Često u našem društvu u bilo kojem kontekstu govorimo kao da kaskamo. I dok je to svakako u nekim sferama istinito, Zagreb već godinama prati europske trendove neformalnih, ugodnih okupljanja i buvljaka te sajmova koji predstavljaju rukotvorine hrvatskih kreativaca
Od buvljaka na kojima, uz odjeću izlagača, nerijetko možemo pronaći nakit ili ručno rađene modne dodatke kreativnih poduzetnika, preko specijaliziranih marketa poput Hush Hush marketa koji su upravo u potpunosti posvećeni takvim izlagačima.
Uskoro nas, pak, očekuje najnoviji takav projekt koji vuče inspiraciju iz dosadašnjih uspješnih priča o kreativnom poduzetništvu i sajmovima, ali dodaje svoj vlastiti spin. Razgovarali smo s Anom Kolarević, jednom od organizatorica najnovijeg Impact Marketa koji planiramo posjetiti 18. listopada u Basaričkinoj ulici 11.
Događanje spaja poduzetništvo, glazbu i kreativce, a poseban je fokus upravo na ženama u kreativnom poduzetništvu koje čine veći dio postave izlagača.
“Impact Hub blizak mi je već dugi niz godina – suosnivači Ana Raguž i Hermes Arriaga moji su prijatelji i bivši susjedi, pa smo se često susretali i dijelili ideje, čak i kada nismo formalno surađivali. Prostor i koncept društvenog poduzetništva, zajedništva i inkluzivnosti oduvijek su mi bili posebno bliski srcu. Nakon dugog razdoblja zdravstvenih izazova i godina posvećenih aktivizmu vezanom uz lajmsku bolest, prirodno sam osjetila potrebu da se vratim sebi i glazbi. Dok sam razmišljala o mogućim formatima, shvatila sam da želim stvoriti događaj koji spaja ono što me trenutno najviše pokreće – glazbu, zajednicu i prostor za eksperimentiranje bez pritiska”, prepričala nam je.
“Nakon dugog razdoblja zdravstvenih izazova i godina posvećenih aktivizmu vezanom za lajmsku bolest, prirodno sam osjetila potrebu da se vratim sebi i glazbi.”
Glazba je upravo velik dio Impact Marketa, na što je Anu motivirao kolega DJ i prijatelj Filip Smrekar (Salca Picante) koji ju je inspirirao da se prestane skrivati i napokon počne javno puštati glazbu: “Zbog oštećene senzomotorike i kroničnog umora, moj ritam je drukčiji, ali upravo zato želim graditi događaje koji se vode autentičnošću, a ne brzinom.”
Čije ćemo proizvode moći razgledati i kupiti
Prvi Impact donosi izlagače iz različitih sfera kreativnosti, kaže nam Ana. Očekuju nas umjetnice koje oslikavaju platna i tekstil, kreativke koje se bave second-hand ponudom vintage odjeće, ali i tetovažama kanom te prirodnom kozmetikom.
View this post on Instagram
Pridružit će se Tina Lee Odinsky Zec (Stories in Progress) svojim ilustracijama i rukotvorinama, Lea Galović vintage odjećom, Sandra Posavec Markovinović, (TiJaMi Bags) ručno rađenim torbama, Natalia Mandryk (Duša Vintage & second hand shop) pomno biranom selekcijom vintage komada, Barbara Gruchala (Barbata Tattoo & Art Atelje) umjetničkim radovima i oslikavanjem životinja na platnu, Carla Modrić (Caru Moch) ručnim radovima i linorez printevima te Somasree Mondal (Henna Design) organskim i nepermanentnim tetovažama kanom. Izlagat će i sama Ana, koja će predstaviti čajeve od lista masline i smokve te maske za lice s ekstraktom lista masline koje su nastale u procesu vlastitog oporavka i ljubavi prema moru.
“Event se razlikuje po atmosferi – nije klasična bučna tržnica, već zamišljen kao intiman, topao prostor za upoznavanje, razmjenu i podršku lokalnim poduzetnicama i kreativkama. Imat ćemo cjelodnevnu glazbu – tri DJ-a (uključujući dvije žene koje prvi put javno nastupaju), čaj, smijeh i onu vibru koju dobijete kada ste u dnevnom boravku kod dragih ljudi.”
