U moru vijesti i priča koje bi mogle svakom slomiti duh, nama je zapela za oko jedna pozitivna – ona o Luciji i njezinom Instagram profilu malipoduzetnici.hr. Njezin profil otkrili smo prije nekog vremena, točnije, prije nego li se svijet okrenuo naopako. Tada je već bilo jasno koliko je važna ta njezina mini misija, ali danas je dobila jednu sasvim novu, još važniju dimenziju

Lucija je odlučila pokrenuti Instagram profil koji će dati dodatnu platformu malim poduzetnicima na putu prema široj prepoznatljivosti na tržištu. Istražuje, otkriva, ispituje, te napiše kratke i koncizne priče o njihovom radu. Za jedan post potroši par sati jer svaki od njih uključuje komunikaciju s malim poduzetnikom, izradu nacrta objave, izmjene koje pojedinac želi i obradu fotografija. Kaže kako ništa ne prepušta slučaju jer joj je najvažnije da budu zadovoljni rezultatom, što nedvojbeno i zaslužuju. 

“Nastojim stvoriti jedinstven profil koji objedinjuje priče o malim poduzetnicima Hrvatske, ispričane iz njihove perspektive. Preko istog profila, u svakom trenutku, možete pronaći proizvod/uslugu koju tražite, usput otkrivajući i druge briljantne kreativce, o kojima niste imali saznanja.  S druge strane, čitanjem priča o poduzetničkim nastojanjima, povezujete se s osobom koja proizvod stvara. Razumijevanje pozadine u kojoj je objekt nastao, tjera Vas da isti više cijenite i teže mijenjate. Uz navedeno, pomažete jednoj osobi (ili obitelji) iz Hrvatske da samostalno ostvaruje prihode.” kaže nam Lucija te dodaje “Instagram se pokazao kao gotovo idealna platforma za ostvarivanje prvih kontakata. Iako je ideja o Instagramu, kao početku, došla spontano i to u potpuno neobičnim i nepovezanim okolnostima, vjerujem da je rezultat dugotrajnog promišljanja o poduzetništvu i poduzetnicima općenito. Poduzetnici su me oduvijek inspirirali, poticali na razmišljanje i tjerali na divljenje.”

Instagram/@lukroswoodart

Vjerujemo da se malo tko ne bi složio s njezinom zadnjom rečenicom. Mnogima od nas je posebno inspirativno kada se netko odluči slijediti svoj san, a posebno kada se odluči kladiti na – samog sebe. I to ne iz nekakvog neutemeljenog straha, u Hrvatskoj je nažalost realnost da poduzetnička klima nije nalik proljeću već sibirskoj zimi. To je bilo jasno i Luciji, ali s jednim optimističnim twistom.

“Poduzetnička klima nije blistava, ali je neodvojiva od nas – ljudi koji je stvaraju. I pod ljudima ne mislim samo na vrh vlasti, već na svakoga od nas. Nebrojeno puta u malim životnim stvarima dobijemo priliku da podignemo glas i založimo se za promjenu, pa ipak prečesto biramo lakši put. Okrećemo leđa, pravimo se da ne vidimo i prepuštamo se vječnom kukanju, samo-sažaljevanju i kritiziranju. Prožima nas strah od promjena i neprestana briga o tome ”što će selo reći”. U takvom je stanju najlakše za neuspjeh i propast okriviti državu, institucije, šefa, susjeda. Najteže je preuzeti odgovornost. A upravo je preuzimanje odgovornosti preduvjet za uspjeh. Pričanjem priča o malim poduzetnicima koji su za vlastiti život preuzeli odgovornost i suočili se s uistinu neugodnom poduzetničkom klimom u Hrvatskoj, profil @malipoduzetnici.hr nastoji ukazati ljudima da se sve može kad imate volje.” kaže nam Lucija, te dodaje  “…za razliku od zapadnih zemalja u kojima je konkurencija u svakoj od djelatnosti upravo nesmiljena, Hrvatska je malo tržište.

Drugim riječima, pod uvjetom kvalitetnog proizvoda ili vrlo dobre usluge možete, uz malo mašte, brzo ostvariti prepoznatljivost. 

Ipak, treba uzeti u obzir da puno stvari koje čujete o dobrim i lošim stranama – uvijek ovise o pojedincu i njegovoj specifičnoj perspektivi svijeta. Poduzetništvo nikad nije lako, ni u Hrvatskoj, ni u svijetu. Za pojedinca koji se njime bavi, nosi čitav spektar nevjerojatnih društveno-socioloških, financijskih, ali i osobnih rizika i izazova.”

