Kada govorimo o dizajnu interijera, često se zadržavamo na velikim promjenama poput novog namještaja, boje zidova ili dodavanja ormara. No, ponekad je dovoljno unijeti svježinu u dom kroz pažljivo odabrane detalje.

Studio hdizajn, predvođen talentiranim dvojcem Hrvojem Cirkvencem i Joskom Martinovićem, donosi tu čaroliju transformacije prostora putem nečega tako jednostavnog kao što su posteri. Njihovi radovi već godinama krase domove zaljubljenika u minimalizam, pa smo odlučili zaroniti dublje u svijet ovog kreativnog dua. 

U intervjuu koji slijedi, otkrili su nam kako su započeli ovaj put, što ih nadahnjuje,  imaju li omiljeni vizual i projekt te što to poster mora imati kako bi obogatio prostor značajnom dozom šarma.

 

S brendom ste započeli prije devet godina. Kada se vratite na početke, što vas je potaknulo da pokrenete brend, kako ste došli na ideju? 

Prije devet godina započeli smo s obrtom koji je pružao usluge grafičkog dizajna, kojeg je vodio Hrvoje. Kasnije, kada se pridružio Josko, shvatili smo da bi osim tih klasičnih usluga mogli napraviti proizvod. Naime, jedan od nas je grafički dizajner (Hrvoje), a drugi umjetnik (Josko), pa smo našom sinergijom stvorili dizajnerske postere. Planove za to započeli smo tijekom 2019. godine, a na kraju iste godine otvorili smo naš web shop. Samo nakon nekoliko mjeseci stigla je epidemija korone, no taj nas predah nije obeshrabrio. Dapače, iskoristili smo to vrijeme te izradili dodatne vizuale koje smo ponudili našim kupcima. Od tada razvijamo projekt praktički iz dana u dan.

Zašto baš posteri?

Posteri su odličan medij da pokažemo našu estetiku koja se prije svega temelji na minimalizmu i neutralnim, zemljanim bojama. Osim toga, često smo i sami prije bili u nedoumici kako oplemeniti vlastiti interijer. Naime, danas na tržištu postoji velika ponuda namještaja i dekoracije, no kada dođemo do pitanja što staviti na zid, ponuda i nije nešto velika. Željeli smo stoga pomoći ljudima da ukrase svoje interijere na jedan umjetnički i elegantan način, a da im naš proizvodi u konačnici bude pristupačan cijenom.

Odakle crpite inspiraciju?

Inspiraciju crpimo iz svega što nas okružuje. Možda su zato te prirodne, zemljane boje toliko česte na našim vizualima. Naime, ideja je da hdizajn posteru ne preuzmu interijer, da nisu toliko upadljivi već da pruže toplu i elegantnu dekoraciju koja će svakom prostoru dati art predznak.

Možete li nas uvesti u proces, kako izgleda brainstormanje za jedan poster, kako izgleda proces izrade, koliko vam je vremena potrebno za realizaciju?

To ovisi od postera do postera. Produkcija jednog postera može nekad trajati jedan dan. Ono kad vas uhvati neka ideja koju potom odmah realizirate. Nekad, pak, realizacija traje dulje. Primjerice kada radimo određenu kolekciju postera. Tada nešto dulje promišljamo o temi, bojama, vizualima te kako ih sve uklopiti u jednu priču.

Osim postera, kreirate i tote torbe. Koliko se razlikuje proces izrade u odnosu na izradu postera? 

S tote torbama smo krenuli kada smo željeli proširiti ponudu vezanu za kućne ljubimce. Naime, osim standardnih postera, u ponudi smo imali i crtanje ilustracija ljubimaca koji su sjajno prihvaćeni, a posebno su omiljen proizvod koji se naručuje kao originalan poklon za dragu osobu. Odlučili smo da tu ponudu proširimo i na tote torbe. Važno nam je bilo da sačuvamo kvalitetu tako da možemo s ponosom reći kako su torbe vrlo kvalitetne i ručni rad. Vizual se prvo tiska na platno, potom kroji i šiva. A posebno smo ponosni što je i taj naš proizvod proizveden u potpunosti u Hrvatskoj.

Koji vam je najdraži dio ovog kreativnog procesa, u kojem segmentu najviše uživate?

Uživamo u stvaranju i vesele nas lijepe stvari. Volimo kada možemo kupcima predstaviti neki novi poster i vizual na kojem smo radili. Ipak, najveća radost nam je kada stupimo u kontakt s kupcima ili kada čitamo njihove povratne reakcije. Nevjerojatno nam je drago da smo kroz naš proizvod prisutni u brojnim domovima diljem Hrvatske ili kada naši kupci razvesele našim proizvodom dragu osobu. To nam stvara sreću i veliki poticaj za dalje.

Imate li svoj omiljeni rad, ako da koji i zašto?

To je kao da pitate roditelje koji imaju više djece, koje im je dijete omiljeno (haha!) Stvarno nam je jako teško izdvojiti jedan od radova. Zasigurno nas zakupe u mislima više oni radovi koji su novijeg datuma jer su nam jednostavno – novi. Ali, generalno, teško bi nam se bilo odlučiti za jedan od vizuala.

Što mora imati jedan poster da bi se uklopio u svaki prostor, bez obzira na estetiku? 

To je vrlo kompleksno pitanje na koje je teško dati odgovor. Slična je stvar generalno s uređenjem interijera. Sve se na kraju svodi na osobni ukus. Ipak, mislimo da su zbog tonaliteta i minimalizma naši posteri nešto prilagodljiviji interijeru jer mogu funkcionirati i u prostorima koji su sami po sebi minimalistički, ali i u prostorima u kojima ima više detalja.

Kako je to imati brend postera u Hrvatskoj? Tko su vam kupci, jeste li zadovoljni situacijom i potražnjom?

Divan je osjećaj nešto proizvoditi vlastitim rukama i kada to kupci vide, zavole i na kraju naruče te ukrase svoj dom. Dakako, znali smo da možda posteri nisu nešto na što ljudi prvo pomisle prilikom uređivanja interijera. To nam je bio, a i danas je izazov. Želimo da kroz naš rad ljudi postanu svjesniji da je zid, odnosno poster, odličan medij za ukrašavanje interijera, od mogućnosti da na velikom zidu postavite samo jedan poster većeg formata, ili pak da iza sofe u dnevnom boravku ili iznad komode stvorite svoj art wall s različitim formatima i vizualima postera.

Kakvi su vam planovi za brend?

Planovi za brend su nam širenje asortimana. Sve s ciljem da svaka osoba koja posjeti našu internetsku stranicu može pronaći vizual baš za sebe ili originalan hrvatski proizvod kojim će iznenaditi svoju najbolju prijateljicu, majku, kolegicu na poslu… Od konkretnijih stvari, trenutno pripremamo drugu kids kolekciju za uređenje dječjih soba. Prvu su obilježile naše ilustracije ptica koje žive u Hrvatskoj, a tema druge kids kolekcije za sada neka ostane mala, slatka tajna.