View this post on Instagram
Pozvala je i sve čitatelje koji bi se voljeli priključiti da se jave. Primjerice, kaže nam da bi voljeli uključiti i nekoga tko testira svoj food koncept – “kolače, finger food ili pića koja se uklapaju u našu slow vibe i atmosferu dnevnog boravka.”
Prijaviti se možete ovdje.
U cijeloj se priči posebice stavlja fokus na žensko kreativno poduzetništvo jer je jedna od ideja bila stvoriti Impact Market upravo kao zonu u kojoj bi kreativke mogle testirati prodaju svojih proizvoda i dobiti feedback.
Impact Hub kao mjesto na kojem žene mogu testirati prodaju svojih proizvoda
“Najčešći izazov za žene koje tek testiraju svoje ideje jest što nemaju siguran prostor u kojem to mogu napraviti bez velikih početnih ulaganja i formalnih prepreka. Mnoge ne znaju hoće li se njihova ideja “uhvatiti”, pa otvaranje obrta ili d.o.o.-a u toj fazi često nije realna opcija.
Impact Market nudi upravo to – mogućnost da žene isprobaju svoj koncept u stvarnom okruženju, predstave proizvode ili usluge, razgovaraju s posjetiteljima i prikupe povratne informacije bez velikih rizika.
To je zapravo lean startup pristup u stvarnom životu – testiraš svoj MVP (Minimum Viable Product), odnosno najmanju moguću verziju svoje ideje koja može funkcionirati u praksi, kako bi vidjela kako ljudi reagiraju, što im se sviđa, a što možeš poboljšati. Na taj način možeš brzo učiti, pogriješiti, mijenjati pristup i razvijati ideju korak po korak, bez potrebe za velikim ulaganjima ili kompliciranom birokracijom.”
“Impact Market je prilika da žene isprobaju svoj koncept u stvarnom okruženju, predstave proizvode ili usluge, razgovaraju s posjetiteljima i prikupe povratne informacije bez velikih rizika.”
Ana će, osim svojih proizvoda, imati svoj javni DJ debi, kao i njezina kolegica Josipa Kukor. “Nakon godina intenzivnog aktivizma vezanog uz lajmsku bolest i dugog razdoblja fizičke i kreativne iscrpljenosti, osjetila sam da napokon imam prostor i snagu vratiti se onome što me oduvijek zvalo – glazbi.”
Za nju je ovaj debi i zatvaranje poglavlja i reintegracija nakon godina disocijacije zbog bolesti: “Moj će set biti nešto kraći, zbog senzornih ograničenja i potrebe da poštujem ritam koji mi tijelo dopušta. Nakon toga ćemo vjerojatno svi zajedno svirati B2B2B (back-to-back-to-back), što mi se čini kao savršen, neformalan način da zatvorimo dan.”
Nakon Impact Marketa, Ana ima viziju novih projekata koje bi voljela raditi u suradnji s Impact Hubom.
“Impact Hub je prostor s nevjerojatnim potencijalom za intimne, autentične formate, pa bih voljela razviti serijal u stilu “Tiny Desk Sessions”, ali s osobnim twistom – “Tarte Flambée Sessions” ili nešto slično.
Upravo je tako, uz Tarte Flambée, sve i počelo. Filip, Josipa i ja prvi put smo se povezali i počeli zajednički “DJ-ati” kod mene doma – uz tarte koji sam im spekla. Nakon toga to je postalo naš mali ritual – druženja uz hranu, razgovore o životu, neurodivergenciji i glazbi, uz povremene live streamove, uvijek u sigurnoj i podržavajućoj atmosferi.”
Upravo bi zato, kako nam govori, voljela zadržati taj duh i u formatu na kojem bi iduće radila – razgovorne intervjue uz hranu s glazbenicima: “Zajedno jedemo Tarte Flambée, razgovaramo o glazbi, životu i onome što ih pokreće bez maski, a zatim slijedi live session.”
Foto: Impact Hub, Instagram