Jesmo li već zaboravili na višednevna modna događanja, nedostaju li nam, je li ih vrijeme pregazilo ili je publika željna stajliš prigoda, doznati ćemo već idući tjedan jer 3. svibnja u Centu Z počinje ovo trodnevno mlado modno događanje.
Dvije Antonel(l)e, prijateljice i poslovne partnerice, zaljubljenice u modu i hrabre mlade poduzetnice udružile su snage i prošle godine pokrenule projekt „Atelijer“ kojim domaćoj modnoj sceni žele ponovno udahnuti život. Antonella Ušić Gotovac kreativna je direktorice, a Antonela Čakić izvršna producentica ovog projekta u kojem sudjeluje 160 modela, 40 frizera i isto toliko vizažista, 30 volontera, 11 sponzora, a očekuju preko 600 uzvanika.
Modne platforme su se ugasile, malobrojni dizajneri zadržali su dobru praksu prikazivanja kolekcija uživo, okrenuvši se samostalnim revijama, dok ostali funkcioniraju na različite načine, a svi se okupljamo digitalno, pratimo se i trgujemo po društvenim mrežama i web shopovima. Kako ste vas dvije odlučile vratiti modni vlak na stare tračnice?
Nas dvije smo oduvijek željele to raditi. Mi to radimo prvenstveno zato jer to nas ispunjava. Antonela (Čakić) je radila u svijetu event managementa i organizacije događanja, a ja sam nekoliko godina radila, odrasla na Cro a Porteru s Viktorom. Trenutak se dogodio nakon korone, odlučile smo pokrenuti svoj događaj.
Projekt je mlad, ali čovjek mora od nečega živjeti, platiti račune. Uspijevate li zatvoriti financijsku konstrukciju?
Krenule smo tako što smo zvale partnere, suradnike, dizajnere i ljude s kojima samo do tada surađivale. Bilo je skeptičnih, što ne čudi jer projekt je novi, puno je neizvjesnosti, ali zbog prethodnih iskustava i suradnji ljudi su nas podržali. Financijski izdaci su veliki, sponzorske naknade nisu. Nije lako. Moramo raditi i druge stvari, ne možemo živjeti od Ateliera.
Kako projekt funkcionira, je li organizacijski princip za sudjelovanje isti kao nekad na sličnim projektima, odnosno što sve vi kao organizatorice osiguravate i plaćate? Produkciju, make up, frizure, promociju…
Tako je. Dizajnerima pokrivamo sve troškove revije, osim modela. Osiguravamo make up, frizere, produkciju, PR paket, na njima je da proizvedu kolekciju i plate honorar modelima.
Krenule ste u Klovićevim dvorima, prvi Atelier održao se u atriju, na otvorenom što je elegantna, iako neizvjesna zamisao. Obistinila se ono čega ste se, vjerujem, najviše pribojavale. Prve večeri, tik pred reviju pao je pljusak koji je potrajao možda čak i sat vremena. Dosta nezgodna situacija, ali ste uspjele! Vatreno krštenje, odnosno kišno.
Mogućnost kiše nas je mučila mjesecima unaprijed. Dan je bio lijep, topao i tik pred reviju nadvili su se oblaci i krenuo je pljusak. Naravno, bile smo u velikom stresu, ali nismo odustale. Nije ni Dior u Marrakechu, ni Dolce Gabbana u Veneciji, nismo ni mi.
A kreativni koncept projekta, probir dizajnera? Kako ste to osmislile?
Antonela je zvala sve dizajnere koje je poznavala s Cro a Portera, ja sam zvala one koje sam ja znala, pomogla nam je Tihana sa svojim idejama.
Imali ste i lijep odaziv. Na prvom Atelieru gledali smo revije poznatih imena domaće modne scene: Boris Pavlin, Ivica Skoko, Boudoir, Jet Lag, Bite My Style, Delight, Martina Herak, Luka Grubišić. Za ovo treće izdanje najavili ste Elfse, Marina Design, Arileo i druge koji će prikazati kolekcije za proljeće/ljeto 2023. Nije li već malo kasno?
