Ako ste ljubitelji održivog dizajna i brendova koji svoje unikatne komade izrađuju s velikom pažnjom i ljubavlju, zapišite ovaj petak i subotu u rokovnik jer u zagrebačku studio galeriju KLET dolazi pet sarajevskih dizajnera čije kreacije odišu ekspresivnošću i jedinstvenošću

Nama su se posebno svidjeli pleteni komadi brenda Wooly Rouge, koji na prvu osvajaju upečatljivim i jako dopadljivim dizajnom, ali i pričom koja stoji iza brenda. Naime, sve njihove džempere, šalove, kape i ostale komade ručno izrađuju žene iz udruge koja spaja iskusne bosanskohercegovačke pletilje, koje su tim putem pronašle ne samo dodatni izvor prihoda, već i zajednicu koja im daje potporu. Većini pletenje daje i terapeutski efekt( mnoge od članica su civilne žrtve rata).

Topla ljudska priča, ali i iznimni komadi velike kreativnosti jer su dizajn i kvalitetu prepoznali i van granica regije – brend se predstavio i na poznatom pariškom sajmu mode Who’s Next, gdje je pobrao sjajne reakcije međunarodnih buyera.

Dizajnericu Nadiru Škaljić Mingasson zamolili smo za intervju, u kojem nam je ispričala više o svojem zanimljivom životnom putu, komadima brenda ali i otkrila koji još dizajneri dolaze na Pop Up u petak.

Dizajnerice Naida i Nadira

Recite nam na početku nešto o sebi, svojem backgroundu. Kad ste osnovali brend Wooly Rouge, kako se rodila ljubav prema modi i pletenju?

Rođena sam u Sarajevu, gdje sam odrasla i započela studij književnosti, kad je počeo rat. U ratnim godinama izbjegla sam u Pariz, gdje sam ostala 20 godina, upoznala muža, rodila tri sina i izučila zanat u modnoj industriji sarađujući kao asistent proizvodnje u modnim kućama kao što su Agnes b, Antoine et Lilli.
Godine 2006. pokrenula sam vlastiti brend za dječju garderobu i odlučila da jedan dio moje kolekcije bude ručno proizveden u Bosni i Hercegovini sa željom da na neki način povežem Francusku i Bosnu i Hercegovinu, kao i tradicionalni rad i modni dizajn.
Nakon par godina došla sam do zaključka da pletilje iz Bosne i Hercegovine posjeduju izuzetan talent i znanje u tehnikama pletenja, heklanja i veza, ali da im nedostaje određenih finesa u izradi i organizaciji koje su neophodne za ispunjavanje standarda i normi zapadnoeuropskog modnog tržišta. S tom konstatacijom 2011. godine odlučila sam da se vratim u Sarajevo i osnujem udrugu “UdruŽene”, koja se profesionalno bavi ručnim radom i surađuje sa velikim brojem svjetski poznatih brandova. Nakon 12 godina rada s pletiljama i modnim brendovima, postavili smo temelje onoga što je Wooly Rouge danas. Jedinstveno iskustvo stečeno s pletiljama iskoristili smo za stvaranje ručno rađene i etički odgovorne luksuzne modne marke. Wooly Rouge je brend jednog cijelog kolektiva kreativnih žena.

Važan aspekt brenda su, dakle, pletilje koje ručno pletu vaše komade te Vaša udruga “UdruŽene”. Time čuvate stare tehnike pletenja, a i dajete pletiljama financijsku sigurnost kroz rad za brend. Recite nam još nešto o tome.

“UdruŽene” su mjesto gdje se uče novi bodovi, istražuju nove tehnike, otkrivaju nova prediva, ali povrh svega, mjesto gdje se pletilje iz cijele Bosne i Hercegovine druže, socijalizuju, razmjenjuju iskustva i dijele životne price. Za članice “UdruŽenih” pletenje je, naravno, izvor prihoda ali ne samo, u pletenju nalaze smiraj i relaksaciju. Veliki broj pletilja “UdruŽenih” su civilne žrtve rata i pletenje za njih ima potpuno terapeutski efekt, sprječava ih da razmišljaju o traumama koje su preživjele a činjenica da mogu postati financijski neovisne im vraća samopouzdanje. Njihov rad je prepoznat i valorizovan, ključna su karika u cijelom procesu i dizajniranja i izrade i samim time osjećaju se korisnima i cijenjenima.

