Najveće zablude zdrave prehrane


Suočimo se s time, zdrava prehrana može itekako biti zbunjujuća. Jedan dan su jaja zdrava, i preporučuju se dok već drugi dan slušamo kako povećavaju kolesterol, te se ne preporučuju. Ovakvih primjera je mnogo, te smo se bacili u istraživanje koja su najveće zablude kada je riječ o zdravoj prehrani.

Je li kokosovo ulje zdravo?
Odgovor bi bio i da, i ne. Iako je stvoren veliki hype oko njega, kokosovo ulje nije ništa bolje od ostalih ulja. Istina je da je kokosovo ulje bogato zasićenim mastima što nikako nije dobro za kolesterol. Ako stvarno volite okus kokosovog ulja u hrani, upotrijebite ga u najmanjoj mogućoj mjeri, a naša preporuka je da ga prije uvrstite u beauty rutinu.
Je li šećer otrovan?
Ne, nije! Vaše tijelo treba energiju, ali ipak pazite da ne pretjerate, jer ništa u velikim količinama nije zdravo. Ako stalno unosite previše šećera postoji opasnost od dijabetesa tipa 2, pretilosti ili upale.
Šećer možete unijeti u organizam na drugačiji način, dobivanjem iz prirodnih izvora poput krumpira ili voća. Ovo se također odnosi na prirodni med, kao i javorov sirup koji se često percipiraju kao zdraviji način unosa šećera u organizam.
Smije li se piti mlijeko ako si netolerantan na laktozu?
Istina je da smiju. Istraživanja su pokazala da osobe s netolerancijom na laktozu mogu prirodno stvoriti toleranciju koja obradi 12 grama laktoze, što je količina jedne šalice mlijeka. Kako bi privikli organizam, polako počnite unositi laktozu u organizam. Preporučujemo vam da ovo odradite uz pomoć doktora ili nutricionista zbog dodatnog opreza.
Što bi trebali jesti prije treninga?
Ovisi o našoj prehrani, no općenito tijelo koristi ugljikohidrate kao primarni izvor energije. Ugljikohidrati su uglavnom sastavni dio mnogih deserata, pa otuda zabluda da ugljikohidrati nisu zdravi. Kada trebate energiju, jedite ugljikohidrate. Birajte ugljikohidrate kao cjelovite žitarice jer će vam one dati dugotrajnu energiju za trening. Savršen power buster prije treninga dolazi kao sendvič od proteinskog kruha s cjelovitim žitaricama ili salata od quinoe. Ne opterećujte želudac s teškom hranom, bolji odabir je svakako lakša hrana s više ugljikohidrata.
Kako nadoknaditi proteine ako ne jedete meso?
Mnogi ljudi misle da proteini dolaze samo od mesa, peradi ili morskih plodova, ali postoje opcije na bazi bilja koje obavljaju posao jednako dobro. Proteini iz veganskih izvora možete pronaći u grahu, leći, jajima, grčkom jogurtu, tofu, quinoi te orašastim plodovima. Ako napunite svoj tanjur ovim namirnicama, sigurno ćete unijeti dovoljno proteina u organizam.
Trebamo li se brinuti oko šećera u voću?
Ne. U osnovi voće je voće, te dolazi s vlaknima i antioksidansima koje tijelo na kraju bez problema obradi. Većina ljudi izbjegava voće poput banana ili ananasa zbog visokog glikemijskog indeksa, no oni su u pravilu puno bolji izvor šećera od slatkiša i kolača. Ovdje govorimo o svježem voću, a sušeno voće izbjegavajte jer često sadrži dodane šećere.
Koliko proteina dnevno trebamo unijeti u organizam?
Dakle, osoba od 60 kilograma trebala bi dnevno unijeti oko 46 do 47 grama proteina dnevno. Većina osoba jede puno bjelančevina u vidu proteinskih šejkova koje pije 2 do 3 puta dnevno. Naravno, ovdje govorimo o osobama koje paze na prehranu bogatu proteinima. No, bolja opcija je svakako rasporediti unos proteina kroz više obroka kako bi tijelu pomogli u kontroli gladi te održali maksimalnu razinu energije kroz cijeli dan.

mm
Daria Klobučar-Vukovinski

Modna novinarka