Janelle Monáe je napokon, nakon pet punih godina, objavila novi album! Album naziva “Age of Pleasure” možete poslušati na streaming servisima, no i kupiti kao LP, sve informacije su na njezinoj službenoj stranici.
Janelle Monáe – Age of Pleasure
No, nakon tih već spomenutih pet godina, i uz mnoge najave koje su posljednjih mjeseci bile sve češće i češće, 9. lipnja smo dočekali uz mali ushit jer danas sigurno slušamo sjajnu glazbu, cijeli dan, na repeat. No, zašto smo toliko sigurni da ćemo njezin novi album odmah, čak momentalno prigrliti? Janelle Monáe je glazbenica mlađe srednje generacije, a koja iza sebe ima toliko upečatljivo ostavljen trag u glazbi, nešto što je velikani glazbe ostvare čak i u kasnijoj dobi.
U svom prvom EP-u, Monáe je svom alter egu Cindi Mayweather dala pozadinsku priču: bila je u bijegu nakon što je prekršila zakon u svom rodnom gradu Metropolisu zaljubivši se u čovjeka, Anthonyja Greendowna. U svom drugom albumu, Cindi Mayweather vratila se na Zemlju kako bi oslobodila metropolitance od Velike podjele, opresivne oligarhije koja je koristila putovanje kroz vrijeme kako bi “ugušila slobodu i ljubav”. Chris Champion iz The Observera opisao je “Metropolis” i “The ArchAndroid” kao “psihodeličnu dušu sa znanstveno-fantastičnim prizvukom”.
Matthew Valnes opisuje Monáe kao inovaciju suvremenijeg neoafrofuturizma, gdje se uloga androida koristi kao alat za kritiku predstavljanja crnih glazbenica u funk žanru. Funk glazba od 1960-ih do 1980-ih prevladavajući je glazbeni stil koji je utjecao na Monáe. Web stranica za Monáein Wondaland Arts Society Collective kaže – “Vjerujemo da postoje samo tri oblika glazbe; dobra glazba, loša glazba i funk.” Monáe je također sebe često nazivala “the funkstress”. Sve to, sva ta obilježja jasne su karakteristike imidža i glazbenog izričaja Janelle Monáe.
Monáeini korijeni iz Kansas Cityja u Kansasu, gdje je rođena i odrasla, vidljivi su u njezinim tekstovima i stilu. Prema prilogu Carrie Battan iz Pitchforka Monáeina pjesma “Ghetto Woman” izravno se obraća Monáeinoj radničkoj klasi, njezinoj majci iz Kansasa, kao što i prikazuje crne žene iz radničke klase u američkoj kulturi.
Na albumu “The ArchAndroid”, posebno u pjesmama poput “Cold War” ili “BabopbyeYa”, Monáe povezuje “distopijske gradske krajolike prikazane u Metropolisu s projektima od dasaka u siromaštvu razorenog Kansasa”. Kansas City, dakle, ne samo da predstavlja Monáeine fizičke korijene unutar njezinog rodnog grada, već također ima važan utjecaj na tekstove pjesama i znanstveno-fantastično okruženje.
Fotografije: Janelle Monáe