Vaše komade odlikuje šarenilo i veseli motivi. Odakle crpite inspiraciju pri dizajniranju, kako uopće teče proces dizajniranja?

Za prvu kolekciju izvor inspiracije bila su nam određena umjetnička djela iz Bauhaus pokreta koji se vješto igra bojama i formama, a i koji se odlikuje spajanjem zanata i industrije, što u određenoj mjeri i mi radimo. Proces dizajniranja je prilično organski i u uskoj saradnji s pletiljama. Dakle, mi im dajemo smjernice, boje, forme i osnovne tehničke specifikacije, a one te elemente interpretiraju s njihovim vlastitim senzibilitetom i tumačenjem.
Wooly Rouge ističe vezu među ženama. Svaki komad je specifičan i nosi senzibilitet i priču žene koja ga je isplela, čime se uspostavlja osobna veza između dizajnera, pletilje i krajnjeg korisnika, tj. kupca. Wooly Rouge slavi slobodu u svim svojim oblicima. Slobodu da budemo autentične i bez predrasuda te da pokazujemo svoju originalnost bez ograničenja.
Autentičnost je u srcu Wooly Rougea, bilo kroz priče pletilja, povratka pravim vrijednostima ili dizajniranju originalnih komada.

Vidim da je webshop brenda na engleskom i francuskom. Tko su kupci, jeste li se koncentrirali na regiju ili ciljate i prema vanjskom tržištu?

Wooly Rouge je dvonacionalni, francusko-bosanski brend i nismo postavili ograničenja za tržište. Naša tipična klijentica je žena koja voli autentičnost i umjetnost, slobodu izražavanja, cijeni ručni rad i ima visoke etičke i moralne standarde. Kolekciju smo predstavili na sajmu mode Who’s next u Parizu i zadovoljni smo reakcijama koje su došle uglavnom od strane međunarodnih kupaca, ali smo isto tako vrlo ugodno iznenađene reakcijama domaćih / regionalnih kupaca u našem butiku u Sarajevu. Dakle, možemo reći kako je naš cilj da Wooly Rouge postane prepoznat bez geografskih ograničenja.

Dane 22. 11. i 23. 11. održat ćete Pop Up u Zagrebu, s još par sarajevskih dizajnera. Kako to da ste se odlučili na to baš u Zagrebu, recite nam više o tome što možemo očekivati?

Kao što sam već navela, otvorili smo butik u Sarajevu koji posjećuje velik broj kupaca, i pratili smo i osluškivali reakcije i dojmove kupaca iz regije kako bismo znali prema kojem gradu bivše Jugoslavije ponajprije se okrenuti i Zagreb je ispao sretni dobitnik. 😉

Dolazimo s još četiri bosanskohercegovačka brenda: međunarodno poznati brend Kao Pao Shu i njegova pokretačica i dizajnerica Naida Begeta, koja je ujedno i sudizajner velikog broja komada iz kolekcije Wooly Rouge. Zatim Lejla Hodžić, Studio Mrak sa svojim originalnim plisiranim suknjama od mekanih i prirodnih materijala.

Kao Pao Shu
Nina Mashina
Studio Mrak

Aleksandra Nina Knežević sa svojim brendom Nina Mašina, čije sofisticirane ilustracije vezom prenosi na tkaninu. I Sasha Mingasson, koji svoj čarobni svijet izražava kroz intrigantne crteže, a pletačice “UdruŽenih” prenose na majice i dukseve tehnikama veza i ili heklanja. Pripremili smo vam, dakle, bogatu i raznovrsnu ponudu sa zajedničkim predznakom održive mode i slobode izražavanja.

 

Foto: Wooly Rouge, PR