Cilj nam je terminski se uklopiti u svjetske tjedne mode, dakle u ožujak, najkasnije početak travnja. Ali, s jedne strane, dizajnerima nije jednostavno pripremiti kolekcije istovremeno, a s druge strane ove smo sezone i mi imale problema s pronalaskom prostora. Imali smo unaprijed dogovoreni prostor, kao što je to bio slučaj s Klovićevim dvorima, u partnerstvu s gradom koji je zbog svojih planova i projekata pomicao datume, tako da smo opet došli do petog mjeseca.
A što se tiče samih kolekcija, nećemo gledati unaprijed, već ono što se kreira, šiva i nosi sada, ovog proljeća?
Moramo istaknuti brand Delight Ivana Friščića koji jedini prikazuje kolekciju unaprijed. Dizajneri zapravo rade kolekcije u momentu, za ono što se trenutno prodaje. Nema masovne proizvodnje, a i naši su kupci tako naučili, takve su im navike kupnje i praćenja trendova.
Neki imaju samostalan dan, zadnji dan je grupni? Kako spajate dizajnere, različite su estetike i publika?
Prvi dan ELFSI imaju samostalnu reviju, drugi će se dan, po prvi puta samostalno predstaviti BiteMyStyle Zorana Aragovića, a treći je dan grupni. Željele smo imati i četvrt dan, kada bi stilski uskladili grupe, međutim trenutno to nismo u mogućnosti. Zadnji dan ćemo gledati naše poznate dizajnere: Arileo, Marina Design, Martinu Herak, Luku Grubišića. Uz njih, gledati ćemo i reviju Anson’s što je komercijalan njemački brand čiji se dućan nalazi u samom Centru Z i ta je revija posvećena isključivo muškarcima tako da će oni imati priliku vidjeti najnoviju kolekciju i odmah moći kupiti komade kojim im se svide. Tu je i brand Jalize Couture iz susjedne Srbije koji oblači i Severinu. Naša velika želja jest da rastemo, da postanemo regionalni, a daj Bože i svjetski događaj.
Grad vas je dakle pomalo razočarao, ali vas je periferija zato lijepo ugostila. Podržao vas je Z Centar u kom ste pronašli lokaciju koja će zadovoljiti potrebe produkcije, a vjerujem da će i publika biti zadovoljna. Sjećam se Cro a Portera u garaži Westgate-a…
Suradnja se dobro uklopila jer to nije samo shopping centar, nego i centar zabave pa naša modna priča zaokružuje sve te zanimljive sadržaje. Tema ovosezonskog Ateliera je „The Future“, pa smo i mi odabrale garažu koja se može dobro scenografski prilagoditi s manje produkcije, s manjom potrošnjom električne energije. Produkcija će biti minimalistička, ali s elementima koji asociraju na „futurizam“ poput led ekrana, lasera, light showa. Pista će biti dugačka 50 metara i svih 220 sjedećih mjesta će biti „prvi red“, ostalo je stajanje. S jednim od partnera i s koreografkinjom Larisom Lipovac pripremamo jedinstveni plesni show koji će se pretvoriti u reviju… ali ne smijemo otkriti još sve, neka nešto ostane iznenađenje. Zadnji dan radimo i prvi „Model’s After Party“ na kojem također možete očekivati iznenađenja.
Kod vas onda neće biti borbe za sjedenje u prvom redu, neće biti povrijeđenih ega raznoraznih umišljenih veličina, mudro ćete svima omogućiti da budu „VIP“.
Da! Celbrity uvijek sjede u prvom redu, što je OK jer se radi o osobama koje surađuju s dizajnerima, ambasadori su njihovih brandova i dizajnerima je važno da ih lijepo ugoste. Također, dizajneri zovu i svoje ključne kupce koje također žele lijepo ugostiti. Stalo nam je da se i predstavnici naših medija dobro osjećaju i imaju dobar pogled, tu su i influenseri.
I kada prodefiliraju svi modeli, posao odrade suradnici, volonteri, zabave se uzvanici, sponzori pospreme svoje reklamne materijale, kada se ugase reflektori, laseri i svjetla, planirate li odmor ili posao ne staje?
Mi onda krećemo s prikupljanjem materijala, izradom izvještaja, prezentacija, za svakog sponzora pojedinačno obrađujemo materijale, sve kontaktiramo, sa svakim obavimo sastanak, saslušamo dojmove, kritike i prijedloge dok je još sve svježe i to je već početak priprema idućeg Ateliera koji će biti u listopadu.
Fotografije: Zvonimir Ferina