Svjetska glazbena i modna scena neprestano se međusobno isprepliću. Nedavno je preminuo Antony Price, modni dizajner poznat upravo po tome što svojim klijentima, mahom poznatim glazbenicima, nije radio tek stylinge nego je i kreirao cjelokupne imidže i estetiku. Glazba stvara puls pop kulture koji modna scena potom transformira i subverzira te uzrokuje novu lančanu reakciju – stvaraju se cijeli vizualni klasteri koji postaju trendovi ili stilovi određenih zajednica. Jedan zgodan spoj modne i glazbene scene u Hrvatskoj dogodio se nedavno i u novoj kolekciji brenda Daka Jackets, dizajnerice Romane Dake
U karakterističnoj edgy estetici, njezine su jakne ručno oslikane prema željama klijenata, u potpunosti su custom-made su i izrađene su korištenjem patchwork tehnike. Oslikani blejzeri, oversized traper jakne, dugački kaputi, ali i torbe i šilterice dio su ponude koja se uklapa pod slogan “fashion with a message”.

“Svaki DJ model poseban je i autentičan. Sve je krenulo od ideje povratka kvalitetnih materijala, krojeva i modela. U današnje vrijeme takvu kvalitetu možemo naći u vintage komadima; prije je bio naglasak na kvaliteti, a danas je na kvantiteti. Takve komade sam počela pribavljati i “pimpati”, oslikavati i oživljavati na svoj način”, govori nam Romana.
Sve su jakne oslikane ručno i prilagođene idejama klijenata, pa je proces izrade uvijek individualan. “U ponudi imam i opciju da mi klijent donese neku svoju staru jaknu ili sako iz ormara. To mi je još i najdraže. Jer poanta je u recikliranju, a ne u konstantnom trošenju i kupovanju nečega što nam ne treba. Tu ja volim “udahnuti život” u takav komad i personalizirati ga prema osobi. Ne postoje dvije iste DJ jakne ili komada.”


Kako se pritom spaja svijet glazbe i mode? Ambasadori posljednje i najnovije kolekcije jesu DJ-jevi iz kolektiva Atlantida. Producentski tim čine Einfakinn (Bruno Čubić), Viktor (Viktor Šimunić) i Turk (Danijel Turk), a odlikuju se organic zvukom koji priziva deep i melodic house. Kolekcija je nastala u svrhu proslave uspješne event sezone koju Atlantida zatvara 31. prosinca u Liftu, relativno novom mjestu na clubbing sceni koje se otvorilo krajem prošle godine.


Njihova suradnja nije počela niti je ograničena samo na kolekciju; štoviše, Romana nam priča kako je upravo Bruno (Einfakinn) bio inicijator Daka jackets brenda: “Ja sam sve nešto crtkarala doma, a on je bio moj vjetar u leđa. Prva izložba i prvi showroom bili su na njegov nagovor.”
Kolekcija je bila prirodan nastavak priče, prema Romani: “Atlantida je skupina velikih kreativaca, umjetnika, ljudi koji stvarno vole to što rade. Mislim da se to osjeti i vidi po publici. Atlantida je također pokret i ta publika – ljudi koji vole dobru glazbu, koji je stvarno slušaju, ljudi koji plešu i nisu na mobitelima. Atlantida je pokret uništenja negativne energije dobrom glazbom, širenjem pozitive i ljubavi. Stoga, s obzirom na to da jako volim elektroničku glazbu koja me prati cijelo moje odrastanje, raditi s ovakvim DJ-evima velika je čast.”

Kolekcija koju članovi Atlantide nose reflektira upravo autentičnost kao osnovnu vodilju brenda Daka Jackets.
Izrada komada počinje razgovorom s klijentom, u kojem želi saznati detalje o osobi za koju kreira komad – što voli, što je inspirira i čime se bavi. Natpisi koje stavlja na jakne moraju biti inspirativni ili sarkastični, a cilj joj je dotaknuti osobu koja nosi jaknu, ali i one koji je zamijete. Romana nam objašnjava da joj je najveći izazov klasika jer joj leži upravo suprotno, apstrakcija.

Budući da smo kolektivno naviknuti na uniformirano i masovno, zanimalo nas je kako vidi razvoj custom-made mode u tom okruženju, tko su njezini primarni kupci i zašto bismo trebali više skrenuti pozornost na dizajnere koji stvaraju ručno rađene komade.

“Mislim da smo došli do velikog zasićenja tržišta. Ima previše svega, ali previše nekvalitetnog. Poanta je i dalje na kvantiteti, trošenju, bacanju i konstantnom kupovanju novih stvari. Mislim da je ipak budućnost u rukama i u svemu što se radi ručno – u posebnim modelima i kvaliteti koju nema baš svatko. Mislim da se kao društvo ipak vraćamo cijenjenju pravih vrijednosti.”
Foto: Daka jackets


