Pad prodaje odjevnih linija i accessoriesa velikih modnih kuća poput Diora, Fendi i Louis Vuitton, koji je obilježio prvi kvartal za vrijeme snažnih pandemijskih mjera, polako postaje daleka prošlost
Čini se da se luskuzna industrija vraća u normalu i da nećemo baš vidjeti njezin krah. Iako se mnogi modni igrači još bore, LVMH, najveći konglomerat luksuznih brendova na svijetu, imao je više uspjeha nego li drugi. Koristeći svoju moć, novac i snagu, ulagali su u jednu od najsnažnijih kampanja svojih brendova u povijesti. Dok su oni trošili mnogima nezamislive količine novaca samo na marketing, neki od njihovih manjih konkurenata, isto si nisu mogli dopustiti te se i dalje bore vratiti na noge.
Tako je ovaj konglomerat jučer objavio da su njihovi najprofitabilniji brendovi, Vuitton, Dior, Fendi, Loewe i Celine postigli rekordne brojke u prodaji i profitabilnosti u prvoj polovici ove godine, ali i povećavali svoj market share. Primjerice, kako bi se još više približio svojim kupcima, Dior je povećao broj “pop-up” dućana u raznim resortima, kojima se potrošači sve više vraćaju.
Općenito se prodaja u LVMH, koji također u portfelju ima pića i kozmetičke brendove, podigla za 84 % u usporedbi s pandemijskom prvom polovicom 2020. godine. U papirnatim brojkama, to bi bilo otprilike bilo – 14.7 milijardi eura. Time su probili predviđanja konzultantskih kuća čija se računica vrtila oko 60 % rasta. I ono što je zapravo najvažniji pokazatelj u kontekstu očekivane silazne putanje luksuzne industrije – tih 84 % je 14 % veća prodaja u usporedbi s prvom polovicom 2019., nepandemijskom godinom!
Štoviše, dionice LVMH grupacije narasle su u jednom trenutku toliko da je vlasnik Bernard Aranult u jednom trenutku čak preuzeo titulu najbogatijeg čovjeka na svijetu od Amazon milijardera Jeffa Bezosa.
Uz to, kao što smo pisali, LVMH je samo u zadnjih mjesec dana kupio 60 % udjela streetwear brenda Off-White, uložio u novi brend prijašnje Celine zvijezde, Phoebe Philo, i podignuo svoj udio u brendu Tod’s na 10 %.
Čini se da se u kontekstu modne industrije nemamo “novo normalno”, već samo normalno.
Fotografije: Pascal Le Segretain/Getty Images