Recept za uspjeh?

Čini se da su se mnogi naši sugrađani odvažili na isto, neki u svoje slobodno vrijeme polako gradeći svoj san, a neki “glavom kroz zid”, vodeći se za “ako neću sada, kad ću” credom. U poduzetništvu nema tajnog recepta, tako da nijedna škola misli nije prava, ali je zanimljivo pratiti kako se mali poduzetnici bore s preprekama, svaki na svoj način, i relativno u jednakom omjeru dolaze do određenog uspjeha. I mislimo da je uspjeh dobar izbor riječi, s obzirom na to da je pojam uspjeha teško definirati, nekome je to sama činjenica da se odvažio vjerovati u sebe, a nekome milijun kuna… Zato smo se fokusirali na neke manje apstraktne teme, poput djelatnosti u koje Hrvati i Hrvatice najčešće ulaze, a Lucija je tu idealni sugovornik pošto, kako sama kaže, dnevno pregleda more raznih profila. 

Najviše je svakako ručnog rada i to u prvom redu nakita. Dosta je odjeće, a puno je profila posvećeno i različitim segmentima organizacije vjenčanja. Koliko svakom od njih poslovanje dobro ide – ne mogu procijeniti. Samo im mogu pomoći da što više ljudi za njih sazna, u nadi da će im isto donijeti više klijenata. Kako mi za slaganje objava treba dosta vremena, odlučila sam da će profil @malipoduzetnici.hr pratiti isključivo hrvatske poduzetnike koji su među najboljima u onome što rade, kojim potezom vjerujem da je olakšana potraga svim zainteresiranim znatiželjnicima. S druge strane, mislim da će malim poduzetnicima koji nisu na listi ”osoba koje profil prati” omogućiti uvid u jedan standard kvalitetne instagram prezentacije i potaknuti ih da istom teže. “ 

Instagram/@loveekocro

Sigurno smo da nije lako odabrati onog kojeg će se predstaviti, ali vjerujemo da tu intuicija igra isto veliku ulogu. “I samo letimičnim pogledom na prosječan profil osobe koja Vam preko instagrama želi prodati vlastiti proizvod, možete utvrditi koliko joj je zaista stalo da budete zadovoljni onim što nudi.

Ako je pažnja posvećena izvrsnoj fotografiji, estetskoj usklađenosti cijelog profila, promišljenim opisima, komunikaciji s kupcima i podržavanju drugih malih poduzetnika – možete biti sigurni da je i u sam proizvod/uslugu uloženo puno rada.

Sve navedeno su elementi koje tražim prije zaključivanja da pojedinac pripada skupini ”najsimpatičnijih i najkreativnijih malih poduzetnika Hrvatske”. Međutim, bitno mi je i da postoji određeni kontinuitet redovnog objavljivanja te da se radi o poslovnom profilu  koji sadrži što manje privatnih objava. Ipak, trudim se objaviti i poduzetnike koji mi se sami jave radi objave, vjerujem da isto iskaz odlučnosti, ambicije i hrabrosti, što treba cijeniti. Profil @malipoduzetnici.hr samo je mali segment ideje koju imam, a koju ću nastojati realizirati. Ista je u cijelosti usmjerena k promicanju malog poduzetništva u Hrvatskoj. Instagram je prvi korak njezinog ostvarenja, jer je jednostavan, sveprisutan, zabavan i svima dostupan.” 

Prijavite se i vi!

Lucijina proaktivnost i volja je bila toliko zarazna da joj se Grazia odlučila pridružiti na njezinom putu. Od danas nadalje, Grazia će uz pomoć Lucije skenirati male poduzetnike, te ćemo na mjesečnoj razini odabrati one koji su nas najviše oduševili, a isti će dobiti prisutnost na našim online platformama.

Uz to, sljedeća dva mjeseca, svaka dva tjedna Grazia će odabrati malog ili srednjeg poduzetnika koji će na poklon dobiti izradu web stranice s online trgovinom. Tu nam se pridružila tvrtka Comms koja će isto omogućiti, te je tome još dodala godinu dana korištenja njihova sustava! 

Ako želite ući u ovaj izbor,  pošaljite pet do deset fotografija u visokoj rezoluciji i dvije-tri kartice teksta o Vašoj ideji, početku, razvoju, preprekama, viziji isključivo na e-mail adresu malipoduzetnici.hr@gmail.com. Možete imati bilo koju od društvenih mreža i/ili web stranicu, a prvog dobitnika ili dobitnicu objavljujemo 15. travnja!