam je, vjerujem, jasnije zašto smo, objeručke zgrabili priliku za razgovor s njome, pa makar to značilo otputovati u 1.000 km udaljen grad. Kao požrtvovna glavna urednica kakva jesam, odletjela sam u Pariz bez ustručavanja. Sletjevši, zapela sam u takvoj strahovitoj gužvi (iako očekivanoj jer ipak se radi(lo) o turistički najposjećenijem gradu na svijetu (!)) da sam ravno iz aviona jurila u Chanel urede, kako bih stigla na dogovoreni termin. Lucia daje intervjue samo jednom godišnje i propustiti svoj termin bila bi jedna novinarska blasfemija jer povratka ne bi bilo. Do sljedeće godine. I kolekcije. Kako to već ide s tako velikim brendovima, intervju je započeo točno u minutu, a prvo što me dočekalo s druge strane prostorije bio je široki srčani zagrljaj Lucije Pice s: “Welcome, Nives!” Čini se da je talijanska krv u Luciji ipak ono što prevladava.

Nakon kratkog dodatnog upoznavanja, sjele smo za veliki bijeli kauč ispred kojeg je bila izložena nadolazeća kolekcija za proljeće-ljeto, koja je već prvim sneak-peekom dobila obožavatelje. I obožavateljICU. Mene. Boje u Desert Dreams kolekciji koje prevladavaju, poput mauve, blijedoružičaste, svijetloljubičaste, breskvasto roza boje… uživo izgledaju, nevjerojatno, još bolje negoli na ekranu, a nakon razgovora s Lucijom, dobile su još jednu dodatnu, onu neodoljivu, nijansu. 

Vaš posao je kreirati nove nijanse i teksture za Chanel beauty kolekcije. Kako izgleda taj proces?

Naravno, sve kreće s idejom, koju onda najčešće razrađujem s putovanjima koja me posebno nadahnjuju i na kojima prikupljam fotografije različitih nijansi boja koje fotografkinja i ja susretnemo po putu. Kad se vratim, sve ih postavim ispred sebe u potrazi za onima koje me posebno inspiriraju i koje vidim u nadolazećoj kolekicije. Primjerice, na ovoj kolekciji inspirirala me pustinja, njezina prostranost, praznina, a u isto vrijeme ispunjenost. Imala sam osjećaj jedne boje, ali s druge strane puno nijansi koje se pretaču jedna u drugu. Nakon što sam se vratila, u tim bojama zatim sam tražila one u kojima primjerice vidim sjenilo, a koje vidim na usnama. Nakon toga se krenu razvijati boje i teksture, na čemu se zna raditi po mjesec-dva. Taj proces pozorno pratim. Onda smišljam priču, imena proizvoda i zatim snimamo kampanju.

Većina Vaše inspiracije za Chanel kolekcije zapravo proizlaze iz određenih lokacija, to jest putovanja. Imali ste kolekcija nadahnutu road-tripom u Kaliforniju, putovanjem u Aziju, prošlogodišnja kolekcija bila je inspirirana Vašim rodnim gradom, Napuljem… Ovog puta to je pustinja. Možete li nam ispričati nešto više o tome?

Da, putovanja i gradovi me posebno nadahnjuju, a na odlazak u pustinju inspirirala me priča koju sam pročitala o ženi koja je prošla pustinju u Maroku i koja je ostavila veliki dojam na mene. To me nagnalo da krenem na slično putovanje, u Namibiju, na mjesto gdje nisam nikad bila kako bih otkrila neki novi dio sebe. Ali moja očekivanja boja nisu bila ona koja su me dočekale. Očekivala sam naranču i terracotu, ali ono što sam našla bilo je sličnije mauve boji (op. a. blijedo ljubičasta, boja sljezovog cvijeta, po čemu je i dobila ime) i svi njezini podtonovi, nijanse svijetlosmeđe, tamnosmeđe… Tko bi rekao da ću čak i u toj praznini doživjeti prevladavajuće boje, a da će se u kolekciji korištenjim istih i sličnih boja dobiti potpuno drukčiji osjećaj. 

 

Uvijek povezujete boje s određenim emocijama, zar ne? Pročitala sam negdje Vaš citat kako volite da Vas neke boje nagnaju na razmišljanje ili kako se zbog nekih osjećate. Koje emocije povezujete s nijansama koje se mogu pronaći u ovoj kolekciji, breskvasto roza bojom, romantičnom blijedoljubičastom, toplom smeđom… 

Ovu kolekciju definitivno povezujem sa svim nijansama mauve boje, a mislim da je najviše povezujem s osjećajem prostranosti, s mirom, s nekim životnim uspjesima koje napravimo za sebe. Svakako snaga, ali na jedan spokojan, ženstven i romantičan način.

