Biojestivi dizajn

Ako ste ljubitelji dizajna, televizijske emisije “Shark Tank” ili ste jednostavno uvijek u žarištu svega, možda ste već čuli za brend Loliware. Vrlo moguće jer je to jedan od revolucionarnijih tandema koji se u posljednje vrijeme pojavio u području produkt-dizajna

Chelsea Briganti i Leigh Ann Tucker vrlo vjerojatno su pionirke mnogih budućih pokreta u produkt-dizajnu. Osim što su napravile multifunkcionalan proizvod, bacile su novo svjetlo na druge stvari. Prije svega, možda su nam novi, održivi i dobri za okoliš materijali nadohvat ruke, baš poput njihovih čaša napravljenih od želea koje bi, prema njihovoj viziji, trebale zamijeniti sve plastične čaše koje koristimo na rođendanima, druženjima, sajmovima, konferencijama, koncertima… zapravo na gotovo svakom događanju koje možete zamisliti! Uzevši u obzir to da se jedna plastična boca u prirodi razgrađuje čak 450 godina, i više je nego dobrodošla njihova ingeniozna ideja – zašto ne bismo te potrošne proizvode radili od materijala koji se može razgraditi za, primjerice, svega 60 dana? Ili, ako baš želite, možete ga čak i pojesti!

Njihov brend, Loliware, koji je sve to, razgradiv u 60 dana i jestiv, toliko je dobro prihvaćen da su Chelsea i Leigh Ann već počele s nadogradnjom. Početkom godine krenule su s proizvodnjom slamki od istog materijala, Lolistraw. Za Loliware su prikupile više od milijun dolara, a Lolistraw nimalo ne kaska za njim, već sada broji prikupljene milijune u investicijama. U čemu je kvaka?
Loliwar je potrošna čaša koju možete pojesti. Napravljena od morskih trava, 100 posto je prirodna, a dolazi i u pet različitih okusa, s posebnim ciljem – u potpunosti transformirati industriju stolnog posuđa i pakiranja. Iz nje možete piti vodu, sokove, jesti deserte… Bilo koji napitak ili desert sobne temperature ili ispod sobne temperature. Kada uzmemo u obzir činjenicu koliko se tona dnevno plastičnog potrošnog materijala baci u prirodu, ovaj njihov izum je idealna alternativa za događanja koje prati i velika količina otpada.
Štoviše, dizajnericama je u cilju napraviti alternativu čak i plastičnim bocama jer održivi dizajn je njihova strast od kada su upisale “Parsons School of Design”. Stoga nikoga nije iznenadilo to da su na jedan od prvih natječaja na koji su se prijavile poslale ovakve vizionarske čaše, ili kako su ih prozvali, “čaše budućnosti”.

Interes je za njima toliki da su čak i gostujući u popularnoj televizijskoj emisiji “Shark Tank”, koja spaja investitore milijunaše i milijardere s poduzetnicima, pridobile svih pet investitora. Iako su tražile svega 150.000 dolara, dobile su 600.000 dolara! Tamo se jasno dalo do znanja to da same čaše nisu toliko zanimljive koliko ideal i potencijal iza svega. Opcije su gotovo beskrajne gdje sve ova tehnologija može zamijeniti plastiku koja je jedan od najvećih zagađivača planeta.

No, najbitnije od svega jest to da su Loliware samo dio novog trenda u pakiranju proizvoda, među kojima su, primjerice, i Ooho jestiva plastična boca. Nove generacije dizajnera sve su svjesnije u kojem se stanju naš planet nalazi, te skupa s Loliware brendom dizajniraju jedno bolje sutra za naš planet – budućnost bez plastike.

 

 

 

 

 

mm
Nives Bokor

Glavna urednica