Kao i svaka do sada, tako niti Generacija Z nije uspjela izbjeći etiketiranja i generalizacije koje dolaze od pripadnika drugih, većinom starijih generacija. Kako bi se demistificiralo “drugačije” ponašanje, te pojednostavilo shvaćanje njihovih navika i vrijednosti, Generaciji Z pripisalo se niz etiketa i vjerovanja, od toga da su ekološki svjesniji od drugih generacija, do toga da su opsjednuti tehnologijom i ovisni o svojim mobilnim telefonima u koje bulje od jutra do mraka.
No, ono što se u tim opisima Generacije Z gotovo nikada ne spominje jest sklonost čitanju. Veliko istraživanje tvrtke McKinsey potvrdilo je da pripadnici Generacije Z obožavaju knjige. I to ne one u digitalnom obliku, već one “stare” old school knjige koje mirišu na papir. Čitatelji u SAD-u u prošloj su godini kupili čak 821 milijun knjiga, 67 milijun više nego u pandemijskoj 2020. i 125 milijuna više nego 2021. Analitičarka Kristen McLean iz McKinseyja objasnila je kako su veliku ulogu u porastu prodaje “fizičkih” knjiga odigrale društvene mreže, posebice TikTok, kao omiljena platforma Generacije Z, a na kojoj je vrlo popularno objavljivati svoje reakcije i recenzije pročitanih knjiga. Fenomen je poznat kao BookTok, a tag sa spomenutim terminom broji više od 40 milijardi pregleda.
Istraživanja pokazuju i da je prodaja knjiga u papirnatoj formi deseterostruko nadmašila one u digitalnoj. To je samo naoko neobičan trend. Naime, pripadnici Generacije Z navode da preferiraju posjećivati knjižnice i knjižare jer je to jedan od oblika razonode koji ne uključuje ekrane, čitanje knjiga predstavlja formu digitalnog detoxa i vrijeme u kojem se posvećujemo jednoj stvari u potpunosti (za razliku od čitanja na ekranu gdje je šansa da zabrazdimo u scrollanju poprilično izvjesna).
Foto: Pexels