Dućani su diljem svijeta zatvoreni, revije i modna događanja otkazani, a brendovi su se okrenuli humanitarnom radu i donacijama.
Još prije koji tjedan razgledavali smo nove kolekcije za proljeće, veselili se novim brendovima koji s početkom mjeseca travnja počinju dostavljati u Hrvatsku, kao i prvim ‘mid-season’ rasprodajama. No, stvari su se brzinom svjetlosti promijenile. Nakon Kine, dramatično stanje u susjednoj Italiji unijelo je strah u kosti i svima u Hrvatskoj. Dok svjedočimo povećanju brojki razboljelih, Covid 19 sa sobom je donio i još mnoga nova pitanja, kao i snažan utjecaj na biznis. Strepnja vlada među vlasnicima privatnih tvrtki, kao i obrtnicima, a već i oni najveći doživjeli su padove. Ovdje ipak pričamo o tome koliko je korona virus utjecao na modne brendove i koji su njegovi utjecaji na modu općenito do sada.
Sve je krenulo s Tjednom mode za jesen 2020. koji je prošao u zabrinjavajućoj atmosferi, s otkazivanjem Armanijeve revije u Milanu, revijama bez publike te naposljetku praznim milanskim ulicama. Danas znamo da su otkazana sva modna događanja među kojima je i prestižna Met Gala te dodjela CFDA nagrada. Veliki lanci poput Nordstorma, Macy’s i Selfridges također su zatvorili svoja vrata.
Nakon odluke o otkazivanju revije Armani je otkazao i svoju nadolazeću cruise reviju u Dubaiju, a kuća je donirala preko milijun eura talijanskim bolnicama. Burberry, Chanel, Cartier, Gucci, Hermes, Max Mara te skoro sve modne kuće koje su trebale prikazati svoje cruise kolekcije diljem svijeta, otkazali su njihovo predstavljanje. Svojim donacijama i pomoći Italiji istaknuli su se Versace kao i Marco Bizzarri iz Guccija. Gucci je također zatvorio i svojih šest tvornica, dok je popularni Glossier zatvorio sve svoje iznimno popularne pop-up dućane. Neki se brendovi pouzdaju u online prodaju, drugi su ipak zatvorili i po tom pitanju, kao što je primjerice brend Victoria’s Secret.
Nadolazeći tjedni mode otkazani si svi redom – Shangai, Tokyio, Australia, fashion summit u Kopenhagenu. Otkazan je i veliki Bridal fashion week u New Yorku.
U cijeloj priči o Covidu 19, istaknula se grupacija LVHM, koja je odlučila u svojim tvornicama parfema proizvoditi gelove za dezinfekciju ruku, kao i Zara, koja je nakon zatvaranja čak 40 tržišta, točnije preko 3000 dućana odličila proizvoditi i potrebnu opremu za bolničare u Španjolskoj.
Neki bi rekli da je ovo tek početak kraja, dok drugi ipak naginju jednostavnoj činjenici da će svijet biznisa, kao i ljudi sami, trebati naučiti funkcionirati drugačije nego što su to naučili do sada.
Foto: Getty Images