“Buckle up”Gucci remen se vratio. Onaj isti koji su 2016. nosile sve poznate influencerice i trendseterice, a samo nekoliko godina kasnije mnogi proglasili modnim promašajem

Kad je Alessandro Michele 2015. preuzeo kreativno vodstvo Guccija, njegov je remen s dvostrukim G postao instantni fenomen. Kao što smo spomenuli, nosile su ga influencerice, celebrityji i svi koji su voljeli pratiti trendove; bio je to predmet žudnje koji se savršeno uklapao u tada prevladavajuću estetiku logomanije. No kako to u modi biva, masovnost je ubrzo pojela ekskluzivnost, a Gucci Marmont remen postao je od luksuznog simbola uniforma banalnosti. Dolaskom skandinavskog minimalizma, quiet luxury trenda i ere u kojoj se dobar ukus mjerio nenametljivošću, velika kopča jednostavno je izgubila privlačnost.

No Sabato De Sarno već je u svojoj prvoj kolekciji za proljeće/ljeto 2024. diskretno vratio remen u fokus koji je nešto tanji, oštrijih linija, više couture nego komercijalan. Bella Hadid ubrzo ga je prošetala u punom looku s revije, dok se Elle Fanning pojavila u Cannesu u trapericama, običnom bijelom majicom i dvostrukim G modnim dodatkom.

Idemo dalje; Demna, koji je u svojoj debitantskoj kolekciji za kuću predstavio niz referenci na talijansku tradiciju, potvrdio je povratak kopče u svom prepoznatljivom, suptilno subverzivnom stilu. Tako Gucci remen, u njegovoj interpretaciji, više nije oruđe statusa, nego hommage povijesti brenda i podsjetnik na to koliko su granice između dobrog ukusa i kiča zapravo stvar interpretacije.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by GUCCI (@gucci)

Zapravo, možemo zaključiti da je ovaj model od predmeta masovne želje postao sofisticiran detalj. Više ne simbolizira puki status niti želju za pokazivanjem platežne (ne)moći, već poznavanje modnog konteksta jer danas ga nose oni koji razumiju njegovu priču i znaju kako ga uklopiti u suvremenu estetiku.

Foto: Instagram, Profimedia