Predviđa se da će do 2025. čak polovica gledatelja YouTubea starosti ispod 32 godine odustati od televizijskih prijamnika i pretplate te se u potpunosti prebaciti samo na ovaj kanal. Istovremeno se javlja bojazan oko preživljavanja tiskanih medija, naročito svima dragih knjiga koje u svijetu mobitela, tableta i e-čitača kao da pomalo izlaze iz mode.
Kako pomiriti dva naoko suprotstavljena svijeta? Upravo se tim pitanjem pozabavio knjižarski lanac Hoću knjigu koji na svom novootvorenom YouTube kanalu 21. rujna lansira prvu epizodu emisije „Gutači knjiga” pod vodstvom producentice Đine Jakir, urednika Branka Matijaševića i poznatog hrvatskog komičara u ulozi voditelja – Aleksandra Curać-Šarića. U njoj će se, između ostalog, razgovarati o tome što se krije iza popularnosti knjige Marie Kondo, jezivom bestseleru „Ono” te publicističkim naslovima s ovogodišnje knjiške top ljestvice.
„Ekipa iz Hoću knjigu željela je emisiju koja bi promovirala čitanje i knjigu općenito, ali na način koji je prihvatljiv modernim generacijama koje koriste YouTube i nezavisne video-formate te kojima su društvene mreže svakodnevica. „Gutače knjiga” mogli bismo nazvati emisijom kulture koja knjigu na gleda u puno širem kontekstu od (samo)obrazovanja te potiče čitanje bez opterećivanja nekim „višim” ili „važnijim” ciljem – emisija koja potiče čitanje radi samog čitanja“, pojašnjava nam Branko Matijašević.
„Gutači knjiga” emisija je za gledatelje koji shvaćaju da je kultura nešto živo, a ne samo ono što se stvara u akademskim krugovima. Matijaševića je za to, kaže, dodatno nadahnula i nekad vrlo popularna emisija o knjigama koja se emitirala na legendarnom MTV-u.
„Model koji sam imao u glavi bilo je MTV-jevo promoviranje čitanja davnih devedesetih. U tim je kratkim videima neka poznata osoba čitala ulomak iz klasika, a sve je bilo izvrsno odrađeno, s porukom ‘Books. Feed your mind’. Svaka se epizoda „Gutača” sastoji od nekoliko dijelova. Među njima su top-liste, intervjui s domaćim i stranim autorima, književni fenomeni, knjige koje su (ili će biti) ekranizirane, dječje knjige snažnog vizualnog izričaja, klasici obrađeni na zanimljiv način te proizvodi povezani s čitanjem koji nisu nužno knjiga”, napominje Matijašević.
Premijeru emisije oni nestrpljiviji moći će pogledati i dan prije službenog emitiranja, odnosno 20. rujna, kada će se prva epizoda najvećim obožavateljima prikazati u okrilju knjiga najveće knjižare u Hrvatskoj – Hoću knjigu Megastorea u Bogovićevoj 7. Premijeri će prisustvovati i neki od autora koji će se naći u nekoj od narednih epizoda, poput svima omiljene dječje književnice Sanje Pilić ili megapopularne teen senzacije Nike Ilčić.
„Epizode će, osim razgovora o knjigama, sadržavati i kratki intervju s autorom u kojem će se moći čuti odgovori na neka pomalo netipična pitanja. Sanja Pilić će nam tako ispričati što se nalazi u njenoj torbi, a Nika Ilčić, primjerice, bi li pojela zdjelu zrikavaca i pod kojim uvjetima. Ovakvim smo pitanjima htjeli prikazati i neku drugu, nepoznatu, pomalo razigranu stranu autora, a iznimno nam je drago što će se u narednim epizodama naći i tri vrlo popularna inozemna autora iz domene triler romana i publicistike”, zaključila je Sanja Srdić Jungić, voditeljica marketinga Hoću knjigu.
Prvih sto posjetitelja premijere ovoga će petka dočekati brendirani pokloni vezani uz emisiju, kao i druženje uz prigodni domjenak, stoga je Hoću knjigu Megastore 20.9. najbolja lokacija za sve one koji prate trendove i žele uživati u dobrim knjigama.