Posljednjih se mjeseci na svjetskoj razini određeni poslovi spominju u sve većem broju oglasa u kojima se traže radnici, a smatra se da će te nove uloge biti sve potrebnije i tražit će se ‘’stručnjak/inja više’’
Već se puno godina piše o kreiranju novih poslova, poput robotičara ili arhitekata virtualne stvarnosti, no čini se da je budućnost novih radnih mjesta ipak nešto praktičnija. Pandemija je na neki način katalizirala cijeli proces rada i natjerala nas da improviziramo i radimo kompromise, ali i promijenila način kako razmišljamo o budućnosti poslovanja. Jedan od primjera je svakako rad na daljinu, koji se dosad nije mogao niti zamisliti za neke poslove. Razlog i zašto sve više tvrtki zapošljava, primjerice, direktore rada na daljinu – kao visoku poziciju koja nadzire potrebe radnika koji rade od kuće, koje su tijekom pandemije naglo narasle. Ali, to nije jedini oblik posla koji se šuška da će postati popularan ove godine i postati osnova većine poslovnih svakodnevica u budućnosti, prema istraživanju Fast Companyja.
Uloge koje pomažu radnicima u preseljenju
Procvat mobilnosti svakako je prva stvar koja nam padne na pamet kad je riječ o utjecaju pandemije, ali i potresa, na poslovanje. Puno je ljudi u cijelom svijetu, umjesto u unajmljenim stančićima u centru grada, preselilo u predgrađe jer jedino što im je potrebno za ‘’work from home’’ je – laptop i radni stol. Iz tog su razloga brojne kompanije diljem svijeta tražile “pomoćnike u preseljenju” (porast potražnje ovog posla bio je čak 600 posto) kako bi pomogle ljudima pronaći najbolje lokacijem, ali i omogućili najbezbolnije preseljenje. Jeanne Meister, CEO tvrtke Future Workplace, konzultantica i autorica e-knjige o radnim mjestima budućnosti u ljudskim resursima, tvrdi da će savjetnika ovakvog tipa biti sve više.
Logistički i skladišni profesionalci
Pandemija je na neviđen način opteretila lanac opskrbe i potaknula rast tvrtki koje dostavljaju proizvode, zalihe i različite materijale. Globalna inačica posao.hr, platforma za potragu i ponudu poslova Monster, objavila je u svom godišnjem izvještaju da je među ostalim, uočen i porast svih vrsta stručnjaka za logistiku, počevši od koordinatora do analitičara lanca opskrbe.
Stručnjaci za sektor okoliša
Monster također predviđa da će zapošljavanje biti sveobuhvatno u sektoru zaštite okoliša. Trendovi koje očekujemo u godini ispred nas nastavak su krize koja se proteže i na ovu godinu. Poslovi koji će se posvetiti zaštiti okoliša ili biti savjetnici kako integrirati održivost u vlastito poslovanje postat će vrlo popularni. Također, inženjer zaštite okoliša, energetski revizor ili prodajni predstavnik za solarnu energiju tipovi su posla koje ćemo sve češće viđati. A u nešto daljnjoj budućnosti, možda će nam biti važni i nutricionisti kako bismo lakše prešli na veganstvo ili umjetno meso? Vidjet ćemo.
Različite pozicije unutar e-trgovine
Nakon što su se brojna poslovanja morala naglo prebaciti na web-shop (ili ga uopće pokrenuti) i organizirati dostavu, uočili su da je važno što brže se prilagoditi zahtjevima klijenata i digitalizirati poslovanje. Kao rezultat, pojavljuju se brojni poslovi na društvenim mrežama, optimizaciji tražilice i digitalnom marketingu posebno povezani s funkcijama e-trgovine. Pojedini stručnjaci čak smatraju da bi to, uz AI isprobavanje odjeće, moglo dovesti do razvoja online shopova i da nam oni ”offline” neće biti potrebni.
CEO of people
Protekla godina također je ukazala na važnost uloga raznolikosti, jednakosti i uključenosti u organizacijama, i došlo je do sve veće potražnje za profesionalcima koji bi mogli imati titulu ‘’CEO of people’’. Koji će, ukratko i pojednostavljeno rečeno, kontrolirati i proučavati kako radnici međusobno funkcioniraju i koliko su raznovrsna mišljenja kolega unutar tvrtke, sve u smjeru stvaranja ugodne atmosfere i jedinstvene kulture radnog mjesta. Zašto? Mobilnost koja se spominje kao trend i globalizacija koja je tu već s nama, dovodi do potrebe za pronalaskom rješenja kako stvoriti radnu okolinu koja je ugodna svim radnicima, a koji dolaze iz različitih dijelova svijeta. Na primjer, educirati ljude kako poštivati kulture iz različtih dijelova svijeta te pronaći zajedničko uvjerenje. Primjerice, tu prednjači Google koji već ima spomenutu poziciju a njihov moto je dugo godina bio “Don’t be evil”, a koji je pretprošle godine promijenjen u “Do the right thing”.
Fotografija: Unsplash