YouTube je oduvijek bio na mudrom teritoriju između društvene mreže i streaming platforme. Sadržajno već desetljećima balansira između zavanih video sadržaja, glazbenih spotova, edukativnih materijala i tutorijala i live prijenosa. Ovo potonje sad je maksimalno iskoristio, postavši novo odredište prijenosa dodjele Oscara

Tradicija je pojam kojim se Oscari nerijetko diče kao središnje događanje u filmskoj industriji. Klasično holivudsko okupljanje ima gotovo isti koncept desetljećima. Dodjela se prilagođavala kulturnim trendovima, mijenjala broj kategorija, izmjenjivanjivala voditelje i pravila u glasovanju, ali ono što je ostalo isto jest brendiranje kao monumentalni događaj u industriji koji svoju grandioznost utvrđuje live televizijskim prijenosom. I dok su neki jednako veliki događaji već počeli koketirati s live prijenosom na streaming platformama kao što su Netflix ili HBO Max, Akademija se u duhu tradicije držala televizije.

No kontinuirani rast YouTubea kao besplatne platforme koja doseže daleko najveći broj korisnika od svih društvenih mreža i streaming servisa pokazao se dovoljnim da i ovaj bedem Hollywooda počne eksperimentirati. Oscare ćemo za četiri godine gledati na YouTubeu, čime u SAD-u barem završava dugogodišnja TV tradicija i počinje nova era streaming prijenosa  filmske nagrade.

Od 2029. godine YouTube će imati ekskluzivna globalna prava na prijenos najveće noći u Los Angelesu. Ne samo da će prenositi ceremoniju, nego će prava dobiti i na pokrivanje događanja i intervjua na crvenom tepihu koji uvijek prethode samoj dodjeli. Prenosit će i behind the scenes sadržaje i dobiti pristup The Governors Ballu, tradicionalnoj proslavi nakon Oscara.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by The Academy (@theacademy)

U širem kontekstu ugovora, YouTube će biti i mjesto na kojem će se objavljivati nominacije te prenositi nagrade Akademije za studente te bilo kakvi filmski programi i podcasti Akademije. Za YouTube će ovo biti nastavak obaranja rekorda, prema dosadašnjem iskustvu. U rujnu je, primjerice, platforma u SAD-u prenosila utakmice NFL-a i dosegnula rekordnih 17 milijuna gledatelja. Hollywood Reporter u svojoj analizi prenio je da će i YouTube TV biti najveći pay-TV servis u SAD-u kroz iduću godinu.


Dio je ovo šireg kulturnog konteksta i onog u industriji. Prije nekoliko tjedana odjeknula je vijest o Netflixovom preuzimanju Warner Brosa, a ovaj streaming gigant već je dobio prava na prijenos SAG Award nagrada. U industriji zabave četiri su najvažnije nagrade koje se dodjeljuju u SAD-u – Grammyji, Emmyji, Zlatni globusi i Tonyji, a dodjela Oscara prva je koja se u potpunosti „seli” na streaming prijenos. Zlatni globusi i Emmyji prikazuju se na CBS-u, ali se paralelno streamaju na Paramount+ servisu. Ova događanja svjedoče o sve većim naporima da se dosegne šira, ali i nova publika. Oscarima gledanost pada otkad su dotaknuli vrhunac sredinom devedesetih godina. U 2025. prijenos na ABC-ju gledalo je tek 19,7 milijuna gledatelja, dok su brojke nadmašivale 40 milijuna u devedesetima i početkom 2000-ih.

Foto: Profimedia, Instagram