Jedna od 5 žena žrtva je verbalnog nasilja od strane partnera, naglašava tvrtka Avon, koja povodom Svjetskog dana borbe protiv nasilja nad ženama započinje i 16-dnevnu #SpeakOut “NOMOREverbalabuse kampanju
Novo istraživanje kozmetičke tvrtke Avon i globalne zaklade NO MORE otkriva da je jedna od pet žena redovno izložena verbalnom zlostavljanju od strane intimnog partnera. “Znajući da je svaka treća žena žrtva nekog od oblika nasilja, važno je prepoznati baš ovaj, verbalni oblik, jer ga je najteže okarakterizirati kao nasilje i prečesto se previdi te prihvaća kao normalno”, kažu iz Avona.
Istraživanje, koje je ispitalo više od 8300 žena u osam država svijeta, uključujući Veliku Britaniju, Poljsku i Italiju, također je pokazalo da gotovo dvije od pet ispitanica u dobi od 25 do 34 godina doživljavaju potencijalne znakove verbalnog zlostavljanja u svojoj vezi – dakle, najviše baš u trenucima zasnivanja ozbiljnih veza. Kao rezultat toga, više od trećine žena (36 %) nesigurno je u pogledu vlastite vrijednosti.
Upravo iz ovih razloga Avon u Hrvatskoj donira 50.000kn Udruzi Brod kako bi konkretno pomogao žrtvama nasilja kroz profesionalnu podršku i rad skloništa. Naime, više od trećine žena (35 %) promijenilo je mišljenje o sebi zbog negativnih komentara intimnog partnera, što se povećava i na 39 % kod žena u dobi od 25-34 godina. Čak ih 81 % vjeruje da je potrebno učiniti više kako bi se već od mladosti, muškarci adekvatno obrazovali o ispravnim uvjerenjima i stavovima prema ženama. U suradnji s globalnom zakladom NO MORE i Udrugom Brod, Avon progovara protiv verbalnog nasilja uz hashtagove #SpeakOut #NOMOREverbalabuse.
Svake se godine 25. studenog u svijetu pokrene poziv na progovaranje protiv nasilja, na Svjetski dan ove borbe i početak 16 dana aktivizma. U Avonu ovaj put naglasak žele staviti baš na verbalno nasilje i njegovu ulogu u prisilnoj kontroli te pomoći da se takvo prepozna. Kampanju buđenja svijesti pratite na Avonovom Instagram profilu i dijelite znakove prepoznavanja – važno je doprijeti do svake osobe, susjede, prijateljice, sestre, žrtve nasilja.
View this post on Instagram
Važno je znati prepoznati nasilje, kako bi mogli reagirati i progovoriti #SpeakOut!
Na pitanje o traženju podrške u vezi s problemima verbalnog zlostavljanja, jedna od 10 žena (11 %) izjavila je da ne zna kamo se obratiti, a dvije od 10 nisu mogle poduzeti ništa jer imaju partnera koji sve kontrolira te nemaju samostalnu moć odlučivanja ili se previše boje posljedica. Ove prepreke traženja pomoći rezultiraju time da mnoge žrtve ostaju zarobljene u nasilnim odnosima.
Od brige za sebe do zajedničke podrške: treba reći “stop”, ne okretati glavu, nego žrtvi koja živi pored tebe, pomoći i pružiti podršku. “Evo, i ove smo godine upravo primili donaciju od 50.000kn koja nam je došla u pravo vrijeme – kad se borimo s mnoštvom dodatnih nepovoljnih okolonosti koje je dovela npr. izolacija zbog covid-19 pandemije, strah od gubitka posla, financijska ovisnost od muškarca i strah od danas izrazite neizvjesnosti… Sve to najviše negativno utječe na žene. Žene su te koje rade u uslužnim djelatnostima, žene su te koje brinu o djeci i obitelji, žene su te koje za iste poslove bivaju manje plaćene od muškaraca i na kraju, žene su te koje su prisiljene trpiti različite oblike muškog nasilja, primorane staviti u fokus sve drugo osim svojih života. Važno je pokazati im da jesu vrijedne, da mogu i trebaju biti snažne, da ih naučimo da se izbore za sebe i ne dozvole verbalno ugnjetavanje” govori nam Anamarija Matanović, voditeljica projekata Udruge Brod.
