Ako bismo trebali navesti jedan model cipela koji se vraća svaku jesen, onda bi to bez premca bile mokasine. Ove sezone su, doduše, popularnije nego ikad, a u ponudi modnih brendova prevladavaju upečatljivi modeli debelog potplata.
Prema svim postojećim legendama, mokasine je izumio norveški postolar Nils Gregoriusson Tveranger u 20. stoljeću. Mladost je proveo u Americi, učeći postolarski zanat. Nils se vratio u Norvešku kada je imao 20 godina, u isto vrijeme stvorio je vlastiti model cipela koje je nazvao “Aurland mokasine” (malo kasnije – “Aurland cipele”) u čast norveškog grada Aurlansa, gdje je proveo je djetinjstvo. Mještani su voljeli ove cipele i ubrzo su postale vrlo popularne. Mokasine su se počele izvoziti u Europu, gdje su ih primijetili američki turisti. Tako se slava o “norveškim mokasinama” proširila svijetom.
Na temelju ovog modela postolarska obitelj Spalding iz Amerike počela je izrađivati iste cipele. Jednostavne cipele dosegnule su vrhunac popularnosti osamdesetih godina prošlog stoljeća, kada je i sam Guccio Gucci, osnivač poznatog modnog brenda Gucci, izjavio ljubav prema mokasinama (dodao im je poznatu metalnu kopču). Nakon toga, mokasine su postale pravi “elitni” atribut – svi na Wall Streetu su ih nosili gotovo kao dio uniforme. Ništa manje popularne nisu mokasine niti danas kada su rado viđen dio svakog outfita, od casual i poslovnih varijanti pa sve do onih za večernje izlaske.
Foto: Zara, Answear.hr