Je li vam se ikad dogodilo da vjerno pratite nekog influencera te po njegovoj preporuci kupite određeni proizvod i onda shvatite da ste samo bacili novce i da taj proizvod ne služi ničemu i da ste samo popili priču koju vam je netko servirao?

Upravo je tome Francuska odlučila stati na kraj. Naime, influenceri u Francuskoj sada bi se mogli suočiti sa zatvorskom kaznom ako se utvrdi da su prekršili nove regulacijske propise o promoviranju proizvoda.

Novi zakon usvojen je prošli četvrtak, a ima za cilj zaštititi potrošače od obmanjujuće ili lažne komercijalne prakse na internetu.

Osim toga, ograničavaju promicanje igara na sreću i klađenja te zabranjuju oglašavanje proizvoda poput duhana. Također će biti zabranjena promocija estetske kirurgije te nekih financijskih proizvoda i medicinskih uređaja.

Ovaj zakon posljedica je, kao što su francuski zakonodavci rekli, povećanja broja ljudi koji su prevareni na internetu. Samim time, ovim su zakonom nastojali “pojasniti konture” komercijalnih aktivnosti i precizirati odgovornosti i obveze influencera.

Prekršaji bi mogli značiti kaznu do dvije godine zatvora ili novčanu kaznu do 300 tisuća eura. Time je Francuska postala prva zemlja u kojoj je influencerski posao reguliran zakonom.

Prema Ministarstvu gospodarstva, financija i industrijskog i digitalnog suvereniteta, u Francuskoj posluje više od 150 tisuća influencera koji će svoje poslovanje i rad morati prilagoditi novim zakonskim propisima.

Stručnjaci su, međutim, upozorili da bi zbog fluidne prirode rada influencera, gdje se osoba može online oglašavati u Francuskoj, ali se fizički nalazi izvan zemlje, to nametanje pravih sankcija učinilo problematičnim.

 

Foto: Pexels