Milanski tjedan mode završio je službenom potvrdom da je kolaboracija dviju velikih modnih kuća, Fendi i Versace – stvarnost
Predstavljamo Fendace, poznatiji kao Fendi od Versacea, ili Versace od Fendija, pop-up kolekcije za proljeće 2022. koje su stvorili Kim Jones, Fendijev umjetnički direktor ženske odjeće i Silvia Venturini Fendi, dizajnerica muške odjeće Fendi te Donatella Versace iz Versacea, u kojoj su se dizajneri okušali u “tuđoj” modnoj kući, a zatim su rezultate pokazali na pisti. “To je prvi u povijesti mode”, rekla je gospođa Versace. “Dizajneri imaju pravi kreativni dijalog koji proizlazi iz poštovanja i prijateljstva”, rekla je Donatella Versace. “To nas je dovelo do zamjene uloga za stvaranje ove dvije kolekcije.”
Dakle, umjesto od svjesnog stvaranja još veće konkurencije i međusobnog natjecanja, dva modna brenda odlučila su se zajednički igrati u pješčaniku koji ionako dijele godinama. No. nisu prvi.
Gucci je započeo ideju još u travnju kada je njegov dizajner, Alessandro Michele, “hakirao” sestrinski brend Balenciaga za glavnu Guccijevu kolekciju, a Balenciaga je vratio uslugu u lipnju. Tada su iz brenda Jean Paul Gaultier najavili da će nakon umirovljenja gospodina Gaultiera svaku reviju mode stvoriti drugi gostujući dizajner.
Visoka moda tako je dokazala da ipak ne stagnira – kreirali su sjajnu vibru pune podrške, tražeći međusobno nove dosege učeći od međusobnog modnog nasljeđa. Fendi i Versace ipak jesu u nečemu prvi – nije riječ o istome konglomeratu, već je riječ o potpuno različitim tvrtkama, što cijelu ideju kreativnog spajanja čini iskrenom i iščekivanijom.
VERSACE BY FENDI inspiriran je sredinom i krajem devedesetih i istražuje ideju dualnosti u brojnim rezanim komadima koji spajaju Fendi monogram s Versaceovim simbolom grčkog ključa. Nasuprot tome, Donatella je zauzela punk rock pristup ulijevajući već mladenački svijet Fendija u buntovne note nalik Cruelli De Vil.
Prisustvovao je niz značajnih slavnih osoba, uključujući Duu Lipu, Evan Mock i Winnie Harlow te Gigi Hadid, Kate Moss i Emily Ratajkowski. Osim toga, obje strane pokazale su ljubav prema svojim ikonskim supermodelima: Shalom Harlow, Amber Valletta i Kate Moss zatvorile su show Versace by Fendi, dok je Naomi Campbell to učinila za Fendi od Versacea.
Pojavile su se i Kristen McMenamy i Karen Elson, te smjestile ove dvije kuće u istu rečenicu s pojmom “bezvremenski”, koji im je posljednjih godina izmicao zbog naleta promjena koje su učinile želje generacije Z, ali i klimatske promjene te vapaj za prestanak prodaje krzna.
Možemo samo reći da se nadamo da ovo nije jedina kolaboracija, kao i da će motivirati druge modne brendove da naprave nešto slično.
Foto: Fendi x Versace