Ako volite komade koji su u isto vrijeme trendi i klasični, zaljubit ćete se u ukrajinski brend Marsego. Naime, ovaj brend, koji je lansirala arhitektica Maryna Morozova, prepun je nosivih komada koji izgledaju kao da su oduvijek u vašoj garderobi – ako tražite savršene traperice, vuneni džemper ili pak kaput klasičnog kroja, pronaći ćete ih upravo kod njih

S dizajnericom i osnivačicom brenda Marynom razgovarali smo o počecima ove modne marke, omiljenim komadima, ali i kako se nosi s ratnom situacijom. Sve to, i još mnogo drugih zanimljivih tema u vezi brenda otkrijte u intervjuu koji slijedi.

Dizajnerica Maryna Morozova

Za početak, kako biste se predstavili našim čitateljima, recite nam nešto o sebi te kako ste i kad odlučili pokrenuti svoj brend?

Zovem se Maryna Morozova, a po struci sam arhitektica. Međutim, moja strast prema dizajnu i estetici postala je očita tijekom fakultetskih godina kad sam bila pozvana na sudjelovanje u raznim projektima zbog svog istančanog osjećaja za stil. Ovo rano priznanje označilo je početak mog putovanja kao stilista. Dok sam radila u modnoj trgovini, imala sam priliku stilizirati komade ukrajinskih dizajnera, kao i izrađivati kostime za scenske nastupe i glazbene spotove. Ta su iskustva potaknula ideju o pokretanju vlastitog brenda, kombinirajući vlastitu arhitektonsku stručnost s ljubavlju prema modi.

Kako biste opisali estetiku svog brenda, žene za koju dizajnirate? Što mislite što Marsego komade čini posebnima?

Marsego žena prihvaća ljubav prema sebi, cijeni ljepotu i traži visokokvalitetne komade koji služe kao bezvremenski temelj za njezinu garderobu. Gravitira ženstvenim siluetama i klasičnim bojama, ali se ne boji uključiti živopisne nijanse kad žudi za daškom slavlja. Ima oko za estetiku, cijeni svaki detalj, voli svestranost i uspijeva istraživati svijet – čineći kolekciju Marsego savršenom za sve aspekte njezina života. Naši dizajni zadovoljavaju svaku priliku: od svakodnevnog nošenja i uredske odjeće do poslovnih sastanaka, putovanja, sporta, pa čak i posebnih večernjih događaja.
Ono što Marsego izdvaja jest naša predanost visokokvalitetnoj izradi, ženstvenom dizajnu i fleksibilnom sustavu dimenzioniranja. Naši kupci cijene pristup dvostruke veličine, koji omogućuje ženama različitih visina da pronađu svoj savršeni kroj bez potrebe za izmjenama.
Od faze razvoja pažljivo razmatramo detalje kao što su duljine rukava, proporcije odjeće, položaj struka i ušitaka za dva raspona visine: 160–167 cm i 170–177 cm. Ove promišljene prilagodbe osiguravaju da svaka žena izgleda najbolje što može u Marsego komadima. Uostalom, savršen položaj struka može poboljšati eleganciju naših nogu i cjelokupnu siluetu. Zar nije tako, dame?

Vaša aktualna kolekcija za jesen-zimu puna je nosivih trendi komada. Recite nam više o tome i što je bila inspiracija.

Kolekcija jesen-zima 2024. inspiraciju crpi iz očaravajuće esencije jeseni u New Yorku.
Pripremili smo paletu temeljnih boja, koje odražavaju bezvremenske nijanse gradskih arhitektonskih pročelja – nježni sivi beton i klasične bež tonove. Ovoj neutralnoj bazi dodali smo bogatu bordo nijansu vina, nezaobilaznu boju sezone, koja se lijepo slaže sa sivom i brzo je postala bestseler, nekoliko dana nakon lansiranja kolekcije.
Istaknuti komadi kolekcije uključuju dizajne s istančanim naborima i pliseima, kao što su jakna od eko-kože Kim i suknja Chloe, dostupne u mini i midi duljinama. Ovi elementi unose sofisticiranost i modernost u kolekciju. Svaki je komad promišljeno dizajniran kako bi se neprimjetno nadopunio s ostalima, nudeći svestranu podlogu garderobe savršenu za sezonu jesen-zima.

