Ako pratite modni i celebrity svijet, zasigurno dobro znate bugarski brend BY FAR. Njihove torbice i cipele već od prvog dana nose svjetske zvijezde poput Belle Hadid, Kendall Jenner i Kaije Gerber, a sada su nadopunile ponudu brenda te su predstavile liniju odjeće slične chic i nepretenciozne estetike po kojoj ih znamo i volimo.

BY FAR modni dodaci jednostavno imaju onaj tako poželjan cool factor te iako dobro poznat, brend je zadržao insajderski status pa ga često nose ljudi iz modne industrije i fashionistice koje cijene kvalitetu izrade te nonšalantnu eleganciju kojom zrače. I kolekcija odjeće zaigrana je i zabavna kao i accessories brenda, a dizajnerica je kroz nju htjela zadovoljiti svoju potrebu za komadima meke udobnosti i svježe spontanosti, što je postigla igrom bojama i korištenjem vrhunskih materijala. BY FAR su prije osam godina osnovale sestre Valentina Ignatova i Sabina Gyosheva te bliska prijateljica Denitsa Bumbarova, a danas njihove komade, osiu njihovom webshopu, možete nabaviti i u vodećim svjetskim multibrend dućanima kao što su Luisa Via Roma i Le Bon Marche, te flagship dućan u Los Angelesu. U zanimljivom razgovoru koji slijedi, kreativna direktorica i jedna od suosnivačica Denitsa Bumbarova otkrila nam je sve o počecima brenda, što misli da je zaslužno za golemi svjetski uspjeh brenda koji su postigle, kao i čime se posebno ponosi.

Kreativna direktorica Denitsa Bumbarova

Možete li nam reći nešto o Vašem backgroundu – što ste radili prije nego ste osnovali brend? Jeste li oduvijek voljeli modu, posebno modne dodatke?

Počela sam putovati sa 16 godina, kad su me modni agenti otkrili u Bugarskoj kako bih radila kao model. Bila je to rijetka prilika, u to vrijeme, da istočni Europljanin vidi svijet. Prvo potaknuta mamom, moda je dodatno produbila moje zanimanje iz djetinjstva za umjetnost, film i dizajn, cijelo vrijeme shvaćajući vitalnu povezanost te industrije s našom kulturom.

Kako to da ste se odlučili na osnivanje bremda BY FAR?

Uvijek sam osjećala potrebu za dizajniranjem, ali nikad nisam ni sanjala da bih to mogla raditi profesionalno. Samo su moji prijatelji “patili” od mog nepomirljivog mišljenja o tome kako se trebaju odijevati ili koje bi boje trebao biti njihov kauč. Spoznaja da mogu kombinirati ono što me prirodno privlači sa stvaranjem nečeg korisnog došla je nakon što sam rodila sina. Naišli smo na obiteljsku tvornicu cipela u malom gradu u našoj domovini Bugarskoj, i tada je Sabina potaknula moju dugogodišnju sklonost i pokrenuto je stvaranje prve kolekcije cipela BY FAR.

Kad je točno osnovan brend? Postoji li značenje iza imena – zašto se zovete BY FAR:)?

BY FAR smo u proljeće 2016. godine osnovali ja i moje prijateljice iz djetinjstva Sabina i Valentina, a nazvali smo ga po našim sinovima Filipu, Alecu i Romanu.

Kako dijelite uloge između sebe, tko je zadužen za koje područje? Kako je raditi s prijateljima?

Ja sam odgovorna za sve kreativno, a Sabina upravlja poslovnom stranom. Obje radimo zajedno na strategiji i vrlo smo ponosne što tvrtku vode žene. Do dan-danas su u našem timu uglavnom žene, nekih 70% ili više, što mislim da je ključno za ravnotežu u svijetu poslovanja. Sjajno je raditi s prijateljima i stvoriti atmosferu u kojoj su ljudi ozbiljno ambiciozni, otvoreni i zabavni.

Nisam znala da Bugarska ima tako snažno nasljeđe proizvodnje cipela. Možete li nam reći nešto o tome i koliko je važno da tamo proizvodite svoje cipele i torbe?

