I dok su epidemiološke mjere i dalje na snazi, domaća glazbena scena odlučila je da ipak neće mirovati. Uz sva poštivanja mjera i ograničenja, tijekom siječnja snimljen je studijski session u zagrebačkom KSET-u koji će osvanuti kao glazbena kompilacija “Zagreb Calling”.
Posebno nam je “za uho zapeo” jer okuplja odlične mlade bendove. Reminiscirajući, svjesno ili ne, o nekim današnjim kultnim kompilacijama s ovih prostora, u KSET-u su se, s diskografskom potporom Menarta, logističkom podrškom KSET-ovih sekcija i uz organizaciju idejnog začetnika ove ideje, producenta Vedrana Peternela, okupila mlada imena koja već neko vrijeme na kreativnoj razini čine kompaktnu skupinu glazbenika, koje bismo mogli i trebali nazivati – novom hrvatskom scenom. Deset alternativnih zagrebačkih bendova, četiri dana snimanja u KSET-u, jedan kompilacijski album koji čini deset pjesama. Tako bismo u jednoj rečenici mogli opisati ono što se u zagrebačkom KSET-u događalo od 15. do 19. siječnja 2021.
Na ploči koja će se uskoro pojaviti na tržištu sviraju: Ivan Grobenski, Sfumato, Klinika Denisa Kataneca, Žen, Dimitrije Dimitrijević, Truth ≠ Tribe, nemanja, Eine, The Gentleman i Porto Morto. “Prijateljska i na trenutke euforična atmosfera koja je vladala na snimanju, mogla se i predvidjeti, budući da bendovi mjesecima, iz dobro poznatih razloga, nisu imali puno prilike svirati pa makar to bio i prazan klub, koji je za ovu priliku pretvoren u studio”, ističe novinar i glazbeni kritičar Marko Podrug čije će bilješke sa snimanja biti objavljena u bookletu ploče.
Takva ‘nabrijana’ vibra sasvim će se sigurno osjetiti među utorima ovog vinilnog izdanja kojemu je jedno od primarnih ciljeva pokazati i dokazati da hrvatska ima nikad jaču, raznovrsniju i talentiraniju alternativnu scenu. Kompilaciju će pratiti i objavljivanje videomaterijala sa samog snimanja.
“Tijekom zadnjih 5-6 godina, kao glazbenik, producent ili voditelj programa u klubu Vinyl, imao sam priliku upoznati ogromnu količinu izuzetno kvalitetnih glazbenika i bendova koji čine i žive nezavisnu domaću scenu. Većinu njih, kao ni mene, ne zanima niti jedan žanr kao takav, već vlastiti originalni izričaj koji je često mješavina raznih i različitih glazbenih utjecaja. Mnogi iz moje generacije, ali i oni mlađi, referiraju se na Novi val kao zadnje bitno i stvarno kvalitetno što se na ovim prostorima dogodilo. Ja sam pak mišljenja da bi se scena koja se rađa i već polako izlazi na površinu mogla pokazati barem jednako važnom, ako ne puno jačom i plodnijom od Novog vala. Iz tog razloga, nekako mi je bio logičan nastavak da se sve to i trajno zabilježi te da se na jednom izdanju prezentira presjek izvođača i bendova koji tu scenu čine”, rekao je Vedran Peternel nakon završetka studijskih sessiona u KSET-u.
Foto: Lana Nezmah, Marina Uzelac