Nacionalni muzej moderne umjetnosti od 5. rujna do 1. listopada u Galeriji Josip Račić predstavlja izložbu višestruko nagrađivanog umjetnika mlađe generacije Maka Melchera pod nazivom Ugužvana nepredmetnost.
Mak Melcher – Ugužvana nepredmetnost
Ovaj svestrani umjetnik rođen 1983. u Mostaru, kiparstvo je diplomirao 2008. na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi profesora Mire Vuce, a od 2003. do 2004. bio je asistent nedavno preminuloj kiparici i akademkinji Mariji Ujević Galetović. Od 2010. angažiran je kao asistent kipara Dalibora Stošića. U srednjoj školi Bedekovčina predavao je stručne predmete na smjeru klesarski tehničar, a od 2011. nastavnik je na Kiparskom, Aranžersko-scenografskom i Odjelu dizajna keramike u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu, koju je 2003. i sâm završio. U okviru Međunarodnog simpozija Cavae Romanae 2010. bio je odabran za realizaciju skulpture u javnom prostoru u Vinkuranu blizu Pule, a u okviru Međunarodne kulturne suradnje u ljeto 2019. boravio je na prestižnoj umjetničkoj rezidenciji Cité Internationale des Arts u Parizu.
Koncept devete samostalne izložbe Maka Melchera, na kojoj se predstavlja recentnim radovima na papiru, potpisuje Željko Marciuš, muzejski savjetnik NMMU, ujedno i autor predgovora u dvojezičnom pratećem katalogu umjetnikove izložbe u Galeriji Josip Račić, u kojem piše: (…) Novim ciklusom kipar se preobražava u sliko-crtača, a ovaj ponovno u kipara. Iako stvara opredmećenja, ona su u svojoj smislenosti bespredmetna jer ne označavaju konkretni svijet stvari, već onaj od kojega su sazdani. Umjetnikov gradbeni instinkt prisutan je i ovdje. Autorove minimalne prostorne interpretacije na razmeđima su monokroma i (duo)kroma, slikarstva obojenog polja, a materijsko-tvarni princip teorijom citatnosti u širokome spektru promišljanja upućuje i na bezobličnu umjetnost koja materijalnošću, neuobličenosti i fizičkoj činjeničnosti djela postaje supstitucija tjelesnosti u slici. Metafora obojenosti i tvarnosti antiintelektualna je jer upućuje na sebe samu; ogoljeni čin stvaranja bez evociranja stvarnosti. (…)
Fotografije: Galerija “Josip Račić” Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti web i Facebook, Goran Vranić za NMMU