Divite se “ženama koje imaju snažan karakter i koje su beskompromisno svoje”. Jeste li imali takvu ženu na umu kreirajući ovu kolekciju?

Biti beskompromisno svoj nikad ne bi trebalo značiti da si arogantan, da druge opterećuješ svojim stavovima i uspjesima, nego samo da prihvaćaš sebe takav kakav jesi. Bilo da si osoba koja ima snažan karakter, bilo da si ekstrovert ili introvert. Samouvjeren si oko toga tko si. Zato sam kreirajući ovu kolekciju imala na umu različite tipove žena. Vrlo je smirena, romantična, nježna, laka za korištenje, dostupna svima.

“Prije svega pazim na to da ostanem vjerna svojoj priči i priči brenda. Najviše od svega pratim instinkt, koji je jako blizak onome što je radila Mademoiselle Chanel, tako da sam zapravo jako “inlajnana” s brendom”

Mnogi koji su vidjeli kolekciju opisuju je Vašom najženstvenijom dosad, što ne čudi jer ste poznati po tome da volite unijeti ženstvenost u svoje kolekcije, ali što ženstvenost za Vas zapravo znači? 

Rekla bih da je suština ženstvenosti – emocija. Briga za svoje i tuđe emocije, činjenica da ih se ne sramimo pokazati. Snaga žene polazi od toga ih se ne bojimo, da se ne bojimo niti ne sramimo brinuti se za druge, i da se ne sramimo pokazati kako nam je stalo. 

To se divno slaže s jednim anonimnim komentarom koji sam pronašla na YouTubeu ispod jednog od Vaših videa koji glasi: “She combines extreme femininity and masculinity with such delicate balance.” Slažete li se s time, i ako da, gdje vidite tu liniju balansa? 

Da, jako se slažem s time! Sve je to igra… Imam osjećaj da su ženstvenost i muževnost u najvećem balansu nego ikad prije, ne samo odvojeno u pojedinim jedinkama nego i skupa. Kao dva aspekta nas samih. Bilo da se radi o muškarcima koji su u balansu sa svojom ženskom stranom ili o ženama koje su u balansu sa svojom muškom. Snaga, ranjivost, dobrota, nježnost, zaštitnički nagon… Imam osjećaj kao da je sve manje i manje osjećaj da se mora “štititi” jedno ili drugo. 

Da možemo biti tko kod poželimo?

Da, nadam se da idemo prema tome!

Imali ste svoje favorite u prethodnim kolekcijama poput Lip Powdera ili Palette Essentielle. Imate li favorite u ovoj?

Naravno! Uvijek imam favorite u kolekciji, neki se nekako uvijek više uvuku pod kožu korištenjem. U ovoj kolekciji su mi to Endless Lipstick Extreme, Golden light bronzer Baume Essential te Warm memories koji se može genijalno koristiti ili kao sjenilo za oči, ili kao baza za sjenilo za oči, i da se miksa s nekim od sjenila iz kolekcije kako bi napravio kontrast sjaja i mata. I to je ono što bih voljela da se radi, da se žene igraju s proizvodima jer teksture idu fantastično zajedno. To je ono što imam na umu kod kreiranja svake kolekcije, da su komplementarne. 

To mi je posebno ostalo u sjećanju kad smo bili u Napulju, gdje ste nam pokazali kako se poigrati s proizvodom kad ste koristili Aphrodite sjajilo (op. a. sjajilo plavičaste nijanse sa sjajnim česticama) na očima. Imate li slične tips & tricks iz ove kolekcije?

Rekla bih da je najraznovrsniji proizvod ove kolekcije Baume Essentiel in golden light. Sama ga koristim na očima, na usnama, na obrazima, za nijansiranje. Isprobavala sam proizvode ovo ljeto kako bih napravila mali preview i ispostavilo se da sam svaki dan koristila Baume Essentiel na očima, na obrazima i na usnama. Stvarno čaroban proizvod. 

S čime ga kombinirate?

S gotovo svim proizvodima iz ove kolekcije ili onih prijašnjih. S Palette Essentielle, s raznim ruževima, ali većinom sam ga nosila samostalno. 

Poznati ste po “kršenju pravila”. Žuti lak za nokte, crveno sjenilo, crveni eyeliner. Proizvodi koji su bili iznenađujući za staviti u kolekciju, ali su ubrzo postali favoriti beauty zaljubljenika i zaljubljenica diljem svijeta, ne samo na modnim pistama. Postoji li osoba ili situacija zbog koje ste dobili hrabrost tako eksperimentirati?