Skoro polovica žena (47 %) doživjela je negativne komentare od strane partnera o svom izgledu, inteligenciji, poslu i karijeri, težini i odjeći. Više od polovice (55 %) žrtve su ograničavanja komunikacije s obitelji, prijateljima – manipulacije koja dovodi do otuđivanja i lakše kontrole od strane zlostavljača.
Od okretanja glave do progovaranja protiv nasilja
Od žena koje su bile izložene verbalnom zlostavljanju, 16 % ih je tražilo podršku, pri čemu je 30% tih žena otišlo do člana obitelji, a 26 % do prijatelja. Unatoč relativno malom broju u ovoj anketi, zanimljivo je da su neke ispitanice rekle da su tražile podršku od vanjskih izvora kao što su terapeuti ili frizeri (2 %) te njihovi Avon kontakti (2 %). U odnosu koji se kontrolira, gdje je zlostavljač izolirao žrtvu od prijatelja i obitelji, može se dogoditi da baš ovakve skupine, koje su jedini nenadgledani odobreni kontakt, budu ta prevažna linija spasa. Dakle, to može biti svatko od nas.
S mrežom odnosa unutar vlasite zajednice, Avon nudi obuku za svojih pet milijuna Avon Ladies diljem svijeta, uključujući alate s resursima za prevenciju, promatranje i podršku. Obuka se također nudi nizu zaposlenika volontera/ambasadora koji su kontakt podrške kolegicama koje možda doživljavaju obiteljsko zlostavljanje, regulirano putem Avonovog globalnog protokola o rodno uvjetovanom nasilju.
Od vlastitog djela do globalnog pokreta
Među ženama diljem svijeta postoji snažan osjećaj da je potrebno učiniti više na educiranju mladića o njihovim uvjerenjima i stavovima prema ženama (81 %), a više od tri četvrtine žena vjeruje da postoje duboko ukorijenjeni problemi u društvu, u smislu kako se muškarci odnose prema ženama, a koje treba riješiti.
Svatko od nas svoj doprinos može dati kupnjom Avonovih proizvoda sa znakom beskonačnosti. Sav neto prihod donira se lokalnim organizacijama kako bi se konkretno pomoglo u borbi protiv nasilja, te se pokreću važne kampanje buđenja svijesti o ovom problemu.
Razbijajući šutnju oko rodno uvjetovanog nasilja: Avon i NO MORE pokrenuli su ovu globalnu kampanju dizanja svijesti kako bi ljudima pružili ključne informacije o znakovima verbalnog zlostavljanja, što učiniti ako je netko koga poznajete u nasilnoj vezi i kamo se obratiti za pomoć, uključujući zbirku inspirativnih priča preživjelih. Kako bi podržao žene koje su doživjele zlostavljanje i kao dio svoje 135. obljetnice postojanja, Avon također priprema donaciju 1,35 milijuna dolara bespovratnih sredstava nevladinim organizacijama diljem svijeta za financiranje projekata podrške za život nakon zlostavljanja.
Angela Cretu, Avon CEO komentira: “Naše istraživanje naglašava koliko je ključno poticati razgovor o svim oblicima rodno uvjetovanog nasilja, bilo verbalnog, emocionalnog ili fizičkog.
Tijekom posljednjih 15 godina, Avon svojom misijom želi staviti kraj nasilju nad ženama i srušiti zid šutnje. S pet milijuna Avon Ladies diljem svijeta, s još više korisnica i zaljubljenica u Avon, predani smo obuci u prepoznavanju znakova, sigurnim razgovorima i konkretnoj potpori lokalnim nevladinim organizacijama. Ovih 16 dana aktivizma pozivamo ljude koji nisu sigurni što je verbalno zlostavljanje, da upoznaju znakove, da ih i sami podijele na svojim društvenim mražama: da se žrtve ne osjećaju izolirano, da znaju da nisu same.“
Foto:PR