Valentinovo ili Dan zaljubljenih obilježava se 14. veljače, što je ubrzo, za deset dana. Kako je nastalo Valentinovo i zašto, pobogu, moramo kupovati poklone svojim ljubavnim partnerima?
(Anti)Valetinovo
Povezanost sv. Valentina uz ljubav potječe iz legende o braku mlade kršćanske s rimskim legionarom, koji se iz ljubavi prema njoj preobratio na kršćanstvo. Tijekom pripreme za brak oboje su na smrt oboljeli, a svetac je njihov brak blagoslovio dok su njih dvoje umirali u samrtnom zagrljaju na bračnoj postelji. Da, ova tragična i prilično dramatična legenda temelj je jednog od najkomercijalnijih dana u godini.
Na engleskom govornom području (čitaj, SAD-u) popularnije je legenda da je Valentin je bio svećenik koji je držao obrede vjenčanja rimskih vojnika, unatoč tada aktualnoj zabrani, no vlasti su ga ulovile i smaknule na 14. veljače. Također se radi o tragičnoj i dramatičnoj legendi. Uočite uzorak.
No za razliku od ove dvije legende i potpune komercijalizacije i amerikanizacije datuma, kod nas, u Međimurju se zadržao običaj, koji još koliko, toliko ima smisla. Tada se, naime, djeci po dvorištima ostavljaju peciva u obliku ptica uz objašnjenje da je to dan kada ptice imaju svadbu, da se “ftičeki ženiju”. Ako ništa tada se djeci objašnjava što je to ljubav. Nadamo se što iskrenije i otvoreno, bez ustručavanja, njihovoj dobi primjereno.
No, da se vratimo na poklone i vrijeme darivanja. Ok, za božićne blagdane se poprilično “troši”; cijeli period adventa je u znaku ukrašavanja, poklona, samog procesa darivanja sebe, prijatelja, kolega, ma svih… No imperativ u tom periodu je ipak na druženju, više na sentimentalnim darovima, znakovima pažnje i sl. Dok s prvim veljače svi mediji, reklame, ma svaki oglasni prostor, bilo virtualan, stvaran, na papiru, ekranu ili u eteru postaje prostor za odabir poklona za “nju” ili “njega” (ili ako su imalo progresivniji za “njih”) tako istovremeno “jača struja” onih koji se protive tom danu, točnije, komercijalizaciji tog dana. Iskreno, poklone volimo davati i primati, boli nas briga za Valentinovo, no hajd’mo baš taj dan iskoristiti za odabir poklona za sve one ljubavne parove kojima je Valentinovo kao koncept mrsko, no koji ipak vole znakove pažnje.
Majica kratkih rukava i torba od organskog pamuka s printom pisma iz 1980. Nicka Cavea Aniti Lane:
I za sve obožavatelje Nicka Cavea, ova majica je neizbježan “add item to basket”:
Planina Ceramics vaze, šalice i ostali dekorativni, uporabni predmeti. Taman za jutarnju kavu i cvijeće koje ste si (također) darovali:
Knjige o ljubavi, ali bez sladunjave romantike:
Kratko putovanje, weekend getaway i koncert u jednom je sjajan poklon! Ovo su naši prijedlozi:
Igračke za odrasle. Jer seks treba biti zabavan!
Link za zabavu. Odaberite kakvu želite 😉
Printevi su uvijek dobra ideja, posebno oni zabavni.
Ljubavni odnosi, komplicirani odnosi, raspadnuti odnosi, sve ono što čini čvorove ljubavnih života prikazano je na njezinim printevima. A nemojmo zaboraviti da je izdala i knjigu!
Osim umjetnice Sarah Bahbah, često se nalazimo i na Instagram profilu @hedonizamirenesansa čiji neizmjerno duhoviti kolaži slike i sarkastičnog teksta mogu biti otisnuti na majicu!
Na kraju dana treba uvijek pojest i popit!
Umjesto finog restorana predlažemo večeru doma, u 22 sata, u utorak navečer, čisto kako biste mogli biti prekrasno, malo mamurni u srijedu ujutro, kao nakon dobrog tuluma. Kao da opet imate dvadeset.
Fotografije: cavethings.com, planina-ceramics.com, rockmark.hr, arttravel.hr, travelego.eu, iskrenavinamatkovic.com, bikicki.rs, @hedonizamirenesansa, @sarahbahbah