Dok smo prije tri broja u našem modnom izdanju pisali o ovoj, kako je mnogi zovu, jednoj od najmoćnijih stilistica na svijetu, nismo ni pomislili da ćemo dobiti šansu s njome i porazgovarati, ekskluzivno za hrvatsko izdanje časopisa Grazia

Mnogi će joj pridružiti epitet najmoćnije stilistice na svijetu s obzirom na to da, osim što je njezina lista klijenata poduža, na njoj prevladavaju i persone sa zvjezdane iliti A-liste. Justin Bieber, Karlie Kloss, Olivia Wilde, Amy Poehler, Lorde, Sarah Paulson, Elisabeth Moss, Amber Heard, Tracee Ellis Ross… I ne samo da je riječ o nekima od najpoznatijih zvijezda na planetu, a ovo su samo njezini dugogodišnji klijenti, nego rijetko koja kampanja prođe bez njezinog stilskog toucha. Louis Vuitton, Tiffany, Valentino, Max Mara, Nike, adidas, Levi’s, Forevermark, UGG… modne su i sportske kuće koje su dale puno povjerenje Karli znajući da će ispuniti visoka očekivanja i zahtjeve ovakvih renomea.

Zato ne čudi da otkad je dobila epitet najmoćnije modne stilistice još 2017. godine njezina “poželjnost” u zvjezdanom svijetu ne jenjava. I dalje je njihov izbor broj jedan kad se radi o kreiranju njihovog osobnog stila, osmišljavanju outfita za turneje (odgovorna za posljednje dvije Bieberove turneje!), ili primjerice o izlasku na crveni tepih. 

Slučajna genijalka?

“Uvijek sam bila opsjednuta svojim osobnim stilom. Od kada sam bila djevojčica, voljela sam stalno kombinirati komade, odijevati lutkice i promatrala sam stil ljudi koji su mi bili u blizini. Odrastala sam radeći u očevom dućanu s odjećom, gledajući “Fashion File” s Timom Blanksom, čitajući “Sassy and Jane”. S vremenom se samo mijenjalo to da bi se kristaliziralo što bih trebala raditi”, kaže mi Karla na početku našeg razgovora koji je startao naizgled uobičajenim pitanjem.

No gledajući njezinu biografiju, štoviše, i njezin stav (čega smo se dotaknuli nešto kasnije u razgovoru), zaključili biste da je igrom slučaja završila u modnom svijetu… Sama je rekla više puta kako nije jedna od onih koja je “oduvijek znala da će završiti u modnoj industriji”. Štoviše, izvan rada u očevom dućanu, karijeru je započela na gastro sceni. Od konobarenja, vođenja restorana, do toga da bi već u ranim dvadesetima u svoju radnu knjižicu upisala titulu sommeliera. Isto joj je dovelo u život mnoge nove ljude, a među njima i budućeg supruga, fotografa Matthewa Welcha, koji nije dvojio ni minute da je mora odvesti sa sobom u Los Angeles.

Kako su se uvijek snalazili s budžetima i snimanjima, bilo je jasno da se Karlin urođen osjećaj za stil mora nekako iskoristiti te mu je počela pomagati na setu stilizirajući klijente. “Moji prvi poslovi toliko su se razlikovali… Od snimanja naslovnice albuma do rada na oglasima za lokalne brendove. Sa zvijezdama sam počela raditi tek nakon pet, šest godina. Ali to je bilo dobro za mene i “brušenje” mog tada samo talenta, bez nekog konkretnog znanja. Iz tih različitih iskustava puno sam naučila. Definitivno sam onaj tip koji je učio po putu”, pomalo nostalgično kaže Karla. 

Njezin potpis je… da potpisa nema

Ono što također posebno upadne u oči kad se upoznajete s likom i djelom Karle Welch je to što ćete, u suprotnosti s mnogim drugim stilistima, teško prepoznati da se neka zvijezda odlučila baš za nju. I to je, naravno, namjerno. Pitam je kako izgleda taj proces prilagođavanja i pronalaženja osobnog stila klijenta umjesto prilagođavanja svome. “Da, definitivno je moj stil taj da moji klijenti i klijentice izgledaju najbolje što mogu, ali u svom jedinstvenom stilu… Naravno, to zahtijeva jako puno rada”, smije se Karla.

“Nakon što upoznam klijenta, posvećujem se pronalasku smjera u kojem njegov stil mora ići, koji stil je najbolja refleksija njega samog. Nekad je to jako intuitivno, a ponekad na tome radim i u suradnji s klijentom. Neki od njih i jako vole modu, pa se vole poigravati s puno različitih stilova, dok neki imaju stav “dobro, samo me odjeni”. No svi imaju zajednički nazivnik da i vjeruju te da nam je cijela ta igra jako zabavna. Volim sve korake tog procesa”, kaže Karla, a nezaobilazan je dojam koliko je zaljubljena u svoj posao.

Međutim, s obzirom i na malo drukčiji pristup klijentima, sigurna sam da odnekud crpi inspiraciju. “Cijelo vrijeme se inspiriram. Glazba mi je veliki faktor u životu, priroda, ljudi… Mislim da je učenje svih tih referenci da vas prirodno zanimaju stvari jako važan faktor toga da ste dobar storyteller. Učite, a onda to znanje prilagodite sebi i svome stilu.”

