Treba li vam detoksikacija?

Guliver/Thinkstock

Prati li vas dugotrajni osjećaj umora, usporenosti, teško se koncentrirate vjerojatno vaš organizam treba detoksikaciju koja će ga na na prirodan način vratiti u ravnotežu

 

Moderni uvjeti u kojima živimo omogućavaju neprestano povećanje unosa toksina u tijelo koji doprinose smanjenju energije, zbog čega se osjećamo fizički i psihički slabije, a postupno mogu utjecati na pogoršanje zdravstvenog stanja. Naš organizam, osim što često mora probavljati tešku i nezdravu hranu, dodatno je opterećen stalnim nastojanjem uklanjanja pesticida, onečišćenja i toksičnih tvari koje ulaze u tijelo iz našeg okruženja. Dodajte još stres, prebrzi ritam života i manjak vježbe, i dobivamo preopterećenje koje slabi i sprječava pravilan rad organizma.

 

Naše je tijelo do određene mjere otporno na otrove pa često ni ne razmišljamo o tome na koje se sve načine trujemo. Pri susretu s toksinima, u tijelu se aktiviraju zaštitni mehanizmi koji pospješuju njihovo uklanjanje na siguran način. Međutim, kada je tijelo zasićeno otrovima i nije se u mogućnosti učinkovito obraniti, pokreće se strategija preživljavanja, a to znači upale. Kod dugotrajne zasićenosti otrovima imunitet slabi, a tijelo je izloženo kroničnoj upali. Ako se dulje vrijeme ne osjećate dobro, osjećate manjak energije, brzo se umarate, imate glavobolje ili probleme s probavom, nadutošću, neugodnim zadahom ili mirisom tijela, slabijom koncentracijom, čestim pobolijevanjem od viroza, upala ili kožnih bolesti, te imate učestale probleme s gljivicom candidom, velika je vjerojatnost povećane koncentracije toksina od kojih se treba pročistiti. Toksini, opterećujući imunološki sustav, uzrokuju povećanu kiselost organizma i nisku pH razinu. Ako detoksiciramo svoje tijelo i održavamo kiselo-alkalnu ravnotežu (optimalni pH 7,4-7,6), prema nekim stručnjacima, možemo doprinijeti smanjenju rizika od opasnih i kroničnih bolesti, ali i usporavati proces starenja našeg tijela.

 

Osnovni principi svih detoksicirajućih dijeta u pravilu su isti i traže samo malo dobre volje i ustrajnosti. Nastojite unositi što više tekućine: čiste vode, sokova, biljnih čajeva. Izbjegavajte kavu, alkohol, slatko. Jedite što više povrća i voća, što više sirove hrane, izbjegavajte prerađena ulja, bijeli šećer, glatko brašno, tjesteninu, rižu, krumpir, soju, margarin i prerađenu hranu (pogotovo onu koja spada u kategoriju visokoprerađene spada u najnezdraviju moguću hranu dostupnu u dućanima, no nerijetko ju kupujemo zbog njezine niske cijene). Omogućite organizmu probavljanje samo lagane hrane kao što su juhe, pirjano povrće, ograničite mliječne proizvode koji su česti alergeni i uzrokuju nadutost. Biljni čajevi su uvijek dobar odabir i ukusan te učinkovit način detoksikacije, čišćenja i poboljšanja rada organizma. Možete potražiti i gotove detox mješavine čajeva koje čine spoj pomno odabranih biljaka.

 

Za izbacivanje toksina nema boljega načina od znojenja, stoga preporučujem odlazak u saunu dva do tri puta tjedno ako vam je ugodno i obveze vam to dozvoljavaju. Sauna poboljšava stanje uma, jača imunološki sustav, dobra je u prevenciji od prehlada te povećava prokrvljenost dišnih putova. Ima i čudotvoran učinak na kožu. Sauna će ukloniti masnoće, otvoriti začepljene pore, a koži dati glatkoću i zdraviji izgled te usporiti proces njezinog starenja. U sauni budite od pet do najviše 15 minuta, a nakon izlaska, rashladite se mlakom vodom pod tušem, te potom i nekoliko minuta u bazenu s hladnom vodom.  

 

Najbolje je, naravno, tijekom cijele godine paziti na zdravu i uravnoteženu prehranu te se baviti nekom rekreativnom aktivnošću, što se s vremenom pretvara u stil života. Dobro je da svatko za sebe pronađe onaj tip prehrane koja ga ne sputava, nego zadovoljava potrebe i pokoju želju, te takvu prehranu onda prilagoditi zdravim pravilima. Kada naše navike postanu prirodne, bez opterećenja od dijeta, dobit ćemo maksimum od njihovih potencijala.

mm
Antonija Tretinjak

beauty kolumnistica