Moramo Vas i to pitati: kako ste se nosili s ratnom situacijom i istovremeno vodili brend? Koliko je to teško, koji su neki od izazova? Gdje se trenutačno nalazite?

Početak rata u punom opsegu bio je nevjerojatno izazovno vrijeme za svakog Ukrajinca i vlasnika tvrtke. Prva tri mjeseca moj tim i ja selili smo se po Ukrajini u potrazi za sigurnim mjestom. Nažalost, mnogi naši zaposlenici morali su napustiti zemlju. U tom razdoblju sve je stalo, a naše je poslovanje prestalo. Bilo je to posebno teško vrijeme za moj tim i mene jer smo duboko povezani s ovim projektom. Biti nezaposlen i boriti se s emocionalnim dankom situacije dodatno je otežalo pronalaženje osjećaja svrhe. Na kraju sam shvatila da moramo nešto poduzeti kako bismo vratili malo normalnosti. Dok sam boravila u Zakarpatju, počela sam skicirati i raditi na idejama za novu capsule kolekciju.
Kad sam se obratila svom timu, izrazili su spremnost da se pokušaju vratiti u naš studio u Kijevu, koji je u to vrijeme bio relativno miran. Prve modele počeli smo razvijati na daljinu – dijelila sam skice na internetu, dizajneri su radili na njima u Kijevu, a gotovi komadi poslani su mi poštom. Ovaj zajednički napor doveo je do stvaranja naše prve domoljubne capsule kolekcije, koja se zvala “Ukrajina”, pokrenute nakon početka rata.
Ovaj proces bio je prekretnica za mene i shvatila sam da se moram vratiti u Kijev i ured kako bih podržala svoj tim. U to je vrijeme moja kći imala samo devet mjeseci i bila sam duboko zabrinuta za njezinu sigurnost. Ali odluka o povratku bila je ključna, što je označilo važan korak naprijed za sve nas. Bilo je inspirativno vidjeti kako su se Ukrajinci okupili, s tvrtkama, kafićima i restoranima koji su se postupno ponovno otvarali. Ova kolektivna otpornost sve nas je vratila u život. Nastavili smo s proizvodnjom, a odaziv na novu kolekciju bio je iznimno pozitivan. Velika potražnja potaknula je našu odlučnost da nastavimo s radom i motivirala nas da doprinesemo potpori oružanim snagama Ukrajine. Ovo iskustvo naglasilo je snagu naše zajednice i važnost ustrajnosti u suočavanju s nedaćama.

Primijetila sam da kolekcije predstavljate sezonski, ali u nekoliko dropova. Kako ste se odlučili za taj poslovni model te gdje proizvodite svoje kolekcije?

Da, predstavljamo kolekcije proljeće-ljeto i jesen-zima u 3-4 dropa. Tako svaki mjesec u showrooms stižu ažuriranja i kupcima je zanimljivije. To je također zbog rokova proizvodnje, prilično je teško pustiti cijeli asortiman u isto vrijeme jer postoje određena kašnjenja u opskrbi materijalima i proizvodnji pa na ovaj način distribuiramo robu kako ona napušta proizvodnju. Sve kolekcije Marsego šivaju se u Ukrajini, surađujemo s tvornicama u različitim gradovima naše zemlje. Ponosni smo na to što u ovako teškom vremenu nastavljaju raditi i time podržavamo gospodarstvo naše zemlje. Materijale za naše kolekcije nabavljamo iz tvornica u Italiji, Bugarskoj, Grčkoj i Turskoj. Iako je rat uzrokovao određena kašnjenja u isporuci, kvaliteta naših proizvoda nam je prioritet iznad svega i prilagođavamo se tim izazovima kako bismo ispunili naše standarde.

Sviđa mi se sustav veličine na temelju visine koji imate tako da se može odabrati pravi kroj, to nisam primijetila kod drugih modnih brendova. Kako ste odlučili razviti vlastiti sustav određivanja veličina i što je još posebno u njemu?