U središtu uspjeha Bugarske u modnoj industriji leži duboko ukorijenjena tradicija u obrtništvu. Mnogi proizvodni pogoni u zemlji su obiteljski, prenoseći neprocjenjive ručne vještine s koljena na koljeno. Neke od naših cipela, torbi, modnih dodataka i odjeće proizvode se ovdje, ali proizvodimo i u Italiji, Španjolskoj i Portugalu, dok je naša kolekcija mirisa proizvedena u Francuskoj. Bugarska je značajna kao i svaka druga zemlja koja zadovoljava naše standarde kvalitete materijala i pažnje prema detaljima.

Iako ste počeli s cipelama, koje su, naravno, također fenomenalne, čini mi se kao da su vaše torbe ono s čime većina ljudi povezuje brend: modele  “Rachel”, “Billy”, “Mini” svi dobro poznaju. Kada ste počeli raditi torbe, koje su inspiracije iza tih popularnih modela?

Prvu kolekciju torbica lansirali smo 2018. godine i odmah su je odabrale slavne osobe, holivudske ikone pa čak i osobe poput Michelle Obame i Maye Musk. Moj pristup dizajnu za BY FAR oduvijek je bio potaknut činjenicom da sam i predani kupac, a stvaram samo stvari koje volim i osjećam da nedostaju na tržištu. Inspiracija može biti bilo što – osjećaj, boja, prekrasan materijal, ono što je na vijestima, nova pjesma, stari film.

Imate stvarno puno “celebrity” fanova. Tko su još vaši kupci?

Osjećamo se tako privilegiranima što nas podržava toliko talentiranih ljudi koji istinski vole i nose naše proizvode iznova i iznova. Do danas sam uvijek iznenađena i preplavljena osjećajima kad vidim naše proizvode na ulicama velikog grada poput primjerice Londona, i nije važno radi li se o poznatoj ili nepoznatoj osobi, osjećaj je uvijek tako poseban.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BY FAR (@byfar_official)

Nema puno brendova modnih dodataka koji se prošire i na odjeću. Kako ste odlučili da želite dizajnirati i to?

Linija odjeće prirodna je progresija svega što smo izgradili u posljednjih osam godina i sada smo napokon u mogućnosti prikazati BY FAR osobu u punom sjaju i kompletnosti. Veliko je zadovoljstvo raditi s dizajnerskim timom koji smo sastavili i svi uživamo u slobodi stvaranja onoga što želimo.

Recite nam nešto o aktualnoj kolekciji brenda, koje su bile inspiracije, za kakvu ženu dizajnirate?

Sve i svašta može biti inspiracija! Čini se da moja potreba za pronalaženjem ravnoteže između skromnosti i seksepila, jednostavnosti i izražavanja informira konačne odluke. Dizajniram za profesionalnog, informiranog, samosvjesnog kupca, otvorenog uma. BY FAR žena voli se zabaviti, ne boji se preuzeti rizik, energična je osoba. Dizajniram imajući na umu njezin stvarni život.

Koliko je bilo teško postati tako globalno uspješan i poznat brend, počevši izvan jedne od modnih prijestolnica?

Imali smo sreće, ali smo i odabrali pravi trenutak. BY FAR je bio jedan od prvih “autsajderskih” brendova ove industrije koji je rastao zahvaljujući usponu i utjecaju društvenih medija. Povrh toga, većinu vremena jednostavno stvaramo pravi proizvod. Naravno, ima još puno toga što možemo tražiti od sebe, puno toga što još možemo napraviti, a savršenstvo je uvijek pred nama. Budući da postoje određeni elementi oko kojih nikad ne pristajemo na kompromise, vjerujem da je BY FAR prepoznat iz pravih razloga – napornog rada talentirane skupine ljudi.

Održivost je u srži brenda. Možete li nam reći nešto više o tome kakve održive prakse imate u BY FARu i koliko vam je to važno?

Smatramo da je izrada lijepih, dugotrajnih proizvoda i optimizacija našeg poslovanja prema kružnom modelu put naprijed. Od samog početka uvijek smo koristili materijale i zanatske metode koje čine što manje štete – naša proizvodnja je u malim obiteljskim tvornicama u Europi, gdje s ponosom podržavamo nastavak starih tradicija u obrtništvu.

 

Foto: BY FAR