U isto vrijeme kada sve osvješteniji potrošači traže nove načine kako živjeti eco-friendly, C&A radi na tome da učini održivost novom normom
Četvrtak navečer u studenome. Arktička hladnoća obgrlila je Varšavu, a omiljeni maloprodajni lanac C&A prezentirao je svoju kolekciju za proljeće/ljeto 2020., pripremivši predivan show koji je reflektirao sve veću osvještenost za održivošću i važnost brige za okoliš.
Više od 200 modnih medija i influencera okupilo se u tvrđavi Legionów; povijesnoj zgradi koja se nalazi između prozaične, blok arhitekture moderne Varšave i zagasitih šarenih nijansi starog dijela grada. Unutar visokih zidova, dvorište je bilo transformirano u magičnu “urbanu livadu” koja će kasnije imati ulogu C&A piste. Kada je Grazia stigla na set prije početka održavanja, članovi tima vrijedno i užurbano sadili su biljke, ispreplećući bogato zelenilo oko fantastičnih željeznih okvira na sredini piste. Testirali su se vodeni efekti, pedantno se slagalo sitno bijelo cvijeće, obrezivale su se duge zelene stabiljke, a biljke puzavice s dugim zavinutim listovima prekrivale su ciglene zidove i svodove tvrđave.
Kad je stiglo vrijeme showa, ovaj hight-street brend niz pistu je poslao lepršave ženstvene haljine cvjetnog printa i drapiranih nabora; gradski uglađeni dress-code u kontrastu s prirodnim okruženjem. Slično tome, Ladies Premium linija pokazala je kako dobro može izgledati 80’s kroj odijela s popularnim širokim ramenima, koji je dominirao i u 90-ima. Određeni komadi u svakoj C&A kolekciji, poput kombinacije sakoa i hlača u candy pink boji, napravljeni su od recikliranih materijala, prirodnih vlakana i/ili s organskim pamukom.
“Kolekcija je za referencu uzela rastuću važnost održivosti unutar našeg društva i industrije, baš kao i važnost toga kako ljudi u svojoj želji da žive osvješteniji život, mogu malim stvarima napraviti jako veliku razliku “, rekla nam je Brigitte Danielmeyer, direktorica nabave za Ladies odjel.
Biti ekološki osviješten nije nikakva novost za C&A. Brend je strastveno radio na incijativama koje će pomoći zaštititi naš ekosustav i omogućiti zaposlenicima dostojanstvene uvjete: “C&A je uvijek bio pionir održivosti“, nastavlja Danielmeyer, davši priliku Graziji da zaviri u backstage. “Radimo puno više nego što ljudi to misle. Moramo samo bolje komunicirati našu poruku jer imamo puno toga za reći.”
Gosti su te večeri dobili priliku prolaziti raznim hodnicima i sobama tvrđave, a svaki dio prikazao je različite kolekcije, zbog čega su modni mediji i influenceri doista mogli ispitati kvalitetu kolekcija izbliza. Neki komadi u C&A swimwer kolekciji, primjerice, napravljeni su od 80 % recikliranog najlona.
Na dodir, tkanina kupaćih kostima je čvrsta, a siluete favoriziraju visoko rezani struk i to u jako cool zagašenim bojama poput tamnog okera. Stylish i još više održiv, C&A bikini ili dvodijelni kupaći kostim definitivno je esencijalan komad za svakog osvještenog potrošača na ljeto.
Za Nealea Pickeringa, senior design managera za C&A Clockhouse liniju, omiljeni održivi komadi nalaze se među denim trapericama koje je kreirao njegov tim. “Misao vodilja bili su nam traper komadi inspirirani 80-ima i 90-ima, no s tim da su ključni odabrani komadi napravljeni od recikliranog pamuka“, rekao je za Graziju.
Kako smo saznali, C&A je vodeći svjetski lider u kupovini certificiranog organskog pamuka! Ta činjenica nas je iznenadila i oduševila, a saznali smo je tek za vrijeme backstage turneje. Gotovo 50 posto pamuka koji je brend potrošio 2018. godine bila je certificirani organski pamuk ili Better Cotton pamuk (najveća svjetska inicijativa i program za provjereni i održivi pamuk).
Svake godine, kompanija se trudi proizvoditi što je više komada moguće na društveno i ekološki odgovaran način. Zanimljiva je činjenica da je C&A, prema istraživanju Global Sustainability Reporta koji je izašao u svibnju, uštedio jednu milijardu m3 vode u 2018. (ekvivalent 40.000 olimpijskih bazena) i izbjegao 116.000 emisije CO2 (usporedivo s godišnjom C02 emisijom 70.000 automobila).
Ovaj brend je također bio prvi maloprodajni lanac na svijetu koji je proizveo par traperica koje su ispunile sve zahtjeve Cradle to Cradle™ zlatnog certifikata, standarda koji mjeri vrijednost proizvoda po tome koliko dugo može biti u optjecaju, kako bi se stvaranje otpada i korištenje resursa sveli na najmanju moguću mjeru. Kad se zaputite u C&A prodavaonicu, takvi održivi proizvodi imat će oznaku #WearTheChange.
“C&A ne gleda kratkoročno“, inzistira Danielmeyer. “Kompanija postoji od 1814., tako da ne misli biti tu na kratke staze. Uvijek razmišlja o tome kako promijeniti i pomoći industriji za nadolazeće generacije.“
Da, C&A je bio puno tiši u komuniciranju te poruke u prošlosti. Ali zato je sada odlučio progovoriti na sav glas o tome zašto održivot mora biti nova norma – i dio našeg svakodnevnog pristupa stilu.
Fotografije: Steven Popovich
Kreativno vodstvo: Dané Stojanovic
Tekst: Jessica Bailey