Znam o čemu pričati, ali moram priznati da je i meni neobično to da se nikad nisam pitala niti mislila da se radi o nekoj težoj “uvrstiti ili ne” odluci kad sam radila kolekciju. Ono što su svi vidjeli kasnije ono je što sam ja vidjela odmah, kad sam isprobavala na sebi i drugima, miksala i vidjela da stvarno super izgleda. Način na koji komplimentira koži, looku, kako izgleda kad se gradira boja… Moram priznati da mi je osobno više stvar hrabrosti nastaviti dalje raditi nešto što je meni blisko, onako kako se osjećam i ono što je blisko brendu. Taj odabir ispostavio se kao vrlo dobar balans onoga u što ja čvrsto vjerujem i onoga što je bitno i blisko brendu. Primjerice, crvena je definitivno jedna od zaštitnih Chanel boja, ali i taj neki buntovni moment rušenja granica blizak je karakteru nasljeđa Chanela, to jest same Gabrielle Chanel. No osobno mi je najbitnije da je bilo nešto u što sam uistinu vjerovala. 

Poznati ste po svojoj povezanosti s bojama, razumijevanju i korištenju boja. Obožavam onu Vašu anegdotu koju ste ispričali o odlasku na tržnicu s fotografkinjom kad ste uzbuđeno uzviknuli: “Vidi kako divno sjajilo!”, a ona je odgovorila: “To je samo riba.” Jeste li oduvijek vidjeli boje na drukčiji način nego drugi?

Haha, mislim da je to postalo puno snažnije otkad sam u Chanelu, ali uvijek je bilo tu. Razlika je u tome što je prije to bilo automatski i više unutar nekog studija na snimanju, gdje sam morala korištenjem tekstura i boja ispričati neku priču. Ali sada je to postalo konstanta. Kao da cijelo vrijeme upijam boje, uvijek me nešto poveže s određenom nijansom. 

Znači ne možete isključiti mozak kad je riječ o bojama? 

Čini se da ne. Baš sad kad sam dolazila, podignula sam glavu i pogledala pročelja zgrada te razmišljala o bojama koje se na njima nalaze: “O, vidi ovu boju”, “O vidi ovu.” Ne mogu to jednostavno ugasiti (smijeh).

Može se reći da ste sad prekršili pravila na način da niste uključili crvenu, boju koja je svojevrsni znak Chanel kolekcija. Štoviše, i Vi ste poznata ljubiteljica crvenog ruža…

Ma ne moram staviti crvenu! (smijeh). Mislim da je to više stvar dubine boje. Ove nijanse imaju tu dubinu koju možete naći u crvenoj. Jednako kao i s crvenom bojom, i s ovim nijansama možete stvoriti predivan glamurozni look, tako da bih rekla da se glam može naći i u ovoj kolekciji bez obzira na to što nema crvene.

Često Vas hvale da je jedan od Vaših najvećih talenata intuitivno razumijevanje nesigurnosti žene, ali da im želite pomoći na način koji ne uključuje stavljanje maske ili prikrivanje onoga čime nisu zadovoljne. Je li to doista jedna od Vaših smjernica u kreiranju? 

Svakako! Nikad ne bih željela igrati na kartu ženskih nesigurnosti, da nešto skrivaju, nego da naglase ono što vole na sebi. I zato pokušavam kreirati stvari pomoću kojih će moći pokazati svoju viziju ljepote, naglasiti vlastitu ljepotu, ali bez da moraju nositi 1 cm šminke. Bitno mi je da se vidi koža kroz podlogu, da se nose teksture koje su lagane, moderne, jednostavne za korištenje, koje se stope s vašom kožom, a ne one koje su “teške” i “kredaste.

Vi u isto vrijeme zračite samopouzdanjem, ali i skromnošću. S ovakvim nevjerojatnim karijernim uspjehom, kako uspijevate ostati tako skromni?

Opa, mislim da je ovo kompliment (smijeh). Ne znam je li to možda do mog odgoja. Uvijek su me odgajali da budem iskrena i skromna, da pomažem u zajednici. Zapravo, mislim da je najviše stvar u tome da mi arogancija nije nimalo privlačna osobina! Mrzim aroganciju. I ljude koji pretjeruju u pričama o sebi. Jednostavno želim da me ljude znaju i pamte po mom radu. Da se koncentiraju na moj rad za koji se nadam da će im se svidjeti, a ne na mene. Cijenim sve što dolazi s poslom, ali prije svega vjerujem u skromnost. 

Kolekciju možete otkriti u galeriji!

 

OVAJ INTERVJU OBJAVLJEN JE U TISKANOM IZDANJU ČASOPISA GRAZIA BROJ 248.