U Londonu je otvorena prva velika retrospektivna izložba posvećena prerano preminuloj glazbenici. Nazvana je Amy: Beyond The Stage, a poseban naglasak stavljen je na odjevne kombinacie i autentičan stil koji je Amy razvila tijekom svoje kratke, ali nezaboravne karijere
Povodom 10. godišnjice njezine tragične smrti u dobi od 27 godina, londonski Design Museum otvorio je 26. listopada izložbu Amy: Beyond The Stage, do sada najveću retrospektivnu izložbu posvećenu Amy Winehouse. Winehouse je rođena 1983. u Londonu, od malih se nogu bavila pjevanjem, a kad je naučila svirati bratovu gitaru počela je i sama pisati i izvoditi pjesme diljem Londona. U kasnim tinejdžerskim godinama već je imala menadžera i ugovor za album, a prvi, Frank, od samo dva koja je snimila, izdala je s već 20 godina.
Producent na prvom albumu bio joj je Salaam Remi, a on se za rad na drugom albumu, Back to Black, udružio s Markom Ronsonom. Njih su dvojica pomogli Amy stvoriti album koji joj je donio pet Grammyja i vječnu slavu u svijetu glazbe. S tom tranzicijom od Franka do Back to Black mijenjala se i Amy i čini se da je upravo to ono čime se izložba Amy: Beyond The Stage najviše bavi. S posebnim naglaskom na njezin stil.
Amy je nosila raskošnu retro košnica frizuru i debeli tuš na kapcima, a nije se skidala iz traperica niskog struka, potkošulja i balerinki. Evoluciji njezinog stila uvelike je pomogla Naomi Parry. Amy ju je sasvim slučajno upoznala tijekom jednog izlaska s prijateljima i angažirala je da joj pomogne promijeniti stil. Parry je tada još bila studentica dizajna, ali je razumjela kako pretočiti Amynu ljubav prema Franku Sinatri i Dinah Washington, Salt-N-Pepa i Beastie Boysima, u odjevne kombinacije.
U imidžu koji su zajedno kreirale Amy je zadržala svoja omiljena gore spomenuta obilježja odijevanja, ali ih je kombinirala s mini haljinama i korzetiranim topovima koje je obično nosila na nastupima. Košnica je iz godine u godinu rasla, a Amy je navodno makeup još dodatno pojačavala nakon što bi vizažist odradio posao. Rezultat je bila kombinacija r’n’b-ja i hip hopa s jazzom i rockabillyjem.
Cijeli taj look upotpunjavale su i njezine tetovaže. Imala ih je 14, a između ostalih bila su tu dva srca koja su korištena u liniji koju je kasnije kreirala za Freda Perryja, ptica koja je danas simbol zaklade Amy Winehouse i pin up ilustracija njezine voljene bake, Cynthije Winehouse koja joj je vjerojatno najpoznatija tetovaža. Sve to bilo je neobično na papiru, ali je vrlo dobro funkcioniralo u stvarnosti.
Glavna kustosica na izložbi Amy: Beyond the Stage bila je Priya Khanchandani, a sama Naomi Parry tijekom njenog je stvaranja bila glavna savjetnica. Parry je ove godine izdala i knjigu Amy Winehouse: Beyond Black u kojoj analizira Amyn stil i kako je on nastajao, ali i govori o njihovom odnosu i prijateljstvu.
U knjizi i izložbi tako je otkriveno i da je Amy sa 16 godina kreirala svoju listu modnih ambicija kada jednom postane slavna. Da je fotografira David La Chapelle, da ima kolekciju s barem 300 pari cipela i kosu poput Marylin Monroe bile su samo neke od njezinih želja. Otkriveno je i kako su nastale njezine Miss Sixty traperice s vezom ‘Sinatra is God’, kako su izgledale perike koje je za nju kreirala Tracey Cahoon, a izložen je niz komada iz njezinog ormara kao i fotografije cipela i odjeće. Izložba Amy: Beyond The Stage bit će otvorena do 10. travnja 2022. godine.