U svijetu gdje je status postao valuta, prestiž se danas ne mjeri toliko stvarnim bogatstvom koliko njegovim prikazom. Na Instagramu, za večerama na atraktivnim lokacijama, u redovima za avion i ispred ogledala, svijet je postao jedno veliko kazalište na otvorenim čiji glumci pod svaku cijenu žele ostaviti dojam luksuznog života

I tako, ništa ne signalizira društveni uspjeh kao torba s prepoznatljivim logom, ali što ako ta torba nije original? I još zanimljivije pitanje, što ako ju je njezina vlasnica, milijunašica s ozbiljnim kapitalom, upravo takvu i htjela? Danas tržište fejkova raste brže nego ikad, i iako je na prvu logično zaključiti da je tome tako zbog onih koji si ne mogu priuštiti originale, činjenica jest da i oni koji mogu, biraju drukčije.

Na prvi pogled, teško je povjerovati da bi netko tko živi u vili, ljetuje na Mykonosu i uživa luksuzan život, nosio lažnu dizajnersku torbu. No, upravo su te žene, bogate, samouvjerene i dobro informirane, sve češće među onima koje svjesno nose replike umjesto originala. Međutim, to se ne događa zato što si ne mogu priuštiti originale, već zato što u istima više ne vide stvarnu vrijednost. Pojavom vrhunskih replika koje je gotovo nemoguće razlikovati od autentičnih komada, prestiž se više ne mjeri vlasništvom originala, već sposobnošću da se pronađe idealan fejk.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Leonie Hanne (@leoniehanne)

Proizvođači najkvalitetnijih replika danas koriste iste materijale, identične šavove, pa čak i sofisticirane metode autentifikacije koje je sve teže razlikovati od onih na originalima. Ukratko, ako torbu ne pošaljete na stručnu provjeru, gotovo je nemoguće reći radi li se o kopiji ili pravom komadu. Pogotovo kad je nosi osoba čiji ostatak lifestylea, luksuzna putovanja, skupi restorani, dizajnerski stanovi, potvrđuje financijsku moć.

Istovremeno, kvaliteta mnogih luksuznih brendova drastično je opala. Komadi koji su nekoć trajali godinama, sada se troše kao da su kupljeni u high street dućanu; izblijede, izgrebu se, popuste nakon svega nekoliko nošenja. U tom kontekstu, sve je manje razloga zašto bi netko tko može kupiti original to doista i učinio jer za tu osobu torba predstavlja samo predmet, a sve ostalo lifestyle.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by GINE MARGRETHE (@ginemargrethe)

Stoga, što zaključiti? Danas, kad luksuzna moda sve više naginje ka brzoj modi, a brendovi umjesto osjećaja posebnosti nude masovni marketing i vrtoglave cijene, ne čudi što oni visoke platežne moći odlučuju igrati po vlastitim pravilima jer već znamo, luksuzna moda ionako ne živi od najbogatijih, već od onih koji si ju jedva uspijevaju priuštiti!

Foto: Instagram/@leoniehanne