
U subotu i nedjelju, 24. i 25. svibnja u 19 sati, Tala ple(j)s postat će poprište premijerne izvedbe koja obećava provokativan i duboko osoban uvid u stanje modernog uma. Plesna predstava “Don’t carry the world upon your shoulders” autorice i izvođačice Martine Tomić nije samo koreografska vježba – to je poziv na preispitivanje, na uranjanje u turbulentni svijet prekomjernog razmišljanja koji nas često drži zarobljenima.
Od Hamleta do osobne supermoći
Martina Tomić, umjetnica poznata po svojim istraživanjima prevođenja, ovoga puta hrabro ulazi u srž “overthinkinga”. Kako prevesti pojam koji je istovremeno globalni fenomen i intimna borba? Kroz predstavu, Tomić pretražuje jezične labirinte, pokušavajući uhvatiti pokret, to fluidno stanje između misli i akcije. Iako započinje s najpoznatijim književnim “overthinkerom”, Hamletom (nastavljajući tako Shakespearovske reference iz njezine prethodne predstave “il sonetto”), Tomić se brzo odmiče od fikcije kako bi se posvetila vlastitim prekomišljajima. Ovdje se osobno i profesionalno isprepliću, rastežući se između dva pola: blokade koja paralizira i supermoći koja transformira.
Predstava je oblikovana kao izvedbeno predavanje, što joj daje intrigantan hibridni karakter. Ne samo da otvara prostor popularno-znanstvenom pristupu overthinkingu, već pruža i intiman kutak za autorefleksiju. To je mjesto gdje se poetizira, gdje se kroz pokret daje forma onom neuhvatljivom, unutarnjem dijalogu koji nas sve proganja. Zamislite to kao Vogue esej pretočen u ples, s oštrom analitičkom crtom The Guardiana.
Tko je iza plesne predstave “Don’t carry the world upon your shoulders”?
Osim Martine Tomić, koja potpisuje koreografiju i izvodi predstavu, za ovu multi-dimenzionalnu kreaciju zaslužan je impresivan tim. Ivana Đula preuzima ulogu dramaturginje, dok je Matea Bilosnić koreografska podrška. Za glazbenu podlogu, koja će nesumnjivo prodrijeti duboko u publiku, zadužen je Luka Vrbanić, a dizajn svjetla, ključan za atmosferu i emociju, potpisuje Saša Fistrić. Scenografiju osmišljava Stefano Katunar, a kostimografkinja Tina Spahija oblači misli u materiju. Vizualni identitet predstave upotpunjuju crteži Lene Kramarić koje u projekcije pretače Ivan Lušičić Liik. Za cjelokupni grafički dizajn zaslužna je Martina Granić, dok je fotografije snimio Neven Petrović.
Predstava je nastala u produkciji UO Genijatora te u koprodukciji PLATFORME HR 2025 i Plesnog centra Tala, što svjedoči o njezinoj važnosti u domaćoj umjetničkoj sceni.
Ulaznice i podrška
Ulaznice za ovo jedinstveno iskustvo dostupne su po cijeni od 10 EUR. Za članove UPUH-a i PULS-a cijena je 7 EUR, dok studenti mogu ući za simboličnih 5 EUR. Apsolventi Plesnog odsjeka ADU, učenici plesnih škola, osobe s invaliditetom i njihova pratnja imaju besplatan ulaz – jer umjetnost bi trebala biti dostupna svima. Ulaznice se prodaju na blagajni Tala ple(j)sa sat vremena prije predstave, a rezervacije se mogu izvršiti putem e-maila: tala@tala.hr.
Ova predstava dio je rezidencijalno-istraživačkog festivala PLATFORMA HR, koji okuplja hrvatske i međunarodne plesne i izvedbene umjetnike. Festival je financiran od strane Grada Zagreba, Ministarstva kulture i medija RH te Zaklade Kultura nova, što omogućuje ovakve inovativne i važne umjetničke projekte.
Dođite i prepustite se plesu koji razotkriva, provocira i – možda – oslobađa. Jeste li spremni suočiti se sa svojim vlastitim overthinkingom?