Sve je počelo tijekom prve godine brenda, kada smo poslovali iz malog ureda i izložbenog prostora u središtu Kijeva. Tada sam osobno radila sa svakim klijentom – mjerila, upravljala narudžbama i radila u ateljeu. Počela sam primjećivati ponavljajući obrazac: s gotovo svakom narudžbom mijenjala sam prilagodbe kako bih podigla ili spustila ušitke u struku ili prsima te promijenila duljinu rukava, ruba ili duljinu hlača. Ove su izmjene bile ključne jer su osigurale savršeno pristajanje  za svakog klijenta.
Čak i prije pokretanja brenda, doživjela sam slične izazove tijekom kupovine. Unatoč tome što imam prilično standardnu visinu od 167 cm, često sam otkrila da mi konfekcijski odjevni predmeti ne laskaju. Na primjer, prekrasna haljina mogla bi učiniti da mi noge izgledaju kraće, a ja bih otišla bez da bih ju kupila. To me nadahnulo da se pozabavim tim pitanjem u svom radu. Odlučila sam proizvesti prve male serije s prilagodbama za različite visine – i to je bila senzacija. Klijenti su bili oduševljeni jer se nikad prije nisu susreli s tako promišljenim dizajnom i svidjelo im se kako im komadi dobro pristaju.

Koji su neki od najprodavanijih komada brenda te tko su kupci – jesu li uglavnom iz Ukrajine i želite li se više proširiti na međunarodno tržište?

Najprodavaniji proizvodi brenda uključuju hlače, poznate po savršenom kroju i veličini, kao i osnovne majice dugih rukava, klasične majice, haljine, jakne i ogrtače. Naša linija trapera također je omiljena među kupcima, a traperice su poznate po svojoj iznimnoj kvaliteti i kroju.
Od ranih godina, interes za Marsego proširio se izvan Ukrajine na međunarodnu publiku. Još uvijek se sjećam naših prvih narudžbi isporučenih u Australiju, Sjedinjene Države, Europu pa čak i Kinu – impresivno postignuće dok je brend bio u povojima. Tada smo bili mala operacija, ali Instagram nas je povezao s kupcima i influencerima diljem svijeta, od kojih nas mnogi i danas podržavaju i naručuju od nas. Prošle godine pokrenuli smo međunarodnu web-stranicu, olakšavajući klijentima istraživanje i kupnju naših kolekcija. Pojednostavili smo postupke dostave i uveli praktične opcije za zamjenu i povrat, poboljšavajući iskustvo kupnje za naše globalne kupce.

A koji su Vaši favoriti iz Vaših kolekcija, što osobno najviše nosite te kako stilizirate komade:)?

Kao dizajner brenda, ne čudi da se 90 % moje garderobe sastoji od Marsego komada. Posebno me privlače lagane odjevne kombinacije, s mliječnim i bež tonovima koji dominiraju mojom garderobom, a u posljednje vrijeme razvila sam duboku zahvalnost prema sivoj boji.
Uživam u oblikovanju svog izgleda na svestrane načine. Za svakodnevno nošenje u uredu ili tijekom posla odlučujem se za udobne, praktične kombinacije. Međutim, za večeri, prezentacije ili kazališne izlaske biram one svečanije i elegantnije. Ono što najviše volim je to kako mi Marsego komadi omogućuju izraziti različite aspekte svog stila, a da pritom uvijek zadržavam osjećaj ženstvenosti. Nošenje naših kolekcija ispunjava me ponosom i oduševljena sam komplimentima koje dobivam kamo god putujem – to je uvijek tako divno iskustvo.

Također mi se sviđa to što komadi brenda izgledaju skupo i dizajnerski, ali su zapravo prilično pristupačni. Je li Vam to bio cilj, napraviti lijepe trendi komade, ali po pristupačnim cijenama?

Osnovna ideja iza brenda bila je stvoriti elegantne, visokokvalitetne komade po pristupačnoj cijeni – pozicionirane malo iznad masovnog tržišta, ali nudeći razinu usluge sličnu luksuznim markama. Za svaku ženu ključna je atmosfera i kvaliteta onoga što nosi. Ponosna sam na to što smo ostvarili ovu viziju. Naši klijenti dosljedno dijele koliko se osjećaju samouvjereno i osnaženo u Marsego komadima. Često spajaju naše dizajne s renomiranim luksuznim brendovima, a rezultat je uvijek chic i sofisticiran.

Na kraju, recite nam nešto o svojim planovima za brend. Jeste li već počeli raditi na svojoj sljedećoj kolekciji?

Moj tim i ja aktivno radimo na kolekciji proljeće-ljeto ’25., a prvi drop najavljen je za predstavljanje krajem veljače. Nastavljamo širiti asortiman i planiramo povećati vidljivost brenda na međunarodnim tržištima.

Foto: Marsego