Modna kulerica

Ako postoji nešto u što smo više zaljubljeni negoli njezin rad, to je ona sama. Uvijek odaje dojam samopouzdanosti, neopterećenosti i svojevrsne nefascinacije blještavilom Hollywoda i holivudskih zvijezda. I ta mi je tema bila cijelo vrijeme na vrhu jezika, kako se nosi s pritiscima zvjezdanih zahtjeva, visokih očekivanja, ima li dana kad sumnja u sebe i kako to rješava? “Mogu reći da imam jako puno samopuzdanja što se tiče mog rada jer znam koliko vremena i truda unosim u taj rad. Za svaki posao koji dobijem, svaki outfit, unosim jako puno energije na razmišljanje u kojem smjeru ići, s čime će modna kuća ili klijent(ica) biti zadovoljni itd. Primjerice, mora voljeti look koji moj klijent nosi, moram s njime dijeliti samopouzdanje oko njega.”

“Naravno, uvijek dođu trenuci umora i zamora, ovaj posao doista zna biti nemilosrdan, ali onda dobiješ onaj jedan čarobni trenutak i opet si sto posto predan”, odgovara mi Karla smijući se. “Prirodno jesam dosta chill karakter. Naravno, zahtijevam savršenstvo što se tiče posla i usluge koju pružam klijentima. Pritisak zna biti snažan, ali s druge strane, nije da radim na pronalasku lijeka za rak… Posao mi je da se brinem za svoje klijente i ne mogu se stresirati previše, ne smijem im prenositi lošu energiju!”

Neustrašiva (elegancija)

Iako mi je Karla odbijala definirati svoj stil osim onog da je podređen klijentu, činjenica jest da jedino kako su je uspjeli modni insideri opisati jest “neustrašiva elegancija”. No mi bismo je nazvali i samo – neustrašivom. Osim što je u modnom smislu osoba koja voli riskirati umjesto igrati na sigurno, Karla je oduvijek slovila i kao osoba koja je imala snažnu potrebu biti vokalna oko društvenih pitanja.

Tako je još 2017. godine, na Američkoj dodjeli glazbenih nagrada za svoju klijenticu Tracee Ellis Ross, koja je vodila dodjelu, od 12 lookova odabrala samo afroameričke dizajnere kako bi im pridala pažnju koju zaslužuju, poput Pyera Mossa, Sergia Hudsona i Nicolasa Jebrana. “Dali smo prostor dizajnerima koje, nažalost, ne vidimo često na crvenim tepihu”, komentirala je tada. Nešto kasnije primjerice njezin brend Karla imao je suradnju brendom Levi’s, koji ne samo da se rasprodao u 24 sata nego je tim putem prikupila više od milijun dolara koje je donirala udrugama koje se bore protiv jednog od, nažalost, poznatih problema u Americi – dostupnosti oružja.

“Ne mogu ni zamisliti da imam ovakvu platformu, a da je ne koristim u neke društvene svrhe”, kaže mi Karla kad smo se dotaknuli njezinih aktivnosti na društvenim mrežama čiji profili broje stotine tisuća followera.

Na njezinom ćete profilu, između fotki s crvenog tepiha, pronaći i puno postova koji apeliraju na političke i društvene promjene. Prozivanje senatora, pozivanje na sudjelovanje o važnim društvenim pitanjima poput ženskog prava na izbor i glasanje. Sada je jako aktivna oko Black Lives Matter pokreta, a njezine najveće nade ove godine nisu odijevanje the glumice trenutka ili dobivanje neke skupe kampanje, “nego to da će biti izabran novi predsjednik”, kaže Karla, koja za sebe kaže da je oduvijek bila buntovnica u srcu. Pitam je kako onda vidi modni svijet, koji sâm prima dosta kritika oko načina na koji ta industrija utječe na društvo. “Mislim da ima puno kvalitetnih ljudi u modnom svijetu, ali također mislim da napokon dolaze dobrodošle promjene i ponosna sam što sam dio toga!“, uzima onu upečatljivu, zamišljenu pauzu, pretpostavljam promišljajući o poruci koju želi poslati, te nastavlja: “Promjene kreću od svakoga od nas. Nosite ono što imate. Kombinirajte što imate. USPORITE!”, poentira mi povišenim tonom. Poruka čije smo važnosti svi svjesni, a toliko  inertni je početi prakticirati. “Svi zajedno trenutačno hodamo preko mosta prema jednom novom svijetu. Mislim da je promjena moguća, ali moramo natjerati velike korporacije da naprave jako velike promjene.” rezimira mi Karla. I u pravu je. Insajderi modnog svijeta dobro znaju – potrošači i klijenti su ti koji definiraju pravila igre, ne modne kuće.

Flash!

Top styling savjeti

  • Otiđite u kupovinu u “svom ormaru”. Dobro pogledajte komade, kombinirajte što ide najbolje s čime i nosite te lookove. 
  • Pronađite komade koji vam odgovaraju sada – nemojte čekati neku savršenu težinu.
  • Ormar organizirajte po sekcijama i bojama. 
  • Kupujte manje i kvalitetnije. 

Capsule garderoba ključnih komada

Haljina u kojoj se uvijek osjećate dobro. 

Odijelo u kojem se uvijek osjećate moćno.

Traperice u kojima se osjećate kao kulerice.
Chic ravne cipele.

Savršen T-shirt.

Najdraži look

Uvijek volim vidjeti ženu u dobrom odijelu… a isto vrijedi i za mene!

OVAJ INTERVJU OBJAVLJEN JE U TISKANOM IZDANJU ČASOPISA GRAZIIA BROJ 252