Europski parlament pokrenuo je jedinstvenu institucionalnu kampanju koja uključuje emotivne promidžbene spotove, angažman poznatih osoba i inicijative privatnog sektora s ciljem motiviranja građana da izađu na europske izbore 9. lipnja. Ovaj pristup pokazao se uspješnim, s porukom “Iskoristi svoj glas, ne daj da ti drugi kroje budućnost”, koja sve češće odjekuje u javnosti.
Glavni moto kampanje, koji prati i promotivni video, naglašava važnost glasanja za jačanje demokracije. Ovaj kratki film, koji ističe važnost izlaska na izbore kroz teške osobne priče nekoliko starijih Europljana koji se obraćaju svojim unucima, prikupio je gotovo 200 milijuna pregleda na različitim medijskim platformama u nešto više od dva tjedna. Video je dostupan na YouTube kanalu Europskog parlamenta i službenim internetskim stranicama europskih izbora.
Voditeljica Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj, Maja Ljubić Kutnjak, ističe da film šalje snažnu emotivnu poruku te podsjeća da je demokracija ne samo pravo nego i zajednička odgovornost. “Glasanje je najizravniji način korištenja te odgovornosti”, kaže Ljubić Kutnjak, naglašavajući važnost izlaska na izbore jer će ishod odlučiti tko će definirati zakone koji utječu na živote svih nas.
“Europski parlament donosit će nova pravila o okolišu, poljoprivredi, sigurnosti, potrošačima i brojnim drugim pitanjima. Zato je važno izaći na izbore i odabrati predstavnike koji će ta nova pravila oblikovati baš onako kako vi želite i očekujete.”
Kampanja je privukla mnoge poznate osobe koje na društvenim mrežama govore o važnosti glasanja. Mladen Vukorepa, poznat kao jedan od lovaca iz kviza “Potjera”, usporedio je izbore s kvizom, naglašavajući da svaki glas može promijeniti tijek igre, dok pjevačica Ida Prester ističe da nije svejedno tko će biti izabran u Europski parlament.
“Ovo je prilika da vi kažete kakvu Europu želite. Koji su vaši prioriteti? Je li to obrazovanje, klimatske promjene, tehnološki napredak ili nešto četvrto? Nije svejedno tko će sjediti tamo i tko će nas predstavljati. Vidimo se 9. lipnja”, poručila je Prester.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
U odbrojavanju do izbora, Uredu Europskog parlamenta pridružile su se i brojne druge istaknute osobe iz različitih profesija, od Ane Radišić, preko Luke Nižetića, do Mirne Zidarić. Pogledajte njihove poruke na Instagramu Europskog parlamenta u Hrvatskoj.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Uz poznate osobe, mnoge privatne tvrtke prepoznale su vrijednost ove kampanje i odlučile promicati važnost europskih izbora. Lufthansa je predstavila četiri zrakoplova s porukom “Da Europi”, a više od 30 njemačkih poduzeća osnovalo je savez “Zalažemo se za vrijednosti”, pozivajući 1,7 milijuna svojih zaposlenika da glasaju na europskim izborima.
Kampanju možete pratiti na Instagramu Europskog parlamenta u Hrvatskoj.