Posljednjih godina shvatili smo da je igranje nostalgijom poprilično jaka i vješta marketinška strategija za privlačenje kupaca. Pridodamo li svemu tome i generaciju Z, koja igra veliku ulogu u potrošačkoj kulturi, dobit ćemo savršeno pogođen recept kako nešto popularizirati
Tako je ovog puta fokus na pojmu – retro tech. Svi mi koji smo odrasli u nekim prijašnjim dekadama dobro smo upoznati s tadašnjom tehnologijom. Walkmani, discmani, žičano spajanje na sve što se može spojiti, iPod… samo su dio elemenata retro tech pokreta koji, osim tehnologije, u sveukupnu sliku uključuju i Y2K estetiku odijevanja.
Retro tehnologija kao modni statement već neko vrijeme dominira svijetom, radeći vintage uređaje dodatkom koji su tu kako bi se suprotstavili modernoj kulturi hiperpovezanosti sa svime. Od preklopnih telefona i žičanih slušalica pa sve do digitalnih kamera, ovi vintage predmeti iz kasnih 90-ih i 2000-ih omiljeni su dodaci generacije Z.
@analogdigitalshow Sony CD Walkman D-EJ360 (2003) #genx #genxtiktokers #oldschool #90s #nostalgia #retro #retrotech #sony #CD #hiphop #oldschoolrap #tooshort ♬ Just Another Day – Too $hort
Naime, za generaciju koja je odrasla u doba pametnih telefona, korištenje preklopnih telefona ili digitalne kamere predstavlja izlazak iz okvira suvremenih norma te iako bismo se možda zapitali u čemu je fora, danas je među mlađima naprosto popularno odbijati suvremene tehnologije zato što one nekadašnje sugeriraju odraz osobnosti i poruke. To potvrđuju i mnogi dućani koji nude rabljenu vintage tehnologiju, a čija prodaja neprestano raste. Primjerice, jako su traženi klasični iPod uređaji, polaroid fotoaparati i preklopni telefoni.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
No je li korištenje retro tehnologije kao modnog dodatka samo prolazni trend, ili nove generacije uviđaju vremena kad je manjak tehnologije zapravo označavao veću povezanost među ljudima, vrijeme će pokazati, ali sama činjenica da mladi pokazuju određenu nostalgiju prema vremenima u kojima zapravo nisu niti živjeli možda nam govori o tome da tehnologija ipak neće tako brzo izbrisati ljudsku potrebu za jednostavnim i direktnim.
Foto: TikTok, Instagram