Koje benefite ponuditi zaposlenicima kako bismo privukli i zadržali one najbolje te one koji su najbolji za našu tvrtku, pričalo se na događanju Future of Work. Naravno, jasan karijerni put važniji je od PlayStationa, ali, ako ništa drugo ne valja, nema benefita koji će zadržati zaposlenike
Odgovor na to pitanje i potpitanje – kako sve te benefite najbolje predstaviti u javnosti, tražili smo na ljetnom izdanju Netokracijine konferencije Future of Work nazvanoj People First. I zaključili da nema jednostavnog i jednog odgovora već da svaka organizacija treba pitati svoje zaposlenike i ponuditi im one benefite za koje oni kažu da su im važni. Te da postoje neki alati koji im to mogu olakšati.
Petra Grundler Glavica, Talent & Engagement Managerica u A1 Hrvatska, predstavila je cijelu lepezu benefita i programa te tvrtke. U A1 Hrvatska nude niz pogodnosti koje zaposlenicima olakšavaju ili povećavaju kvalitetu života (bili su među prvima koji na kampusu imaju dječji vrtić, a danas imaju još i fitnes centar, bazen i saunu!). Međutim, Petra je posebno izdvojila njihov program za talente You Rock!, osmišljen kako bi se zadržali zaposlenici koji imaju potencijal, želju i predanost za razvoj karijere. Petra je spomenula i, kako ih oni zovu, Stay razgovore, koje vode s talentima i odabranim zaposlenicima te savjetovala svim poslodavcima da uvedu takve razgovore, posebno ako im se događa da se pitaju zašto im zaspolenici naglo odlaze.
Najbolji benefiti su oni koje žele zaposlenici. Pitajte ih koji su to!
Dobro definiran karijerni put kao benefit je možda teže komunicirati od besplatnog voća ili PlayStationa, ali zaposlenicima puno više znači navela je i Ines Vranješ Radovanović, Chief Human Resources Officer butikne softverske agencije Ingemark.
Ines i njezine sugovornice na panelu Kako zadržati stare zaposlenike i privući nove – benefiti IT poslodavaca, Jelena Jelušić iz Photomatha, Petra Buljan iz Microblinka i Lucija Cerar Godec iz Jeftinije.hr, složile su se da osmišljavanje benefita, ali i njihovo komunicranje prema van (employer branding) počinje unutar tvrkte. Prvo pitanjem i osluškivanjem svojih zaposlenika što je njima važno i koji benefiti za njih imaju smisla, a zatim komuniciranjem “onoga što je kandidatima bitno, a mi imamo”.
“Benefiti, i alati koji ih pojednostavljuju, dolaze na kraju, kad sve ostalo u firmi valja”
Da bi se uopće bavila benefitima, tvrtka mora biti u dobroj formi, kazao je Branimir Gospić, CEO Moontopa, aplikacije koja poslodavcima pojednostavljuje upravljanje benefitima na panel raspravi posvećenoj alatima koji poboljšavaju zaposleničko iskustvo.
Alati, doduše, itekako mogu poboljšati iskustvo i doživljaj posla zaposlenicima, vidjeli smo na primjeru Kustodiana, Jenza i Productivea, koji su svi nastali iz internih potreba tvrtki koje se primarno ne bave razvojem vlastitih proizvoda.
Hoćemo li razmaziti zaposlenike svim tim benefitima?
Uz toliko priče o benefitima, pogodnostima i alatima koji im olakšavaju život, iz publike je stiglo neizbježno pitanje – hoćemo li zasposlenike, posebno developere, razmaziti svim tim pogodnosima?
Ne da hoćemo, nego već jesmo, složili su se panelisti te dodali – pritom je jedino važno da ne diskriminiramo, odnosno da sve razmazimo jednako. Predavanje Lucije Pilić iz Gamechucka o tome zašto se jedna IT tvrtka odlučila učlaniti u sindikat i potpisati kolektivni ugovor dobro je došlo kao reality check da nakon faze udvaranja dolazi stvarni život. Lucija je kolektivni ugovor usporedila s onim predbračnim – oba se potpisuju kad je sve sjajno i cvjetaju ruže da bi se uredili odnosi za one dane kad prođe zaljubljenost!
Hrvatska IT industrija, srećom, još uvijek u fazi u kojoj poslodavci udvaraju potencijalnim zaposlenicima, a kako smo čuli, više to ne rade površnim benefitima poput lijepih ureda, besplatnog voća ili uredskih zabava već programima i pogodnostima osmišljenim u suradnji s njima i koji stvarno imaju smisla za njih.
Snimka konferencija dostupna je za ponovni pregled na Netokracijinoj Facebook stranici, a snimke pojedinih predavanja uskoro stižu i na YouTube!