U Francuskoj se nalazi the Camp, takozvani hram digitalne budućnosti, koji ima za cilj digitalno formirati buduće generacije koje će svojim inovacijama mijenjati svijest i budućnost tehnološkog svijeta

U neka davna vremena, kad bi netko rekao da ide u kamp, prva pomisao na to bila bi “šator”, druga “ležanje na podu”, treća “gušteri”. I dok su se turistički kampovi modernizirali do te mjere da ljudi s prosječnim budžetom više nemaju što ondje tražiti, pojam “kampa” prestao je biti samo sinonim za odlazak na ljetovanje ili festivale, i to odavna – bilo je sportskih kampova, jezičnih, glazbenih, onih koji pomažu pri stjecanju zdravih navika, a danas možemo čuti kad netko odlazi u kamp, i dodatak “učiti kodirati” ili “učiti kako postati poduzetnik”. Onaj o kojem ćemo ovog puta govoriti jest kamp koji svojim ambicijama želi postati “francuski Silicon Valley”, a pojednostavljeno, riječ je o kampu koji “provocira inovaciju”. Jednostavno se i zove, “thecamp”, no slojevitost njihova rada i truda, koja ima za cilj digitalno formirati buduće generacije koje će svojim inovacijama mijenjati svijest i budućnost tehnološkog svijeta, zapravo, uopće ne zvuči toliko lagano za učiniti. No investitori poput Microsofta i Googlea, koji stoje iza vizije nedavno preminulog Frédérica Chevaliera i projekta vrijednog 20 milijuna eura, vjeruju da je ipak moguće stvoriti svojevrsni hram digitalne budućnosti u vidu prvog europskog digitalnog kampa.

Ujedinjeni umovi

Cilj Frédérica Chevaliera bio je izgraditi mjesto koje će uključiti studente, kreatore i poduzetnike, kampus koji će biti na neki način “ograničen” kako bi se pomoglo razmjeni ljudi koji su često prisutni na ovom mjestu. Ideja je kampus koristiti reducirano kako bi izazvao dijalog i stvorio inovaciju, a pruža prostor za 300 studenata, voditelja projekata, poduzetnika i istraživača u inkubaciji, naziva “Climb”, u trajanju od tri mjeseca do godine dana. Ova vrsta “alijeniziranja” od svakodnevice i smještanja ljudi sličnih interesa, a različitih iskustava, ima za ideju potaknuti na stvaranje i davanje nove dinamike. To je metoda koja se koristi u Silicijskoj dolini kad je potrebno pobuditi genijalnu ideju startupova koji će postati budući divovi internetskih ponuda. Ovaj međunarodni kampus, smješten u francuskom predgrađu Aix-en-Provence, usredotočuje se na koncept pametnih, održivih gradova i njihovih stanovnika, s vizijom budućnosti za koju smo svi odgovorni. Thecamp je mjesto gdje se talenti iz cijelog svijeta mogu obučavati, nadahnuti i raditi na projektima kako bi razvili rješenja i održive modele vezane za hranu, mobilnost, energiju, ali i budućnost rada ili umjetne inteligencije. Osim svojevrsne inkubacije, thecamp nudi prostor za konferencije, sastanke, hackatone, prostor za osnaživanje mladih i eksperimentiranje.

Zajednički val je snažniji

Iako sve gore navedeno može zvučati kao “sve su potrpali u isti koš umjesto da se podrobnije bave jednom temom”, samo jedan malo podrobniji pogled na njihovu web-stranicu govori da su ozbiljno pristupili svojoj agendi, kao i da su svjesni da se promjene ne događaju preko noći. Dapače, slažu se da se temama koje su im u fokusu bave već mnogi, i na to kažu da im “nije u interesu zamijeniti tuđe inicijative, nego ih pokušati međusobno povezati, stvoriti val koji će omogućiti promjene”, zbog čega su ovaj program i nazvali “The Wave”. To dokazuju i tako što za rješenja problema javnog prijevoza, onečišćenja oceana, bacanja hrane zovu neprofitne organizacije, umjetnike, političare, ali i građane i djecu, zbog čega je jasno da svaki građanin ima svoje mišljenje te pravo na participaciju.

Na mladima svijet ostaje

Svakodnevno nas plaše raznim izazovima koji će nas relativno brzo dostići – osim okoliša, tu su i oni ekonomski te društveni (prije svega zbog velikih migracija stanovništva kako zbog ekonomskih tako i političkih razloga), a thecamp na to sve spremno traži “prototipove solucija koje se nitko ne usudi izumiti”. Program zvan “Košnica” okuplja 20 umjetnika i inovatora iz cijelog svijeta na šestomjesečni suživot i zajedničku razmjenu ideja, s mjesečnim iznosom od dvostruke prosječne podstanarske stanarine u Zagrebu. Tijekom tog perioda upućeni su na istraživanje i svojevrsno hakiranje budućnosti, kreiranje konkretnih rješenja koja bi se mogla primijeniti na univerzalne probleme. Imaju ograničen budžet, mentore, a tijekom cijelog “pčelarstva” imaju pristup svim najnaprednijim računalima, programima i strojevima. Mogu kreirati od umjetnine do PC igre, a jedini uvjet je da je istraživanje kvalitetno obrađeno i da nudi rješenje određenih problema s kojima se čovječanstvo trenutačno bori. Na kraju programa, odlučuju koja ideja ima potencijal razvijati se dalje i upućuje se na eksperimentiranje, ili pak na inkubaciju.

Bilježenje problema

Thecamp nudi mogućnost eksperimentiranja u stvarnim uvjetima, koji povezuje poduzeća, lokalne i regionalne institucije, poduzetnike i stanovnike urbanih gradova, koji mogu predvidjeti rastuće probleme vezane za kvalitetu života. Tako trenutačno testiraju potencijalna rješenja za onečišćujuća fosilna goriva kojima pokrećemo automobile, i to zamjenjivim baterijama koje bi se punile na javnim površinama, a korisnik bi ih samo uzeo i zamijenio tijekom parkiranja. I to sve pomoću, ni manje ni više, nego blockhain tehnologije! Osim ovoga, u procesu su obilježavanja buke, onečišćenja, temperature, prometa i komentara ljudi diljem grada Aix-en-Provence, u svrhu kreiranja budućeg “pametnog grada”. Ukratko, osim samoga kampusa, laboratorij im je svakodnevni život u ovom francuskom gradiću, koji poput testnog subjekta omogućava da svojim otkrićima u budućnosti pomognu drugim, okolnim gradovima, a ako sve prođe dobro, doskoče elementarnim problemima gradova diljem svijeta.