Nepouzdani pripovjedači te namjerni i slučajni lažljivci u fokusu su “Priče za sebe”, novog ciklusa posvećenog pripovijedanju na filmu.
Ciklus započinje filmom “Prošle godine u Marinenbadu”, ikoničkim djelom europskog modernizma čiji zaplet u cijelosti počiva na iskazu nepouzdanog pripovjedača. Ovaj film Alaina Resnaisa i scenarista Alaina Robbe-Grilleta nerješiva je filmska zagonetka, ali i jedno od najupečatljivijih demonstracija moći pripovijedanja stvaranja i rastvaranja svjetova.
Nastavlja se “Crtačevim ugovorom”, duhovitim misterijem smještenim u 17. stoljeću, u kojemu profesionalni crtač biva uvučen u intrige, a možda i zločinački zaplet – dokonih britanskih aristokrata. Crta li pritom ono što vidi ili ono što zna pokazat će se presudnim za njegovo mjesto u zapletu. Riječ je o debitantskom dugometražnom igranom filmu Petera Greenawaya, duhovitom i maštovitom ostvarenju o seksu, moći, novcu i stvaranju značenja, a koje prikazujemo u nedavno restauriranoj inačici.
Izvrstan primjer kako se trilerski zaplet može izgraditi oslanjanjem na različite pripovjedne perspektive je “Sluškinja” Parka Chan-wooka, priča o zavođenju, obmani i zločinu smještena u Južnu Koreju 30-ih godina 20. stoljeća, u kojoj ništa nije onakvim kakvo se na prvi pogled čini. Ovaj napeti film inspiriran je romanom Varalice Sarah Waters, a radi se o spektakularnoj gotičkoj melodrami prepunoj erotike, humora, preokreta i psiholoških manipulacija, raskošne režije i s odličnim glumačkim nastupima – u najboljoj tradiciji suvremene korejske kinematografije.
Temu zaključuje “Okajanje”, adaptacija glasovitog romana Iana McEwana u režiji Joea Wrighta i adaptaciji oskarovca Christophera Hamptona. Priča o laži jedne djevojčice, koja će uništiti živote svih koji su njome obuhvaćeni, spada među najupečatljivije epske melodrame novijeg datuma, a može se pohvaliti izvrsnim nastupima Saoirse Ronan, Jamesa McEvoya i Keire Knightley te inovativnom glazbom Darija Marianellija, nagrađenom Oscarom.
Noviteti
Sofia Coppola, autorica suvremenih klasika kao što su “Izgubljeni u prijevodu”, “Samoubojstva nevinih” i “Marija Antoaneta”, na velika se platna vraća biografskom dramom “Priscilla”, pričom o odnosu Priscille i Elvisa Presleyja, u kojem predstavlja svjež i drukčiji pogled na jednu od najvećih američkih ljubavnih priča i mitova. “Priscilla” je svjetsku premijeru imala na filmskom festivalu u Veneciji, a Cailee Spaeny za svoj je nastup bila nominirana za Zlatni globus.
“Vitić pleše”, dokumentarni film o 20-godišnjoj borbi stanara Vitićeva nebodera i konceptualnog intermedijalnog umjetnika Borisa Bakala (Bacači sjenki) da obnove višestambenu zgradu u Zagrebu, remek-djelo modernističke arhitekture, koja tako postaje metafora cijelog društva. “Vitić pleše” obuhvaća razdoblje od 15-ak godina te kroz arhivske snimke i svjedočanstva bivših i sadašnjih stanara Vitićeva nebodera, arhitekata, aktivista i ostalih involviranih aktera pokušava uspostaviti svijest o infrastrukturi u službi zajednice. Nakon projekcije slijedi razgovor s redateljem Borisom Bakalom, koji će moderirati etnologinja i kulturna antropologinja Sonja Leboš.
Na repertoaru i dalje možete pogledati humorističnu dramu “Luxembourg, Luxembourg” Antonija Lukicha, elegični film “Pamtim samo sretne dane” Nevija Marasovića, provokativnu “Zonu interesa” Jonathana Glazera, crnohumorni “Scenarij iz snova” Kristoffera Borglija te romantične “Prošle živote” Celine Song.
Povodom izlaska serije “Ripley” na Netflixu, sljedeće subote ponovno prikazujemo “Strance” Andrewa Haigha u kojima je glavnu ulogu odigrao talentirani gospodin Andrew Scott. Riječ je o kompleksnoj psihološkoj drami, dojmljivoj priči o osamljenosti, gubitku i duhovima kakvu dosad još niste vidjeli i koju ćete teško zaboraviti.
Ulaznice je moguće kupiti online na www.ulaznice.hr, www.kinokinoteka.hr ili svakodnevno u radno vrijeme blagajne kina. Više informacija potražite na službenoj stranici kina Kinoteka.
Foto: PR